چگونه یک نمای خشک را بدون خرج کردن دست و پا اجاره کنیم

این اجزا شامل عایق حرارتی ،چارچوب نگه دارنده ،فضای خالی ، مصالح نما و اتصالات می باشد. این توسعه منجر شده به نمای مدرن و نوین روزگار کنونی که مدل سنتی آن شامل دو لایه آجری می شود که به وسیله یک گپ هوا (فضای خالی) و یک لایه عایق میانی از هم جدا می شوند و عموما در سازه های بتنی به کار می روند. به سبب این روند تمایزی از عملکردها ، یک فضای خالی (cavity) ما بین پوشش بیرونی نما و استراکچر به وجود آمد و بدین ترتیب دیگر نیازی نبود تا نمای ساختمان بارهای سازه ای را نیز تحمل نماید و فقط مجبور بود تا تحمل بار اجزای سبک را بر عهده گیرد بدون آن که نیازی باشد تا تقاضای تحمل بارهای مرده و یا زنده ساختمان را پاسخ دهد. به این تریتب که در نمای خشک، سطح رویه یا همان نما (سرامیک، سنگ، سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی و تجهیزات (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از سمنت برد، انواع سرامیک پرسلانی، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … Th​is artic​le was w ri᠎tten  by GSA Content G ener at or​ Demoversion!

حقیقت سرامیک پرسلانی در شش کلمه کوچک

این امر باعث می شود که نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت بسیار زیادی باشد. به دلیل اینکه سنگهای طبیعی سازگار با محیط زیست هستند، ذخیرهسازی انرژی در ساختمانهای سنگی نیز به شکل عایق طبیعی است که این امر به سالمتر ماندن کره زمین و حفظ انرژی آن کمک بسزایی میکند. درهر صورت نمای ساختمان ها باید به شکل مقاوم طوری ساخته شوندکه در برابر هر گونه شرایطی استحکام لازم را داشته باشند تا از خطر ریزش مصالح و سنگ در نما حفظ شوند. لازم به ذکر است که معمولا روی بسته های سرامیک اطلاعاتی با عناوین زیر درج می شود که هر کدام نشان دهنده یک ویژگی سرامیک می باشد. نوردهی این بنا بهطور طبیعی توسط پنجرههای بزرگی که به روی اتاقها باز میشوند تغذیه میگردد. با این پیشرفت ها معمار- آرتیست ها به معمار- مهندس هایی تغییر نقش دادند که با به کاربردن متریال ها و تکنیک های جدید دریچه های تازه ای به سوی معماری مدرن باز نمودند. 4) خاک و پودرهای ناشی از برشکاری سنگ ها را قبل از نصب سنگ ها به صورت کامل پاک کنید. پس در ادامه همراه باشید و توضیحات را نما خشک دنبال کنید.

اگر شما نیز علاقمند به این موضوع هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در نماها و مصالح خشک نما ضریب انبساط و انقباض نه تنها قابل محاسبه بلکه قابل کنترل نیز می ­باشد.از این رو با لحاظ کردن پارامترهای مختلفی که در ضریب انبساط و انقباض مصالح دخیل می­ باشند می ­توان خطر جدا شدن مصالح از نما را به حداقل یا صفر رساند. بدین گونه که قبل نصب نما بر روی سطح رویه ساختمان عملیات و مراحلی انجام می شود که بسته به نوع روش اجرا ممکن است به صورت حفره ها و یا شیارهایی در قسمت پشت یا لبه های رویی نما باشد. سرامیک های پرسلانی معمولا مراحلی مثل مراحل تولید شیشه را در هنگام تولید طی می کنند. پرسلان معمولا به فراوردههای سرامیکی شیشهای و سفید اعم از لعابدار و بدون لعاب میگن، قطعات پرسلانی معمولا جذب آبی نزدیک به صفر دارند. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن قطعات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی نمایان و غیرنمایان تقسیم میکنند.

نمای خشک سنگ

او افزود: با توجه به تاکیداتی که در یکسال اخیر از طرف مدیرعامل گروه برای بالا بردن سطح کیفی و افزایش رضایت مشتریان بوده و با هدف حرکت در این مسیر، بازرسی فرآیند سازندگان قطعات را در این مرحله شروع کرده ایم. بهعلاوه هزینه اجرای نمای خشک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک نیز تعیین شده و این عامل بهنوبه خود بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک تاثیرگذار است. ۲. آیا امکان دارد هزینه نقاشی ساختمان ضمن کار تغییر کند؟ طبیعی است که توجه بهنما در رأس کار قرار میگیرد همانطور که میدانیم نما بهترین معرف یک ساختمان است. رنگ و ابزار مصرفی: قیمت رنگآمیزی ساختمان با توجه به روش و ابزار مصرفی متفاوت است. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر مسائل آب و هوایی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. در سیستم های نمای خشک نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. مصالح را با توجه به نوع اتصالی که با بدنه ساختمان ما دارند، در جای خودشان محکم می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید