یک راه حل آسان برای ادبیات خود می خواهید؟ این را بخوان!

در سالهای میانی دههٔ ۴۰، با افزایش شناخت شاعران از ادبیات معاصر جهان، افول شعر رمانتیک نوقدمائی در آثار کسانی چون نادرپور، ابتهاج و کسرائی و… درواقع او اگرچه با شیوههای مدرن روایی آشنا است اما در سهگانه همچنان به رئالیسم پایبند بوده اما تلاش کرده که خواننده را با شیوههای دیگر روایت هم آشنا کند. اما همچنان تاریخ خواهد بود. انتشار چشمهایش، تمجیدها و انتقادهای زیادی را به همراه داشت که بسیاری از این انتقادها از ناحیهٔ فعالان چپ در ایران بود. کوروش صفوی در گفتگویی به دشواری برای یافتن تعریفی برای شعر اشاره کرده و میگوید: سقراط و افلاطون هردو شعر را نتیجه الهام میدانستند، اما ارسطو نخستین کسی بود که سعی کرد قواعدی برای ادب و شعر و آفرینشهای ادبی کشف کند. این رمان در سال ۱۳۴۰ با هزینهی شخصی علیمحمد افغانی برای بار اول چاپ شد؛ در همان سال بهعنوان کتاب سال شناخته شد و تا کنون از پرفروش و پرخوانندهترین رمانهای ایرانی بوده است. عیالم با این ترتیب موافقت کرد و بنا شد روز دوم عید نوروز دستهی اول و روز سوم دستهی دوم بیایند … از آثار هدایت میتوان به سگ ولگرد ، بوف کور و حاجی آقا اشاره کرد.

این کتاب، رمانی است که در سال 1952، توسط بزرگ علوی، نویسنده، محقق و فعال دیگر ایرانی، که از دوستان نزدیک صادق هدایت نیز بود، منتشر شد. علاوه بر جمال زاده ، بزرگان دیگری چون صادق هدایت ، بزرگ علوی ، سیمین دانشور ، هوشنگ گلشیری و صادق چوبک نیز داستان نویسی ایران را اعتلا بخشیدند. پدیدهٔ دیگری که در پیدایش نوع ادبی رمان مؤثر بود، ترجمهٔ رمانهای غربی است که فهم انواع ادبی وارداتی را امکانپذیر ساخت. ادبیات فارسی ، یکی از کهنترین آثار ادبی جهان میباشد که جزو لاینفک فرهنگ فارسی است. شعرهای کلاسیک فارسی ، احتمالاً شناخته شدهترین بخش ادبیات فارسی است که میتوان با آن، به مردم تمامی جهان به گفت و گو پرداخت. مستور یکی از معدود نویسندههای داخلی است که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده و آثارش به طور معمول فروش خوبی دارند. نام محمد شمس لنگرودی و محمدرضا شفیعی کدکنی را نیز میتوانیم در لیست اسامی شاعران معاصر موفق ببینیم که دستی در نوشتن شعر با درونمایه عشق و عاشقی دارند. داستان این کتاب ایرانی، دربارهی سه زن حدوداً 30 ساله است که همگی به دلایلی با یکدیگر مرتبط هستند اما مسیرهای متفاوتی دارند. مهمترین پیوند دهنده این کشورها و ایران فرهنگی، شعر است؛ شعر، مهمترین ثروت ما ایرانیان و فارسی زبانها است که با زبان آن مطالب خود را به هم منتقل میکنیم و با ابزار شعر به سمت مبارزه با آنچه که نمیخواهد فرهنگ، روحیات، برادری، مودت، اخلاص، دوستی، انسانیت، شرافت و..

در ضمن شما همراهان عزیز میتوانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسیهای فیلمهای روز دنیا مراجعه کنید. وی ضمن تشریح برنامهها از راهاندازی سامانه جامع نقد و تحلیل آثار ادبی خبر داد و گفت: این برنامه با عنوان «اثرخانه» بوده و ۱۷ بهمن افتتاح میشود. در ترجیح بند در پایان هر بند یک بیت واحد تکرار میشود اما در ترکیب بند در پایان هر بند تک بیتهای مختلف با قافیههای متفاوت میآید. دنیای کلیدر از خودش میآید نه دنیایی که در واقعیت ما حضور دارد. در ضمن ما در زمانه ای زندگی می کنیم که علم و تکنولوژی بر همه چیز غلبه کرده اند و این دو از مفاهیمی هستند که همه ما را از هم دور کرده اند. رمان کافه پیانو کتابی از فرهاد جعفری می باشد که سوی انتشارت چشمه منتشر شده است. این رمان، به زبانهای مختلف ترجمه شده است و بارها در ایران به چاپ رسیده که نشان از شگفتی داستان این رمان میباشد. چراغها را من خاموش میکنم، اولین رمان اوست که در میان دیگر کارهایش، مورد بیشترین ستایش قرار گرفت. شاهنامهی ابولقاسم فردوسی، بدون شک بهترین رمان فارسی است که در حدود 1000 سال پیش نوشته شده.

در ادامه میخوانید که هر کدام از همکلاسیها نیز به نوعی با این شک و تردیدها روبهرو شدهاند. خود این واقعیتی در زندگی زنان روحانیون است؛ ابتدا داستان با چشم و هم چشمی زنانه شروع میشود که همسر کمالی روضه مفصلی گرفته خب ما چرا نگیریم. چرا این اجازه را میدهیم دیگران صحبت کنند. اما چطور دیگران را بشناسیم؟ ممکن است در مقاطعی این نقش به دلایل مختلف کمرنگ شده باشد اما همواره وجود داشته است. شاهنامه، در ادبیات فارسی به دلایل زیادی از اهمیت بالایی برخوردار است. صادق هدایت، در واقع فردی میباشد که مدرنیسم را وارد ادبیات فارسی کرده است. ناشران دو دسته کلی هستند، آنان که دغدغه اصلیشان نشر کتاب و اشاعه فرهنگ و هنر و ادبیات است و گروهی که شغلشان چاپ کتاب است. ادبیات فارسی ، با قدمتی که به بیش از 2500 سال پیش باز میگردد، به طور کلی به دو نوع شعر و نثر تقسیم میشود. This data has ᠎been wri᠎tten  with the help of GSA Cont᠎ent Genera​to r  DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید