چگونه مصالح نمای خشک خود را شبیه یک میلیون دلار کنید

خشکه چینی نما فقط برای سنگ انجام میشه یا مصالح دیگه هم بدون ملات میشه در نما نصب کرد؟ به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. با توجه به آنکه سطوح فلزی بیشتر نسبت به عوامل جوی واکنش نشان می دهند و مستعد زنگ زدگی هستند حتما قبل از پوشش دهی اصلی، مراحل آماده سازی و اعمال پرایمر های ضد خوردگی را در برنامه ی کاری خود قرار دهید. در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می نحوه اجرای نمای سرامیک خشک کنند. نمای ساختمان چارچوبی برای طراحی سایر اجزای ساختمان است و همچنین نمای بیرونی ساختمان می تواند باعث بالا رفتن ارزش مادی و جذابیت ظاهری ساختمان شود. کلید تفسیر اولیه یک ساختمان مدرن و شیک در نورپردازی نمای ساختمان شکل می گیرد. فارغ از معایب فایبر سمنت، این روش اجرای نمای خشک یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. اگر به فکر اجرای یک نمای خشک با قیمت متوسط هستید، اجرای نمای فایبر سمنت یکی از بهترین گزینه هایی است که پیش رو دارید. نمای ساختمان میتواند به عنوان یک عایق صوتی و مناسب عمل کند.  This post h as been gen erat ed with the help ᠎of G᠎SA​ Content Gener᠎ator  D​emov​ersi​on!

طرح نمای خشک

۱. دارای ضریب انتقال حرارت پایین و در نتیجه به عنوان عایق حرارتی و برودتی برای ساختمان عمل می کند. از جمله مزایای نمای آجری می توان به ( عایق حرارتی و برودتی ، مقاوم در برابر تغییر رنگ ، تنوع در رنگ ، سرعت بالا در اجرا با سیستم خشک ) اشاره کرد. تجهیزات متحرک میتوانند داخل یا خارج سطح صیقلی قرار گرفته و نقش بارزی در کاهش دما ایفا کنند که میتوان از جمله به کرکره، پرده و سایبان اشاره کرد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. باید توجه داشته باشید که نسبت به نیاز پروژهتان باید از مصالح موردنیازتان استفاده کنید. سنگهای طبیعی تقریباً با تمام مصالح مختلفی که روی سطح دیوار استفاده میشوند سازگار هستند. ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف ها ایجاد می نمایند سپس پروفیل های عمودی و افقی روی این استراکچر متصل می گردند. همچنین این دو عنصر در تضاد با یک دیگر هستند و همین موضوع نیز باعث ایجاد نمایی خاص و شیک در معماری ساختمان میشود. Th is  da ta w​as w​ri tten by GSA Content  Genera to​r  DE​MO !

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم نمای رومی به بخشی از معماری شهر تبدیل شده است که سازندگان زیادی را به خود جذب کرده است. مثلاً امکان جذب نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم انداز زیبای بیرون وجود داشته باشد. یکی از راههای موثر در ایجاد سایه برای فضاهای استراحت، بازی، بام، در و پنجره استفاده از گیاهان و درختان است، چرا که گیاهان باعث کاهش دما، جذب گرد و غبارهای داخل و خارج خانه و افزایش رطوبت در محیطهای بسیار خشک میشود. که باعث شده آن را از سایرین جدا کند. این بتن ها به دلیل سطح صاف, یکدست و صیقلی خود در نماکاری و زیباسازی ساختمان کاربرد دارند و برای معماران این امکان را فراهم می کند که به راحتی برنامه های مربوط به دکوراسیون داخلی نظیر رنگ آمیزی را بر روی آنها اجرا نمایند. با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند. ​Data h as be᠎en gen​er ated wi th t᠎he help ᠎of GSA ​Cont en​t Ge ne rato r ​DE MO!

قیمت این رنگ از پیچ بسیار بالاتر از طلایی خواهد بود.

پوشش وسایل و نظافت ساختمان: معمولا رنگ کاری ساختمانهای نوساز به دلیل عدم نیاز به پوشش وسایل کمتر اعلام میشود. در ذیل برای گروه های اصلی و پرکاربرد رنگ نمای ساختمان مجموعه ای از نکات مهم را ارائه می دهیم تا با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید آن ها اقدام کنید. قیمت این رنگ از پیچ بسیار بالاتر از طلایی خواهد بود. سایز رولپلاک ها مختلف است و انتخاب سایز آن بستگی به اندازه پیچ مورد استفاده خواهد داشت. طراحی نمای بیرونی ساختمان های ویلایی به اندازه طراحی داخلی دارای اهمیت است. در ساختمان سازی به قسمت بیرونی یک ساختمان که بیشتر در معرض دید قرادارد نما گفته میشود. سمنت برد در اصطلاح لاتین به هر نوع صفحه سیمانی گفته می شود که در ساخت آن از سیمان بهره بگیرند. به همین دلیل همانطور که در بالا نیز گفته شد، بهترین انتخاب سبکی است که با بافت بومی و شهر شما انطباق بیشتری داشته باشد. یکی از ویژگی های مهم معماری سنتی ایران استفاده از مصالح بومی است. که بیشتر در کشورهای اروپایی استفاده می شدند وارد صنعت ساخت و ساز و معماری ایرانی شدند. از زمانی که زیبایی ظاهری، آسایش دمایی و صوتی و ایمنی هر چه بیشتر محل زیست بشر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای ویلا ها مد نظر قرار گرفت، ایجاد نما با مصالح و شیوه های اجرایی متفاوت و متنوع در دستور کار سازندگان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید