چگونه کرتین وال خود را شبیه یک میلیون دلار کنید

یکی از دلایلی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متفاوتی بود که در اجرای نما به روش سنتی وجود داشت. 1. نصب لایه عایق به صورت پیوسته در جهت پوشاندن دیواره ساختمان: باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد. در نتیجه کمترین جزئیات وارد نماسازی میشود. در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از 18 تا 40 میلیمتر قابل نصب است. از مزیات نمای کرتین وال شیشه ای لامل می توان به عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ، عدم محدودیت انتخاب رنگ و امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دوجهته اشاره نمود.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

نمای کرتین وال شیشه ای در انواع گوناگونی تولید میشود که میتوان به دو گروه اصلی آن یعنی سیستم یونیتایز و سیستم لامل اشاره کرد. برای مثال در مورد نماهای سنگی میتوان به یک خانه بینظیر در انگلستان اشاره کرد. ۶- انعطاف پذیر بودن در اجرای نما: مصالحی که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع (نماهای مدرن) بکار برد. ما قصد داریم مزایای هر دو مصالح را سبکسنگین کنیم و ببینیم آیا مصالحی نسبت به مصالح دیگر برتری دارد یا نه، که این امر کار آسانی هم نیست. •در این آجر کاری با رعایت دو راسته و یک کله در بین آنها شبکه آجر کاری و حفره ای به شکل بال کبوتری اجرا می شود. •در نوع دوم پس از بنایی یک ردیف تیغه ای، یک ردیف مفروش سازی آجر در حالت تخت به شکل سرنما سبب اتکاء، اتصال و پیوند بیشتر در این نوع دیوارسازی می شود. A​rtic le was generat​ed  wi th GSA C​ontent Gen erat or ​DEMO​!

یکدستی طرح و رنگ سنگ نما در قیمت آن تأثیر بسیاری دارد. نمای سنگ در برابر سرما زیاد احتمال ترک خوردن و سقوط را دارد .نمای کامپوزیت در برابر بارندگی اسیدی احتمال خوردگی دارد. اگر قصد دارید نمای ساختمان مسکونی و اداری خود را تغییر دهید باید بهدنبال شرکتی باشید که در این زمینه حرفهای است و میتواند با بهترین مصالح موجود نمای فوقالعادهای به عمارت شما هدیه دهد. مناطق خشک حدود ۴۲ کیلومتر مربع یعنی ۳۰٪ از سطح کره زمین را میپوشاند. •این دیوار معمولاً برای پیشگیری از چشم انداز خارجی به داخل ساختمان و همچنین در مناطق کویری برای کاهش اثرات بادهای سهمگین و غبارآلود و غیره به کار می رود. •این دیوار باربر است و پیوند آن در شروع از نبش، از یک طرف آجر سر نما و بعد از آن راسته نما و مجدداً سرنما و تکرار راسته نما و سر نما تا پایان رج است.

سرامیک نمای خشک

•در پیوند بلوکی، اولین رج تمام قطعات به کار رفته سر نما می باشد. معمولاً شروع و ختم هِرّه بندی با کلوک، دو قدی پخ، سه قدی پخ و تمام پخ از دو طرف با یکدیگر اجرا می شود. •در نوع اول با استفاده از دو آجر طولی و دو آجر عرضی که به صورت تیغه ای و برای عرض دیوار 20 سانتیمتری بنایی می شود. در طرف دیگر دیوار در پشت سر نما از نبش سه قدی که دارای طولی به اندازه 4/3 آجر است، استفاده می شود، سپس سر نما و بعد راسته نما، مجدداً سرنما و تکرار آن ها تا انتهای دیوار بنایی می شود. در این رج چینی، جای راسته نما و سر نما عوض شده، پیوند و اتصالات این دیوارسازی 4/1 آجر و بدون هیچ گونه بند برشی خواهد بود. •در این آجر کاری، شروع رج از نبش بوده و ابتدا سر نما و سپس راسته نما و به همین شکل تا آخر رج تکرار می شود.

سرامیک پرسلانی

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای سنگ لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید