کتاب روانشناسی: یک بسیار روشن روش که برای همه کار می‌کند

البته این تنها مزیت خرید کتاب روانشناسی محسوب نمیشود، شاید گاهی دلتان بخواهد قسمتهای مهم کتاب را هایلایت کنید و یا بعدا به آن مراجعه نمایید. کتاب ها باید برای کودکان قابل فهم باشند. از طرف دیگر متن کتاب ها از نظر واژه ها نیز باید برای کودک قابل فهم باشد. این کتاب ها را برای بچه هایی نوشته اند که خیلی مسئولیت پذیر نیستند. دومین نکته برای اینکه بدانیم چه کتابهایی برای کودکان مناسب است این است که کتاب کودک باید هنرمندانه نوشته شود. یکی از بهترین نمونه کتاب های این سن، مجموعه کتاب های می می نی است. یکی دیگر از بهترین کتاب ها برای این سنین کتاب ها کار هستند که کودک را برای ورود به دبستان آماده می کنند. البته که این کتابها که جزو بهترین کتاب های روانشناسی هستند، برای آنانی که قبلا تجربه کتابخوانی داشتهاند هم مفید و آموزنده خواهد بود. این کتاب برای کودکان 4 تا 6 ساله بسیار مناسب و جذاب است.

داشتن یک کودک شاد، محرک همهٔ تلاشهای آنهاست.

کتاب های این سنین ویژگی هایی مانند کتاب های کودکان 2 تا 4 ساله دارد. وقتی کودک 2 تا 4 ساله داریم، چه کتابی برای کودکان مناسب است؟ داشتن یک کودک شاد، محرک همهٔ تلاشهای آنهاست. وقت گیر بودن، داشتن هزینه های سنگین ، مطالعاتی و از طرف دیگر عدم شناخت کافی نسبت به اختلالات روانی و عوارض و پیامدهای آن بر روی رفتارهای فردی و عملکرد اجتماعی و تأثیرات زیانبار آن بر محیط های خانوادگی در این بابت تأثیر گذار بوده است با امید به این که دست اندرکاران مسائل بهداشتی و وزازت آموزش و تحقیقات و فناوری امکانات لازم را در این زمینه مبذول دارند تا شاهد پژوهشهای بیشتری در مورد سلامت روان کارکنان مراکز آموزش عالی درمناطق مختلف کشور باشیم. روانشناسی رابطه: – داشتن ارتباط مطلوب تر با کسانی که با آنها بیشترین ارتباط را داریم می تواند در تمام جنبه های زندگی ما و اطرافیانمان تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد. را معرفی می کند خوب ارتباط می گیرند. به خصوص در قرن حاضر که با روند سریع صنعتی شدن در جهان و ایجاد تغییر و تحول های سریع در زندگی بشری و حتی ایجاد تغییر در آداب و رسوم اجتماعی ، عرف و قوانین اجتماعی ، بشر برای دوری از کشمکش ها و حل تعارضات و سازگاری با تغییر و تحولات و حفظ سلامت روان دست به انجام رفتارهایی می زند که بعضی از آنها در قالب مکانیسم های دفاعی جای می گیرند .( میلانی فر ،۱۳۷۰) همانطور که گفته شد مکانیسم های دفاعی برای ناچیز جلوه دادن شکستها و حمایت در مقابل نگرانی ها و احساس ارزش و کفایت و در نهایت در ایجاد سلامت روانی موثر است و به این جهت آنها را واکنشهای سازشی عادی می نامیم (احمدوند، ۱۳۸۲) .

در این سن کتاب ها جهت آشنایی کودک و دنیای پیرامون طراحی می شوند. ابتدا نگاهی به کتاب های کودک بیندازید. شاید محتوایی که به کودک آموزش می دهد مطابق فرهنگ و اصول اخلاقی شما نباشد. شاید هم این محتوا اصلا مورد نیاز کودک شما نباشد. نظرتان در مورد آنها چیست؟ کودکان 0 تا 2 سال در دوره حسی حرکتی به سر می برند. در این دوره هر چیزی که حس های 5 گانه آن ها را تحریک کند هوش آن ها را نیز افزایش می دهد. شعر ها علاوه بر تقویت هوش کلامی بر تقویت حافظه و هوش موسیقیایی کودکان نیز تاثیر می گذارد. این کتاب ها تاثیر گشترده و خوبی بر تقویت مغز کودکان و ارتقا توانمندی های آن ها می گذارد و در آن ها آموزش هایی ساده ای وجود دارد. نتایج تحقیقات نشان میدهد که خواندن کتاب، زوال قوه ادراک فرد را کاهش میدهد، افرادی که تفکر و ذهن خود را به کمک مطالعه ورزیده و تقویت مینمایند، بهتر از دیگران میتوانند مغز را فعال و زنده نگهدارند. اگر طرفدار پر و پا قرص کتاب های روانشناسی هستید می توانید به جای خواندن کتاب های چاپی به سراغ نسخه های پی دی اف آن ها بروید. This conte nt w as created  wi th the he lp of G SA Con tent G ener at or Demov᠎er᠎si​on!

کتاب ها اگر چه تاثیر زیادی بر تربیت کودکان دارند اما اگر نویسنده آن نابلد باشد حتی ممکن است تجربه ای دوست نداشتنی از خواندن کتاب به کودک بدهد. کتاب های گروه سنی 2 تا 4 سال تصویر هایی شاد و جذاب دارند. کتاب های شعر یا داستان این سنین نباید متن هایی طولانی داشته باشند. سومین نکته در انتخاب کتاب مناسب، توجه به پیام و درون مایه های داستان است. اولین و مهم ترین نکته برای خرید کتاب کودک شناخت کودک و توانمندی های اوست. هر چه سن کودک پایین تر است واژه ها ساده ترند و هر چه سن کودک بیشتر می شوند واژه متنوع تر و دشوار تر می شوند. در این سن کتاب های کار ساده هم می توان استفاده کرد. روانشناسی، رشته ای کاربردی است که بر تمام جوانب زندگی انسان تأثیر می گذارد، رشته ای که این روزها لزوم استفاده از آن محسوس تر شده است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک کنید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید