یک باهوش، آموزشی نگاه کنید شعر *در واقع* در دنیای ما چه می‌کند.

شعر نو چنین نبود; جریانی بود تأثیر گذار، همه جانبه و ماندگار، چنان که پس از حدود شصت سال، هنوز هم زایندگی و بالندگی دارد. شاید بارها دلتان خواسته باشد به جای کسی دیگر در کشوری دیگر با فرهنگ متفاوت زندگی کنید، شما میتوانید با خواندن رمانهای خارجی به این خواستهتان برسید و با شخصیتهای داستان هم ذاتپنداری کنید و زندگی را از نگاه نویسنده تجربه کنید. داستانی از دو دوست دوران بچگی که در بزرگسالی با این که شرایطی کاملا متفاوت دارند، عاشق هم می شوند. با خواندن داستانهای خارجی تجربه زندگی در شرایطی را به دست میآوریم که شاید هیچ وقت نتوانیم تجربه کنیم در واقع بدون پرداخت هزینهای این فرصت را پیدا میکنیم که در فضای کشورها با فرهنگهای متفاوت زندگی کنیم. مرگ در ونیز درباره نویسندهای است که دیگر قادر به نوشتن آثار جدید نیست و به امید یافتن ایدهها و الهامات جدید به شهر ونیز سفر میکند.  A᠎rticle h as been created by GSA Content᠎ G en er ator D emoversion !

همینگوی نهایت هنر خود را در نوشتن این رمان به کار برده و شخصیتهای جاودانه ای را خلق نموده که منجر به کسب جوایز پولیتزر و جایزه نوبل ادبیات در سالهای ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ شد. در طول زندگی همیشه با نوشتن سر و کار دارید، برای اینکه بهتر بنویسید خواندن رمان مخصوصا رمان خارجی را فراموش نکنید. در دستهی رمان خارجی نیز قصد داریم به شما در انتخاب رمان خارجی کمک کنیم تا یک کتاب مناسب برای مطالعه پیدا کنید. هنگام خواندن رمانها شما داستان را تصور میکنید و این تصور کردن فضای خارجی به شما در ایده پردازی کمک زیادی میکند. حتی این رمانها به شما کمک میکند تا در راه رسیدن به اهداف شخصیتان از محتوای رمانها الهام بگیرید. خیلی ها بر این باورند یک رمان خارجی خوب میتواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند. ریزه بودن مادر و اینکه نصف سایز پدر است میتواند باعث شود او به طور جدی صدمه ببیند. در اوائل سال ۱۳۵۹ شهید مصباح همراه تعدادی از یارانش در چندین جلسه پیرامون اینکه باید کارهایشان را منظم و بهتر انجام بدهند و شرایط کشور ایجاب می کرد که تشکیلاتی را بوجود بیاورند، «سازمان فدائیان اسلام» را تأسیس کردند. وی در آنجا پسری را ملاقات میکند که منجر به دگرگون شدن احساساتش میشود و بدون اینکه با او برخورد مستقیمی داشته باشد یا حرفی به او بزند تحت تأثیرش قرار میگیرد.

و در کنار منظومهها که همیشهی تاریخ، محبوب بودند، اثری مانند مثنوی معنوی هم حضور داشت. اسماعیلی افزود: برخی شاید بازهم بگویند امسال هم نفهمیدیم جشنواره کی برگزار شد، منظور آنها احتمالاً حاشیههاست که الحمدلله امسال هم حاشیه نداریم و جشنواره به روال طبیعی در حال انجام است. نویسندگان توانمند زیادی از نوع و سبک آنچه با نام نقد مطرح میشود، دلخورند و به آن اشکال دارند و نقد درخوری برای آثار خود نمییابند، برخی منتقدان حرفهای هم در مقابل از بخش زیادی از آثار که این روزها با نامهای متعدد نویسندگان چاپ میشود، گلایه دارند. امسال نیز جشنواره در ۳ بخش کودک و نوجوان، بخش درباره شعر که با محور نقد و پژوهش ادبی است و بخش بزرگسالان شامل کلاسیک، نو و محاوره یا ترانه است، برگزار میشود. ما در کافهبوک، برای هر کتاب رمان یک سری اطلاعات مختصر و مفید در اختیار شما قرار میدهیم و در چند مرحله رمان را معرفی میکنیم. نیک در جهانی تهی و خالی برای ادامه ی زندگی تنها مانده است… تعدادی از بهترین رمان های انگلیسی کلاسیک که در این لیست آوردهایم، از لیست کتابهای «باید بخوانیم» گلچین شده که هر شخصی میخواهد به درک بهتر و عمیقتری از زبان انگلیسی برسد، باید آنها را مطالعه کند.

این رمان در سال ۱۳۴۰ با هزینهی شخصی علیمحمد افغانی برای بار اول چاپ شد؛ در همان سال بهعنوان کتاب سال شناخته شد و تا کنون از پرفروش و پرخوانندهترین رمانهای ایرانی بوده است. داستان کتاب آوای وحش در باره سگی به نام باک است که توسط صاحب خود مجبور به جنگ با سایر سگها برای برنده شدن در مسابقات میشد. رمانهای خارجی این خصوصیت را دارند تا به تدریج خواننده را وارد فضای داستان کنند و از حالت انفعال خارج کنند و مخاطبان رمانهای خارجی در جریان داستان نسبت به اتفاقاتی که میافتد واکنش نشان میدهند. عادت کردن به خواندن رمانهای خارجی مزایای بسیاری دارد و در خودشکوفایی خواننده نقش دارد. رمان سیاحتنامه ابراهیم بیگ به سیاست، مسائل اجتماعی و عقبماندگی ایران و رمان سرگذشت حاجی بابای اصفهانی به ذکر حقایق تاریخی و اجتماعی، آداب و رسوم ایرانیان در دوران قاجار و نحوهی مملکتداری پادشاهان قجری میپردازد. یکی از مهمترین رسالتهای رمانهای خارجی آگاهی بخشی است که باعث میشود از کلیشههای ذهنی و تعصبات رهایی پیدا کنیم و با ذهنی باز به تمامی مسائل فکر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید