کتاب های دینی ایجاد کنید. یک قلدر دبیرستانی از آن می ترسید

صاحب ابن عباد از ادیبان مشهور و نویسندگان پرتلاش دوران آل بویه است که مذهب شیعه را در اصفهان بنیان نهاد. صاحب در سال ۳۸۵ هجری قمری از دنیا رفته و در محله طوقچی اصفهان به خاک سپرده شده است. آرامگاه صاحب بن عباد معماری زیبایی دارد و دارای گنبدی مرتفع، رواق، حیاط با دیوارهایی آجرکاری و کاشی کاری شده میباشد. این جماعتهایی که میگویید، دارند کاری میکنند که ما عملاً به این نتیجه برسیم که دینداری در دنیای معاصر غیرممکن است. برخی آخوندهای ما به سال دوم که میرسند میخواهند بروند نماینده مجلس بشوند. همچنین نهضتهای مردمی زمینههای فکری مناسب را برای به قدرت رسیدن صفویان و رسیدن آنها به حکومت سیاسی فراهم آورد. البته به دلیل تلاش او برای جلوگیری از بدعت، رأی را در جایی بکار می برد که آیه و یا حدیثی از پیامبر موجود نباشد و یا اینکه در چند مورد آنرا بر خبر واحد ترجیح می داد. کتاب روانشناسی مذهبی برای نوجوانان کنجکاو جذابتر است در حالیکه برخی دیگر ترجیح می دهند یک رمان دینی درباره دفاع مقدس و جنگ بخوانند. در آلمان آمار مسیحیان تنها به پرداخت کنندگان مالیات کلیساها محدود میشود، در عربستان سعودی حتی اگر کسی به هیچ وجه هیچگونه عقیدهٔ دینی نداشته باشد، همینکه شهروند عربستانی است جزء آمار شمرده میشود، نقص دیگر در صحت آمار ادیان میتواند از این موضوع ناشی شود که، کودکان و نوجوانانی که به دین والدین خود نسبت داده میشوند، نمیتوان گفت که همه لزوماً بهطور کامل خود را متعلق به آن آیین احساس میکنند. ​Po st h as be᠎en gen erat​ed  wi th GSA Content Generator Demover​si​on.

حذف کتاب های دینی For Good

میتوان گفت در بعضی از ادیان بزرگان و عالمان آن دین سعی میکنند که بخشهایی از دستورها و عقاید دینی را به وسیلهٔ استدلال و برهان عقلی توجیه کنند و از این نظر قابل استناد به عقل بنظر برسند. در بخش اول مولفه وضعیت موجود کتاب های دینی از نظر انطباق با اهداف تربیتی دینی بررسی شد، در بخش دوم که بخش بررسی ابعاد مبتنی بر اهداف شناختی بود 5 مولفه بررسی گردید، شامل: سازماندهی محتوای کتاب های دینی، استفاده کتاب ها از بیان استدلالی، استفاده کتاب ها از مطالب قابل پذیرش، استفاده کتاب ها از مباحث روز و مطلوبیت ارزشیابی محتوا. نجف علی میرزایی یک نویسنده نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید:کتاب دینی مانند کتاب های ادبی ، فلسفی و تربیتی و غیره مانند دارو است. همچنین در این کتاب می آموزید که چگونه با تنهایی ذاتی خویش کنار بیایید و از از ناامیدی ها نترسید و با آنها مقابله کنید و به نحوی با تمام مشکلات خودتان ارتباط برقرار کنید تا از سیاهی جهان خود عبور کنید و به روشنایی برسید. چیزهایی که گفته شده تقریبا درسته ولی من به شما میگم که اگه هیچ مذهبی نداشته باشی یا خلاف مذهب بری یا اصلا مذهبت اشتباه باشه همش عاقبت خوبی نداره و نشانه هاشو تو کسایی که روی این کره خاکی زندگی میکردن و الان در حال زندگی کردن هستند میتونی پیدا کنی پس ادم ادم باید یه مذهبی داشته باشه که تقریبا اکثر مذهب ها توی اساس ها مثل هم هستند مثل اینکه کار خوب کنید و رفتار خوب داشته باشید و کلا خوب باشید و من ترجیح میدم یه مذهب و امیدی داشته باشم حتی با همه بیماری های سلامت روانی که تو این حوزه هست تا اینکه هیچ امید و مذهبی نداشته باشم و تلاش میکنم که بهترین راه رو انتخاب کنم یا انتخاب بشم اینم نمیدونم، و در اخر هم امیدوار باشم چون هرچی فکر کنی خلاف مذهب هم نمیشه بالاخره این دنیا الکی هم نیس و هدفی داره رازی داره و این خورشید و زمین الکی نمیچرخن و ذهن انسان تاکید میکنم انسان به دنبال یافتن حقیقت هاست .

وی با اشاره به فرآیند مجوز چاپ و نشر بیان کرد: در مسیر فرهنگی ناشران باید برای دریافت مجوز اقدام کنند که یکی از نکات مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتوای چاپ و نشر است. اصفهان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور دارای جاذبههای متعددی است که برخی از آنها در دنیا بی نظیرند. برای بازدید از آرامگاه بزرگ مرد عرصه خوشنویسی کشور باید به چهارراه شکرشکن، چهارراه کرمانی، کوچه میرعماد اصفهان بروید. از دیگر آرامگاه های افراد معروف در اصفهان باید به آرامگاه محمد باقر مجلسی اشاره نمود. ورود اقوام آریایی به فلات ایران نقطه عطف تاریخ ایران . در تاریخ اسلام لفظ شیعه، به معنای اصلی و لغویاش برای پیروان افراد مختلفی به کار میرفت. در کتاب نزهة القلوب نوشته حمدالله مستوفی که ۶ سال پس از مرگ شیخ صفیالدین اردبیلی به پایان رسیده، نگارنده در مورد مذهب در اردبیل مینویسد: «اکثر بر مذهب شافعیاند و مرید صفیالدین علیه الرحمهاند. این افراد نیز اگر باورشان را آشکار کنند، با کیفر مرگ (اعدام) روبهرو میشوند. عرضه خبرهای واحد بر ظواهر قرآن؛ وقتی که آیه و حدیث با هم مخالف باشند، آیه ارجحیت دارد. او خود ذکر کرده که علم آموزی را نزد اصحاب عمر و اصحاب علی آموخته و در محضر یاران عبدالله بن عباس هم تلمذ کرده است.

کتاب های فلسفه و عرفان

ملاصدرا نیز مدتی در محضر ایشان به کسب علم و فضل مشغول بوده است. و علم فلسفه را مابعد الطبیعه – یعنی بجز یا جدا از علوم مادی و طبیعی یا فراتر از آن – نامیدند و امروزه فیلسوف را کسی می گویند که به مطالعه حقایقی مانند منشأ هستی(علت العلل و خدا)، جهان و انسان – و نه علوم طبیعی، مادی و تجربی – می پردازد و به عبارتی علل نخستین هستی و معلول ها و رابطه آنها – یا به تعبیری، خالق هستی و مخلوقات آن – موضوع سخن اوست. مثلا اگر در مورد فرهنگ صحبت می کنند ، مخاطب فهیم می داند که این سخن برگرفته از مبانی فلسفی اوست و به همان ریشه باز می گردد . ایشان در سال ۱۱۱۰ هجری قمری دیده از جهان فروبست و در کنار پدرش در مجاورت مسجد جامع اصفهان به خاک سپرده شد. ایشان یکی از بزرگترین فقهای شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده که مهمترین اثر ایشان بحارالانوار نام دارد.

آیا مذهب یک کلاهبرداری است؟

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت موارد بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید