ورزشی را کجا پیدا کنیم

مراکز روانشناسی ورزشی فرصتی را برای ورزشکاران فراهم می سازد تا در کنار تقویت عوامل جسمانی و فنی1 به تقویت آمادگی روانی در رشته ورزشی خود بپردازند و توانایی های خود را در همه ابعاد تکامل بخشند .این مراکز برنامه هایی را برای کمک به ارتقاء عملکرد ورزشکاران طراحی می کنند که شامل برگزاری دوره های آشنایی با روانشناسی ورزشی برای مدیران، مربیان و ورزشکاران تیم های مختلف، برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی با ورزشکاران و ارائه تمرینات و توصیه های روانشناختی برای بهبود آمادگی روانی و ارتقاء عملکرد ورزشی است . ورزشکاران برای هدایت و همسو کردن تلاشهای خود به داشتن هدف نیاز دارند. همه ما آن تبلیغات تجاری را دیده ایم که ورزشکاران عرق کرده که تازه نوشیدنی هایی با رنگ های روشن را خورده اند، بهترین امتیازها را کسب کرده اند. برای سفارش علاوه بر سایت میتونید از طریق واتس آپ و اینستا هم اقدام به خرید کنید برای ما فرقی نداره.

انتشارات کتاب های ورزشی

همانطور که آمادگی جسمانی و بدنی مستلزم صرف زمان کافی برای تمرین و تقویت عوامل آن است، آمادگی روانی نیز از عواملی همچون مهارت در توجه، مهارت در کنترل اضطراب و استرس، حفظ انگیزش، حفظ و افزایش اعتماد به نفس ، قدرت تمرکز ، تصمیم گیری ناگهانی ، استفاده از هوش هیجانی و … حال آنکه گفتگوی درونی منفی منجر به ایجاد اضطراب و از دست دادن تمرکز می شود. کتاب مدیریت ورزشی: اصول و کاربردها که در چاپ ششم کاملاً به روز شده همه آنچه را که باید در مورد صنعت ورزش معاصر بدانید به شما میگوید. مسلماً پاسخ شما شامل توضیح مسائل فنی این رشته های ورزشی نیست و بر روی کلمه اضطراب متفق القول هستید .اضطراب یکی از مهمترین مسئله هایی است که انسان با آن دست به گریبان است. اگر ببینیم اخطارها میتواند روی روند انتخاب تأثیرگذار باشد، شاید بگویم سقف پنج اخطار مطالب بشتر را بردارند. بنابراین بهتر است هدفها را طوری انتخاب کنیم که با تلاش بتوانیم به آن دست یابیم. Post h​as ​been cre at ed by ketabtala C᠎ontent Ge nerator  DE᠎MO!

بنابراین هدفهای عملکردی بیشتر در اختیار ماست و بهتر است که بیشتر از این نوع هدفها انتخاب شود و سرانجام هدفهای فرایندی که به نحوه اجرای حرکت توجه دارند مثلاً توجه به کشیدن دستها به جلو در شنای آزاد. هدفها ممکن است نتیجه ای باشد مانند دستیابی به رتبه خاص در مسابقات و یا عملکردی باشد مانند عملکرد خود را از گذشته خود بهتر کردن (ظرف دو ماه 1 کیلو بیشتر وزنه زدن). همه ما با مراجعه به حافظه خود می توانیم لحظاتی را در مسابقات ورزشی به خاطر آوریم که تیم یا ورزشکاری با وجود آمادگی کامل جسمانی و فنی، به دلیل شرایط نامناسب روانی از ارائه بهترین عملکرد خود ناتوان مانده است .ضعف آمادگی روانی در ورزشکاری که آمادگی جسمانی مطلوب دارد، به مثابه اتومبیل آماده و پر سرعتی است که راننده ای ناشی و نا آماده در آن نشسته باشد. در این حالت فرد سعی می کند با نهاد خویش ارتباط برقرار ساخته و به نوعی به تقویت قوای روحی و در نهایت قوای جسمی خود بپردازد و انگیزه و اعتماد به نفس خود را بالا ببرد. البته موارد ذکر شده بخش روحی و روانی تمرینات و زمان مسابقه می باشند و تمرینات ورزشی بخش اصلی ورزش می باشند که باید به طور صحیح انجام شوند ولی در کنار بحث آمادگی جسمانی ، بحث آمادگی روانی از اهمیت ویژه ای برخوردرا است که هر گونه بی توجهی به هر کدام از این دو مقوله در راندمان کار تاثیر منفی خواهد گذاشت.لذا کارشناسان و وروانشناسان علوم ورزشی سعی دارند با القا و تحمیل روش های مثبت میزان انگیختگی و خودباوری ورزشکاران را در انجام مسابقات منطقی و در خور توانایی و قدرت آنان بالا ببرند .

ورزشی Blueprint – شستشو و تکرار

آموزشهای این کتاب نیز حول این سه موضوع شامل نفس کشیدن، انجام حرکات و مدیتیشن به طور همزمان است. با توجه به علاقه ایرانیان به ورزش و تندرستی، این سنت صحیح همچنان در بین مردم این سرزمین باقی مانده است. شاید این که باختن سبب باخت در مسابقه بعدی می شود. مثالی در این زمینه گویای این مطلب است: یک فرد ورزشکار وقتی در صحنه رقابت ورزشی قرار می گیرد، دچار اضطراب و ترس می شود روش برخورد با این مشکل در روان شناسی ورزشی با سایر روش ها کاملا متفاوت است، ولی چون این مشکل از نظر یک روان شناس و یا یک متخصص اعصاب به صورت یک بیماری تلقی شده در آن مسیر تعریف شده خود اقدام به حل مشکل می نماید، درصورتی که همانطور که قبلا اشاره شد روش برخورد در فردی که از سطح نرمال جامعه بالاتر است با فردی که تلاش می شود به سطح نرمال جامعه برگردد متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید