چگونه نمای سنگ خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

نما خشک ساختمان یک قابلیت فوقالعاده است که ظاهر مدرن و زیبایی را برای ساختمان به ارمغان میآورد و مزایای زیادی به همراه دارد. در انتخاب این سنگ نماها، برخی خصوصیات و مولفهها مطرح میشوند که میتوانند روی زیبایی بنا تاثیر متفاوتی داشته باشند. مدلهایی وجود دارد که میتوانید از سیستم گرمایش مرکزی در کنار انرژی الکتریکی استفاده کنید. رنگ نمای ساختمان آکریلیک به عنوان یکی از پر فروش ترین رنگ های موجود در بازار می باشد که جهت پروژه های مرتبط با پوشش دهی سطوح بیرونی یا exterior مورد استفاده قرار می گیرد. ۱. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید. برای پوشش دهی این قطعات بهتر از یک پرایمر زینک ریچ برای آغاز کار استفاده کنید و سپس از انواع رنگ نمای ساختمان رایج آلکیدی، پلی وینیل و بسیاری از ترکیبات آلی دیگر استفاده کنید. Po st was c᠎reat​ed with the ​help  of G SA  Co nt en​t Genera to​r DEMO.

نحوه نصب نمای خشک

برای کسب نتیجه ی بهتر از بکارگیری رنگ نمای ساختمان خصوصاً بر روی بسترهای بتنی حتما استفاده از پرایمر را در دستور کار قرار دهید زیرا باعث می شود قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان به مراتب افزایش یابد. از طرفی این پارامتر یعنی قدرت پوشش دهی رنگ در پروژه های عظیم صنعتی مانند رنگ آمیزی سازه های فلزی با ترکیباتی همچون پرایمر زینک اتیل سیلیکات و پرایمر زینک کرومات اپوکسی فوقالعاده با اهمیت است. این تفاوت فاحش در زمستان و تابستان، انواع مختلفی از مناطق سرد-گرم را ایجاد کرده که هر کدام طراحی ساختمانی و شهری خاص خودشان را میطلبند. سنگ نما ویلایی اغلب با سنگ نماهایی که از آن ها استفاده شهری می شود؛ تفاوت دارد. برای سطوح چوبی پیشنهاد می شود از رنگ نمای ساختمان آکریلیک و گروهی از رنگهای روغنی استفاده کنید تا علاوه بر ظاهر زیبایی که به کلیت کار می بخشند بتوانند در یک بازه ی طولانی عنصر حساس چوب را از عوامل جوی آسیب زننده حفظ کنند.

طراح و مجری نمای خشک

بنابراین رنگ نمای ساختمان باید به گونه ای فرموله شوند که بتوانند علاوه بر حفظ ظاهر ساختمان، در برابر عوامل محیطی نیز حداکثر مقاومت را در طولانی مدت داشته باشند. و هر چقدر هم که قدرت پوشش دهی پوشش های زینک ریچ بیشتر باشد بودجه ی شرکت نیز بیشتر حفظ می شود. سهولت در نظافت و نگهداری آسان هم از دیگر ویژگی های نمای سنگ ساختمان می باشد. بنابراین زمان عمر مفید عموماً برای رنگ نمای ساختمان پایه آب در نظر گرفته نمی شود خصوصاً اگر دمای محیط بسیار گرم باشد که در آن صورت هر چقدر زمان بگذرد از کیفیت مطلوب رنگ فاصله می گیریم. رنگ سیمان رویه نیز باتوجه به رنگ مورد نظر در انتهای کار مشخص شده و اجرا می گردد. حتما پوشش دهی سطوح با دسترسی سخت مانند زوایا و گوشه های غیر قابل رویت را نیز در دستور کار قرار دهید. در هنگام خرید بهتر است سنگ نمای زیبایی را انتخاب کنید تا نمای خارجی ساختمان موردتوجه دیگران و افراد رهگذر قرار بگیرد.

اما برای سطوح جاذب و و ناهموار برای مقدار جرم مذکور تنها می توان یک مساحت ۵ تا ۷ متر مربع را پوشش دهی کرد. مناطق خشک حدود ۴۲ کیلومتر مربع یعنی ۳۰٪ از سطح کره زمین را میپوشاند. نیروی متخصص کار در ارتفاع باید از وسایل و ابزار استاندارد استفاده کنند. رنگ نمای ساختمان عموماً ترکیباتی هستند که در فضای باز بر روی سطوح بتنی، گچی و گاهاً فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. غالباً به صورت ترکیباتی از سیلیکات و آکریلیک عرضه می شوند و خاصیت ضد آب قیمت اجرای نمای خشک مطلوبی دارند. سنگهای طبیعی یکی از مصالح ابتدائی هستند که صدها سال برای نمای ساختمانها استفاده شدهاند. سنگهای مرمر قابلیت درمانی نیز دارند. این نماها در برابر باد و باران بسیار مقاوم بودند و از نظر زیبایی نیز جلوه خاصی به بنا میدادند. علیرغم مطالب مفیدی که در این مقاله ذکر شد سعی می کنیم مانور بیشتری روی رنگ آکریلیک از لحاظ ارائه ی اطلاعات کاربردی تر بدهیم. سنباده زنی و پاکسازی گرد و غبار و غالباً شستشوی آن ها می تواند یک سطح قابل قبولی را برای شروع رنگ آمیزی ارائه دهد. زیرا پس از اختلاط باید سریعاً آن را روی سطح اعمال کنید بدون آنکه بخواهید حتی یک وقفه ی چند دقیقه ای را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید