کتاب های روانشناسی – شش تعیین مشکل

لازم است این توضیح را ذکر کنم که در این سالها شاهد یک تب نوشتن و ترجمه کتابهای روانشناسی هستیم، ولی لزوماً محتوای همه این کتابها به نظر میرسد منطبق بر تحقیقات و مطالعات علمی روانشناسانه نیست و در حقیقت باید برخی از آنها را «کتابهای زردِ روانشناسی» نامگذاری کرد. کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» قرار است به شما کمک کند که رویکرد بهتری به زندگی داشته باشید. البته در صورتی که کارنامه های دیگر را هم بخواهید، کافی است عنوان مربوط به آن ها را انتخاب کنید. بی شک یکی از انتخاب افرادی که اهل مطالعه هستند کتاب های روانشناسی می باشد زیرا مطالعه ی این کتاب ها در زندگی فردی و اجتماعی افراد تاثیرات مثبتی می گذارد و با انگیزه ای که به افراد می دهد باعث پیشرفت و موفقیت در زندگی شان می شود. بیشتر اثری در حوزه علوم انسانی است اما از آنجا که راهکارهایی برای مدیریت زندگیتان در اختیارتان قرار میدهد میشود تا حدی آن را به عنوان یک کتاب خوب و متفاوت روانشناسی برشمرد. نکته اینجاست که بیشتر انرژی زندگی روزمره ما صرف تصمیمگیری میشود. تغییراتی در میزان اشتها، کاهش خلق و تغییر در ساعت خواب از جمله عواملی است که در برخی از زنان بادار دیده میشود.

کتاب های پزشکی

هنگامی که حالات روحی و روانی ما دستخوش دگرگونی­هایی ناشی از فشار عصبی، اضطراب، استرس، ترس و هیجان­های غیرقابل کنترل شده باشد؛ بر روی تغذیه، ساعات خواب و دیگر فعالیت­های فیزیکی بدن ما تاثیر منفی می­گذارد. و یکی از مهمترین مواردی که نقب به ناخودآگاه آدمها میزند خواب است. این مکتب که پایه اصلی روانپزشکی را تشکیل می دهد ، بیشتر بر بیماری روانی توجه دارد نه بهداشت روانی زیرا بیماری روانی جزء سایر بیماریها به حساب می آورد . خواندن کتاب «وضعیت آخر» به شما کمک میکند که بتوانید بهتر تصمیمها و حالات روحی خودتان را تحلیل کنید. اشخاصی که اعتماد به نفس بالایی دارند و هم چنین کسانی که وزن کمتری دارند، فعالیت ورزشی بیشتری انجام میدهند. برخی از استراتژی ها یا درمان ها در ترکیب با روش های دیگر موفقیت بیشتری دارند. در روزگاری که کتابهای خودیاری و سخنرانهای انگیزشی حسابی طرفدار دارند، نمیتوان نقش مطالعه بهترین کتاب های روانشناسی را در پیشرفت فردی انکار کرد.

کتاب روانشناسی تفاوتهای فردی را از دو جنبه تفاوتهای ذاتی و تفاوتهای اکتسابی مورد ارزیابی قرار داده است. مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. مؤسساتی چون دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که رفتار کارکنان آنها همواره از سوی دانشجویان و مراجعه کنندگان به آنها مورد توجه است و رفتار آنها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد و نوع تعامل کارکنان یا دیگران در چنین مراکزی همواره مورد توجه قرار داشته و از حساسیت خاصی برخوردار می باشد. بله، این اتفاق نمیافتد و گاهی این سوءتفاهم پیش میآید که روانشناسی نمیتواند کمکی به آنها کند. این روزها مشکلات زندگی مدرن باعث شده که مردم بیش از پیش به نیازهای روانی خودشان توجه کنند. فرانکل بر پایه دشواریهای این دوران و تجربهاش بهعنوان روانپزشک، این حقیقت را آشکار میکند: ما نمیتوانیم از رنج زندگی فرار کنیم؛ اما میتوانیم انتخاب کنیم که چطور با آن کنار بیاییم، به آن معنی ببخشیم و بهسوی اهداف جدید پیش برویم. «هنر شفاف اندیشیدن» به شما نشان میدهد که چطور ممکن است افکارتان به بیراهه برود. یک سری از کتابها بیشتر شما را متوجه خودآگاه و ناخودآگاه میکنند و یک سری دیگر به صورت کاربردی به شما آموزش میدهند که چطور به چیزهایی که در زندگی میخواهید دست پیدا کنید.  Data h​as been created wi᠎th G᠎SA  Content Gener at​or DEMO​!

نه تبدیل کتاب روانشناسی باور نکردنی

بخش والد وجود غالبا امر و نهی میکند و گاهی شما را از انجام دادن کارهایی که دوست دارید به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ یا عرف باز میدارد. در این مطلب معرفی کتاب شما را با ۵ کتاب روانشناسی معروف و معتبر آشنا میکنیم که هر کدام در یک حوزه جزو بهترینهاست. هرچند در هنگام نیاز نباید از مراجعه به درمانگر غافل ماند، خواندن کتابهای معتبر و تأییدشده در این زمینه کمک شایانی به ما میکند. ولی نکتهی مهم این است که؛ ما میتوانیم با تقویت قوای جسمی، به حفظ سلامت روان و اعصابمان کمک نماییم. این محیط باید به آزادی های فرد احترام گذاشته و برنامه هایی را برای بهبود و ارتقای سلامت روان افراد در سیاست های اجرایی خود قرار دهند. در پایان نیز برای علاقهمندان جدیتر، به باقی بهترین کتاب های روانشناسی اشاره میکنیم، هرچند هنوز به فارسی ترجمه نشدهاند. استفاده از روانشناس بالینی بسیار مفید است اما ممکن است همه به چنین شرایط دسترسی نداشته باشند. او بسیار روان، قابل فهم و بدون اصطلاحات خیلی تخصصی مینویسد.

کتاب روانشناسی

This c ontent w​as do᠎ne with t he help of ketabtala C​on tent G​enerator DE MO .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجموعه ها دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید