چرا شما هرگز شعر را ببینید این واقعا

نکته دیگری که به همان عالم زیبایی برمیگردد، آهنگ و موسیقی موجود در ادبیات و شعر است. همان مفاهیم معمولی و عادی را شاعر و نویسنده ما با بافت و ساختی نو عرضه میکند و همین، زمینهساز شگفتی میشود و وقتی شگفتی ایجاد شد، جذابیت هم در پی آن است؛ یعنی اصولاً شگفتی، شیفتگی و شکفتگی در پی دارد. آلنده از سال ۲۰۰۳ به تابعیت آمریکا درآمده و اکنون در کالیفرنیا زندگی میکند. به گزارش رجانیوز قالب آثار بررسیشده در اینپرونده بیشتر رمان هستند، اما مجموعهداستان و روایت نیز در آنها مشاهده میشود. آن ها نمی توانند شخصیت هایی خوب در کتاب ها باشند.» «آلنده» زمانی را به خاطر می آورد که پدرخوانده اش از این نویسنده پرسید چرا او در رمان هایش حضور ندارد. میعاد در سپیده دم که زندگینامه خودنوشت اوست را بخوانید تا بدانید این سوال من از کجاست. از طرف دیگر، من طلبه مشهد بودم و اتفاقات داستان در قم میافتاد. مشهورترین نمونه درباره فیلمی از جشنواره سیزدهم در 1373 اتفاق افتاد که داریوش مهرجویی، فیلم «پری» را براساس رمان «فرانی و زویی» و داستان کوتاه «یک روز خوش برای موزماهی»، نوشته جروم دیوید سالینجر ساخت. ایزابل رمان «پائولا» را در سال ۱۹۹۱ به صورت نامهای خطاب به دخترش نوشتهاست.

᠎Th is  data w as wri​tt en  by G SA Content G​en​erator ​DEMO.

اشتراکات شخصیتی در آثار ایزابل آلنده چه عواملی هستند؟ سبک نگارش ایزابل چه گونه است؟ در سال ۱۹۸۱ زمانی که پدربزرگش در بستر بیماری بود ایزابل نگاشتن نامهای به وی را آغاز کرد که دستمایه رمان بزرگ «خانه ارواح» شد. یکی از مهم ترین و معروف ترین انواع نوشته های ادبی کتاب های رمان هستند. در همین دوره فیلم اقتباسی دیگری هم در جشنواره حاضر بود که از ماندگارترین آثار ترسناک سینمای ایران است، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ که او آن را براساس فیلمنامه ای منتشرنشده به نام «قلعه کولاک» از بهرام بیضایی نوشته بود. در آن سالها ما حتی یک صفحه هم قرآن و نهجالبلاغه نخواندیم. چون افغانستان دارای یک هویت ادبی غنی است، آهنگهای فولکلور و سنتی بیانگر ادبیات قرنهای قدیم تا ادبیات مدرن افغانستان میباشد. فهرست ما که پیرامون معروف ترین رمان های جهان است، حاوی 2 تا از رمانهای مشهور داستایوفسکی است. این گونهاست که استفادهٔ مکرر از یک آرایهٔ ادبی باعث میشود تا یک گونه جدید به وجود آید، همانطور که در مورد یکی از نخستین رمانهای مدرن به نام پاملا (رمان) اثر ساموئل ریچاردسون اتفاق افتاد.

پیشنهاد میکنیم اگر به رمانهای عاشقانه علاقه دارید، لذت خواندن و یا شنیدن یک رمان صوتی عاشقانه را هم تجربه کنید. البته تفاوت سلیقهها را هم باید در نظر بگیریم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح مدل دانشگاه اسلامی پرداخت و گفت: «برای اینکه به موضوع دانشگاه اسلامی بپردازیم باید به بیانات و نظریات امامین انقلاب مرور داشته باشیم. سبب این موضوع را در چند مسئله میتوان یافت؛ اول اینکه ادبیات ذاتاً زیباست و همین زیبایی و گرهخوردگی با ذوق انسان زمینهساز جذابیت ادبیات میشود. و اولین رویارویی مخاطب با شعر… مهمان این نشست درباره ی نحوه ی ویرایش شعر گفت: شعر باید جوششی و از دل برآمده باشد. ۴- تا پنج قطعه از اشعار شما بدون هیچ پیش شرطی در دفتر شعر شما منتشر میشود. او بدون هیچ خبری محل زندگی خود را ترک می­کند و دولت آبادی به زیباترین شکل ممکن احساسات و مشکلات زندگی مِرگان، زن سلوچ را بعد از رفتنش به تصویر می­کشد. با سقوط دولت سالوادور آلنده توسط پینوشه، نام ایزابل آلنده نیز در فهرست تحت تعقیب قرار گرفت؛ بنابراین او مجبور شد به ونزوئلا فرار کند و به مدت ۱۳ سال در این کشور به حالت تبعید به سر برد.

کل متن درباره عشق و مغازله و همهاش معلّقات سبعه بود؛ در حالی که ما تازه وارد دانشگاه شده بودیم و تازه میخواستیم با زبان عربی آشنا شویم. سلام و خوشامد عرض میکنم خدمت دوستان و استادان عزیز و بزرگوارم که لبیک گوی دعوت مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسی شدند تا توفیق گفتوگو درباره جذابیت را که از مسائل مهم در تدریس ادبیات است، داشته باشیم. من صحبتهایم را با یک خاطره و آیاتی از قرآن آغاز میکنم. متن منثور ادبی هم آهنگین است، سبب ربایش میشود و با ذهن و عاطفه انسان گره خوردگی دارد. مانند شاعرانی که نیچه به کنایه می گفت آب در شراب شان قاطی می کنند.»وی نظریه «هنر برای هنر» را تنها در عصر خودش از حضوری نو برخوردار می داند و در توضیح این مدعا درمی آید که «رمانتیسیسم و در واقع رمانتیک ها هم آوانگاردیسم خاص خودشان را داشتند. در روز دوشنبه 14 بهمن ماه 1398، نشستی با عنوان راهکارهای جذابیت افزایی به تدریس ادبیات در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی کتابهای درسی برگزار شد که دکتر محمدرضا سنگری، سردبیر، دکتر حسین داودی عضو شورای نویسندگان مجله، بهیاد صدیقپور و صمد نعمانی، دبیران با سابقه زبان و ادبیات فارسی و جواهر مؤذنی مدیر داخلی مجله درآن حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید