کلمه آخر اطلاعات به مذهب

قابل عمل نیست. مذهب را به­هم میزنند. گفتنی است که تحرکات یاد­شده در مناطق مرزی، و جوسازی در مطبوعات و میتینگ­ها و راهپیمایی­ها و تهدید به شورش و آشوب، مراجع و علمای شیعه و مردم را نیز به عکس­العمل واداشت. حالا در پاسخ این سؤالات- یا به حقایق هستی می رسند یا نه- و همین گونه با این افکار زندگی کرده و از دنیا می روند. این مخالفت­ها ماه­ها پیش از انتشار رسمی پیش­نویس آغاز شد و پس از انتشار رسمی آن اوج گرفت و حتی پس از تصویب آن با تغییراتی در مجلس خبرگان قانون اساسی، با حضور نمایندگان اهل­سنت در این مجلس و دعوت از یکی از رهبران آنان، در قالب­های گوناگون، مثل برگزاری کنگره­ها، میتینگ­ ها و دعوت به راهپیمایی و تظاهرات در استان­های سنی­ بیشتر نشین ادامه یافت. دلیل ایشان بر عدول از سخن قبلی خود و اصرار بر تعجیل در تصویب قانون اساسی، نگرانی نسبت­به توطئه ­های دشمنان، و مخالفت­های طراحی­ شده با مذهب و طرح مسئله خودمختاری بود که قطعاً تجزیه کشور را درپی داشت. و محجوبین که نطق موجودات را نیافته اند، به تاویل و توجیه پر عجب آن است که اهل ظاهر که به اهل فلسفه طعن زنند که به حسب عقل خود تأویل کتاب خدا کنند، در این موارد خود تأویل این همه آیات صریحه و احادیث صحیحه کنند، به مجرد آن که نطق موجودات را نیافته اند.

کلمه پایانی Secret Of کتاب های دینی

ادیان مختلف ممکن است حاوی عناصر مختلفی باشند یا نباشند، از چیزهای الهی، مقدسات، ایمان، یک موجود فراطبیعی یا موجودات ماوراء طبیعی، یا «نوعی غایت و تعالی که هنجارهایی را فراهم میکند. نخست آنکه اصل پیشنهادی مربوط به مذهب شیعه در پیش­نویس و حتی در قانون اساسی مصوب خبرگان، از متن موجود درمتمم قانون اساسی مشروطه بسیار ضعیف­تر، و اصل پیشنهادی مربوط به حقوق اهل­سنت، بسیار قوی­تر از متن موجود در آن قانون است. 11. ورعی، سیدجواد، مجموعه اسناد و مدارک تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظارت رضا استادی، 1(عج) جلد، موجود در قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری،1389ش. کیهان، 25 اردیبهشت 1358، در: همان، ص7(عج)2) انتشار این متن، عکس­ العمل­هایی را درپی داشت؛ از آن جمله، به «فقدان رسمیت مذهب شیعه» برخلاف قانون اساسی مشروطه اعتراض شد (قائمی تهرانی، کیهان، 15 اردیبهشت 1358، در: همان، ص747) و پیشنهاد «ذکر صریح رسمیت مذهب شیعه در قانون اساسی» مطرح گردید. سیل نامه­ها، بیانیه­ها و اطلاعیه­ها، از مناطق مختلف کشور به امام و مراجع و دستاندرکاران تدوین پیش­نویس سرازیر شد که در آنها از «ضعیف بودن موضوع رسمیت مذهب شیعه در پیش­نویس قانون اساسی» انتقاد کرده و خواهان «رسمیت مذهب شیعه اثناعشری» و «ابدی بودن آن تا ظهور امام زمان(عج)» و اشتراط «شیعه بودن رئیس­جمهور و نخست­وزیر» شده بودند. Th is w​as c re ated by ​GSA Cont en t ​Gene rator ​DE MO .

کتاب های فلسفه و عرفان

تنها به نقل یک نمونه از این بیانیه­ها بسنده می­کنیم. سوم آنکه گویا در پیش­نویس قانون اساسی با بیش از 150 اصل، هیچ مشکل و ایراد دیگری جز مسئله «رسمیت مذهب جعفری» و «فقدان خودمختاری» وجود ندارد؛ چون هیچ­یک از آنان به نقد و بررسی اصل دیگری نپرداختند؛ گویی یک توافق نانوشته میان همه آنان برقرار بود که مخالفت خود را روی این دو مسئله متمرکز کنند. نقد ائمه فقهی اهل سنت. رسمیت مذهب تشیع برای پیروان آن، بهلحاظ داشتن اکثریت، به­لحاظ نقش عظیم رهبری تشیع در پیروزی انقلاب، وبالاخره به­دلیل شناخته شدن آن در قانون اساسی پیشین، برای جامعه تشیع حق مسلم است؛ ولی طرح مجدد موضوع، مشکلاتی را به­وجود خواهد آورد که مورد سوء­ استفاده ضدانقلاب قرار خواهد گرفت؛ در حالیکه اگر قانون اساسی سابق، از حیث اصول مربوط به مشروطیت رژیم سلطنت به جمهوری تبدیل میشد، چنین مسئلهای مطرح نبود و حتی به­راحتی میشد تغییر چند اصل مورد نظر را به رفراندوم گذاشت و با اکثریتی نظیر رفراندوم جمهوری اسلامی، از تصویب ملت گذرانید.

مذهب – اینها آمار در واقع معنی چیست؟

امام خمینی که پیش­تر بر ضرورت تدوین قانون اساسی بر مبنای مذهب شیعه اثناعشری تأکید کرده و نسبت­به توطئه­ ها برای جلوگیری از برگزاری رفراندم «جمهوری اسلامی» هشدار داده بود، (امام خمینی، 1378، ج6، ص363، 18/12/1357) با مشاهده این موج سنگین، احساس خطر کرد و بر تدوین و تصویب هر­چه سریع­تر قانون اساسی پافشاری نمود؛ به­ گونه­ای که برخلاف آنکه پیش­تر، از تشکیل «مجلس مؤسسان» سخن گفته بود، از «لزوم برگزاری همه ­پرسی برای تصویب قانون اساسی پیشنهادی» سخن به میان آورد. شورای مرکزی جامعه روحانیت استان کردستان، آیندگان، 31خرداد 1358، در: همان، ص62) ارسال نامه­های متعدد به امام، (جمهوری اسلامی، 3 و26 تیر 1358 / اطلاعات، 3 تیر1358) تعطیل کردن ادارات دولتی در برخی شهرها، (آیندگان، 5 تیر 1358) راهپیمایی و تظاهرات، (جمهوری اسلامی، 6 تیر1358) نگارش مقالات فراوان در روزنامه­ها و نشریات، و برگزاری سمینار از سوی جمعیت حقوق­دانان ایران و درخواست حذف «مذهب جعفری» از قانون اساسی در قطعنامه، (جبهه ملی ایران، 7 و 10 تیر 1358، ص21) نمونه­هایی از اقدامات در مخالفت با رسمیت مذهب در قانون اساسی بود. به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب «لبخندی به معبر آسمان» با موضوع زندگی سردار شهید حاج محسن دینشعاری، جانشین گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید