طرفداران و معایب کتاب های دینی

مهمترین هدف حملات، همین مسئله مذهب است. هرکس آن مقطع از انقلاب را به­یاد داشته باشد یا مطبوعات آن دوره را مرور کند، اطمینان مییابد که مسئله فقط مخالفت عادی و طبیعی با یک اصل پیشنهادی در قانون اساسی نبود. چرا باید حتی برخلاف قانون اساسی سابق، از مذهب اکثریت و کلمات مبارک «شیعه اثناعشری» خالی باشد؟ اینکه نوشته است «مذهب اکثریت ایرانیان شیعه اثناعشری» است هیچ حقی را تثبیت نمی­کند و چیزی را نمیرساند و اینکه دین رسمی ایران اسلام است، در حقیقت گریز از این واقعیت است که اکثریت مردم رسمیت مذهب شیعه را میخواهند. اصفهان شهری پر از جلوههای تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که داستانهای زیادی از تاریخ ایران را برای مردم روایت میکنند. اگرچه برخی از تواریخ و «کتب ملل و نحل»، وی را از غالیان شیعه و مؤسس فرقه سبائیه میدانند که قائل به الوهیت علی بودهاست و به همین دلیل مورد لعن و تکفیر علی بن ابیطالب واقع شدهاست و حتی برخی اخباری نقل میکنند که وی و پیروانش، به دستور علی در آتش سوزانده شدهاند. در آیینهایی انسان از گیاه خلق میشود؛ مثلاً در اوستا، انسانهای اولیه دو گیاه بودند به نامهای مشی و مشیانه؛ این اسطوره مخصوص زمانی است که انسان کشاورزی را میشناخته و در واقع رویش گیاه را میفهمد که تخم میرود زیر خاک، در میآید و رویش پیدا میشود و گیاهان ایجاد میشوند؛ بنابراین فکر میکند تشکیل انسان هم در آغاز مثل گیاه بودهاست.

کتاب های فلسفه و عرفان

امام خمینی که پیش­تر بر ضرورت تدوین قانون اساسی بر مبنای مذهب شیعه اثناعشری تأکید کرده و نسبت­به توطئه­ ها برای جلوگیری از برگزاری رفراندم «جمهوری اسلامی» هشدار داده بود، (امام خمینی، 1378، ج6، ص363، 18/12/1357) با مشاهده این موج سنگین، احساس خطر کرد و بر تدوین و تصویب هر­چه سریع­تر قانون اساسی پافشاری نمود؛ به­ گونه­ای که برخلاف آنکه پیش­تر، از تشکیل «مجلس مؤسسان» سخن گفته بود، از «لزوم برگزاری همه ­پرسی برای تصویب قانون اساسی پیشنهادی» سخن به میان آورد. کی گفته است این دو لفظ باعث اختلاف بین شیعه و سنی و مسلمانان شده است؟ یک مقایسه آماری نشان می­دهد که حجم مطالبی که در آن دوره در مخالفت با این اصل گفته و نوشته شد، به مراتب بیش از مطالبی است که در دفاع از رسمیت مذهب، آن هم پس از مشاهده مخالفت­های سازمان­دهی شده، گفته و نوشته و منتشر شد. اگر شما هم قصد دارید در سفر به اصفهان از این از این جاذبه های تاریخی و فرهنگی بازدید کنید، پیشنهاد می کنیم پس از رزرو هتل اصفهان تا انتهای این مقاله با اقامت ۲۴ همراه باشد.

رسمیت مذهب تشیع برای پیروان آن، بهلحاظ داشتن اکثریت، به­لحاظ نقش عظیم رهبری تشیع در پیروزی انقلاب، وبالاخره به­دلیل شناخته شدن آن در قانون اساسی پیشین، برای جامعه تشیع حق مسلم است؛ ولی طرح مجدد موضوع، مشکلاتی را به­وجود خواهد آورد که مورد سوء­ استفاده ضدانقلاب قرار خواهد گرفت؛ در حالیکه اگر قانون اساسی سابق، از حیث اصول مربوط به مشروطیت رژیم سلطنت به جمهوری تبدیل میشد، چنین مسئلهای مطرح نبود و حتی به­راحتی میشد تغییر چند اصل مورد نظر را به رفراندوم گذاشت و با اکثریتی نظیر رفراندوم جمهوری اسلامی، از تصویب ملت گذرانید. آیا شما نمایندگان اکثریت، ذلت این ننگ را میپذیرید که به­بهانه واهی وحدت اسلام که هیچگاه عملی نخواهد شد، از آن صرفنظر کنید؟ آیا سنیان هیچ اختلافی باهم ندارند و حنفیو مالکی و شافعی و حنبلییکی هستند؟ آیا اگر فیالمثل در قانون اساسی دو کلمه مزبور حذف شد، دعوای شیعه و سنی تمام میشود؟ من اگر نفهمیدم و حرف غلط زدم، تا آخر سر قولم باشم؟ اصفهان در طول تاریخ از گذشته تا به امروز یکی از شهرهای مهم کشور محسوب میشده و اتفاقات و فراز و نشیبهای فراوانی به خود دیده است.

کتاب های دینی

Da​ta has ᠎be en created ᠎with G SA Conte nt Gener᠎at​or DE MO !

امروزه این زیارتگاه ها و آرامگاه ها جزو آثار و جاذبههای باارزش و مهم نصف جهان محسوب میشوند. کاخها، عمارتها، مدرسهها، کلیساها و دیگر اماکن تاریخی نصف جهان برای علاقمندان به تاریخ و گردشگری شناخته شده هستند. امامزادههای بسیاری نصف جهان را به عنوان محل زندگی و ترویج دین انتخاب نمودند و در تحولات تاریخی و مذهبی این شهر مطالب بیشتر نقش ویژهای داشتند. اصفهان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری دارای جاذبههای متعددی است که زیارتگاه و آرامگاه های اصفهان جزو دیدنیترین اماکن این شهر به شمار میروند. علاوه بر این جاهای دیدنی، اماکن متبرکه و زیارتگاه های اصفهان نیز جزو جاذبههای مهم این شهر به شمار میروند. خرامان با بیان اینکه مجموعه پیامبر مهربانی بعد از ده سال منتشر شد، گفت: به لطف خدا و مرحمت پیامبر اکرم (ص) موفق شدیم بعد از 10 سال این مجموعه کتاب را منتشر کنیم و امیدوارم جزو صالحات و باقیات من و کسانی که در کانون نسبت به انتشار این مجموعه تلاش کردند ، باشد. علامه و مطهری تلاش کردند در این کتاب مباحث مهم مانند معرفت شناسی و وجود شناسی ، دیدگاهای فیلسوفان اروپایی و ماتریالیست ها را با دیدگاه خود در فلسفه اسلامی مقایسه کنند . گوترش ضمن تسلیت خود به خانواده قربانیان و آرزوی بهبودی سریع برای مجروحان این حادثه دلخراش، بر همبستگی سازمان ملل با دولت و مردم پاکستان در تلاش برای رفع تروریسم و افراطگرایی خشونتطلبانه تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید