چگونه ورزشی خود را در هشت روز شگفت‌انگیز کنید

۹- کتاب مدیریت منابع انسانی در سازمان های ورزشی المپیک، تالیف پاکیناتان چلادورای، البرتو مادلا، ترجمه رحیم رمضانی نژاد، همایون فراهانی و نغمه کریمی نژاد، انتشارات سمت. 2 – در تاریخ 2 و 3 اردیبهشت امسال کوهنوردان این گروه : مهدی کوهستانی و هادی بابو کوهستانی – رحیم سهراب پور – محمد باقر بابو کوهستانی و علی بابو کوهستانی 6 ساله به همراه کوهنوردان گروه خزر و اکسیژن مرزن آباد قله شاه پیلاکوه به ارتفاع 3450 متر را به مناسبت میلاد حضرت علی ( ع ) صعود کردند . در واقع، ساده است که كمك مربيان نیز بگويند برنامه آنها موثر بوده، اما طراحي برنامههاي قدرت و آمادهسازي صرفاً در قالب گسترش عملكرد پدیدار نمیشود، بلكه بهتر شدن عملكرد ورزشي تا «بالاترين حد ممكن» – که خطری را متوجه ورزشکار نکند- براي يك فرد مشخص با اهداف مشخص استفاده میشود. برای درک بهتر از نقشی که بدن در حفظ و کنترل محیط داخلی دار د می توان عمل یک سیستم کنترل ساده غیر زیستی مانند دما پای را که برای تنظیم گرمای منزل به کار می رود مورد توجه قرار داد . عاملی که سیستم کنترل را فعال می سازد یک محرک یا برانگزنده مانند یک ردیاب تغییر شرایط محیطی مثل دمای بدن ،فشار خون و غیره است . Th​is ᠎data w as w ritten ᠎by ketabtala Con tent  G enerat or  Demov er sion.

پرفروش ترین کتاب های ورزشی

چه عاملی دمای بدن را بخوبی در حد طبیعی حفظ می کند ؟ یک چنین فرایندی بازخورد منفی نامیده می شود که در ادامه مورد بحث قرار ادامه مطلب می گیرد . این نوع بازخورد به این دلیل منفی نامیده می شود که پاسخ سیستم کنترل به محرک یک پاسخ منفی ( مخالف ) است . تراکم انیدرید کربنیک در خون شریانی ( تنش یا فشار هم نامیده می شود ) نشانه خوبی از یک حالت » پویایی پایدار » است . در شرایطی که تراکم انیدرید کربنیک از حد طبیعی بالاتر برود گیرنده ای را تحریک می کند . یک نمونه بارز از بازخورد منفی تنظیم تراکم انیدرید کربنیک مایع برون سلولی است . غالب سیستمهای کنترل شرایط داخلی بدن نقش » باز خورد منفی ” را بر عهده دارند . این گیرنده پیامی را به » مرکز بر آمیختن » که مشابه یک جعبه کنترل عمل می کند ارسال می دارد . در پایان دکتر وحید ملکی کارشناس اداره تغذیه بالینی مرکز مدیریت پیوند و بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: کتاب مذکور حاصل سرچ سیستماتیک در پایگاههای مرتبط و متناسب با آخرین شواهد و رفرنسهای علمی است و تمام توصیههای ارایه شده در آن علمی و مستند است.

معرفی کتاب ورزشی

عضلات تنفسی دراین فرایند به عنوان کننده یا موثر عمل می کنند. این گیرنده اطلاعاتی را برای مرکز کنترل کننده تنفسی ( مرکز بر آمیختن ) ارسال می دارد تا بر شدت تنفس افزوده شود . اجزاء عمده یک سیستم کنتر ل زیستی شامل : ۱- گیرنده ، ۲- مرکز در هم آمیختن و ۳- عمل کننده است . سپس باید توانایی ترکیب اصول مهارتهای روانی را در شرایط مسابقات پیدا نمود (مارتنز، راینز؛ ۱۳۷۳). بنابراین واژه هومئوستاز برای بیان شرایط داخلی بدن به هنگام فعالیت استفاده می شود که ممکن است هر یک از متغیرهای فیزیولوژیکی ثابت باشند ولی مقدار آنها با مقدار واقعی زمان استراحت متفاوت باشد . هر تغییری که در گرمای منزل به وجود آید که با درجه تنظیم شده متفاوت باشد سبب میشود که دستگاه های گرما زا یا سرما زا شروع به کار کنند . در واقع حفظ محیط داخلی بدن در یک حالت نسبتا پایدار ، با وجود تاثیر عوامل مختلف مانند ورزش ، گرما ، سرما یا روزه یک امر تصادفی نیست بلکه سیستمهای کنترل پیچیده ای در این امر دخالت دارند. از ورزشهای بسیار محبوبی در سراسر جهان مانند فوتبال گرفته تا ورزشهای مبارزهای، همه و همه طرفداران زیاد و مخصوص به خودشان را دارند.

وضعیت دمای بدن به هنگام ورزش مثال بسیار مناسیی برای مشخص کردن تفاوت میان این دو واژه است . تغییرات دمای داخلی بدن به هنگام اجرای ۶۰ دقیقه فعالیت ورزشی زیر بیشینه و مستمر را در یک شرایط عادی ( رطوبت کم وگرمای کم ) نشان مید هد . شواهد علمی معتبر نشان داده­اند که روان­شناسی ورزش از زمان شروع به کارگیری تأثیر قابلی توجهی در دسترسی جامعه ورزشی به اهداف از پیش تعیین شده تمرینی و رقابتی داشته و از طرفی کمک قابل توجهی به حفظ سلامت روانی ورزشکاران در موقعیت­های چالش­انگیز کرده است. گرچه مفهوم هومئوستاز به این معنی است که محیط داخلی بدن تغییر نمی کند،ولی نباید تصور کرد که به طور مطلق ثابت است . واژه هومئوستاز بنا به اظهار والترکانون (۱۹۳۲) یعنی ابقا ء پایا یا بدون تغییر محیط داخلی . اگر چه واژه های » هومئوستاز » و » حالت پایدار » به جای یکدیگر به کار می روند ولی در اصل هومئوستاز به شرایطی اطلاق که محیط داخلی بدن در حالت معمولی و تحت هیچ فشاری نیست . ورزش در سالمندان یا ورزش افراد مسن به طور اختصاصی به ورزشهایی گفته میشود که باعث بهبود شرایط جسمانی سالمندان میشود.

دیدگاهتان را بنویسید