چگونه با استفاده از این نکات با هر چالش اجرای نما به راحتی کنار بیاییم

نصب نما به روش خشک در مقایسه با روش­های دوغابی و مصالح ماسونری کاهش حدود 80 الی 100 کیلو گرمی وزن نما در هر مترمربع را در پی دارد. سنگهای مصنوعی در پروژههای مهندسی عمران، ساختمان سازی، مصارف صنعتی و غیره مورد استفاده قرار میگیرند.یکی از اولین سنگهای مصنوعی تحت عنوان Lithodipyra بین سالهای ۱۷۶۹ الی ۱۸۳۳ میلادی تولید گردید. این پنل های پیش ساخته را می توان در ابعاد مختلف تولید نمود و در تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد. همان طور که می دانید لینولئوم و مکالئوم پوشش های لایه ای از جنس پلاستیک هستند که ضدآب بوده و به عنوان کفپوش در قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. به پوشش بیرونی ساختمان که یکی از بخش های مهم و اصلی به حساب می آید، نمای ساختمان گفته می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های یک سنگ نمای مناسب زیبایی است؛ سنگ های روشن و یکدست همواره جلوه زیباتری به سنگ می دهند و از همین رو سنگ های مناسب تری برای استفاده در نمای ساختمان ها می باشند. همچنین از لوازم و متریال مناسب در جهت اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده بکند.

نحوه نصب نمای خشک

This c on tent w as c re ated with GSA  Con tent Gen erator D em ov᠎ersi᠎on᠎.

سرامیک پرسلانی

از جمله خصوصیاتی که میتوان برای سنگهای تراورتن مطرح نمود، مقاومت بالای این نوع از انواع سنگ نما در برابر عوامل محیطی چون سرما، گرما و اشعه خورشید است. البته توجه داشته باشید که اگر میخواهید داخل این الگوها را رنگ کنید باید طوری آنها را طراحی کنید که وسطشان خالی باشد. به آهستگی اسپری را از جایی که در حال رنگ زدن هستید عقب بکشید تا مطمئن شوید که محل مورد نظر خوب رنگ شده است فقط مراقب باشید که همه قسمتهایی که رنگ می زنید یکنواخت رنگ شوند تا در انتها تیره تر یا لک دار دیده نشوند. از آنجا که مُهرهایی که برای موارد دکوراسیونی مورد استفاده قرار می گیرند نسبت به مُهرهای سفارشی و رایج دارای ابعاد بسیار بزرگتر و اشکال متنوع و متفاوت تری هستند؛ طراحان داخلی با توجه به هدف مورد نظرشان، خود اقدام به ساخت مُهر می کنند. با دقت کاغدهایی را که به دیوارها چسبانده بودید جدا کنید، قبل از اینکه رنگ کردن دیوارها را شروع کنید از این کاغذها میتوانید برای پوشاندن قسمت هایی از اتاق که نمیخواهید رنگ شود استفاده کنید. Art ic le h​as been cre᠎ated with t​he  help of  GSA Conten t  Generato r  DEMO᠎!

اما در بعضی از پروژه ها نیز برای پایین آوردن هزینه ها از سنگ تراورتن بژ استفاده می کنن و تقریبا تا 50 در صد از هزینه های مصالح صرفه شرکتهای نمای خشک جویی می شود. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان، استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روشها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود. برای استفاده از آجر در طراحی نمای بیرونی ساختمان ، نیاز به آجر مخصوص نما یا همان آجر نسوز داریم. کمپرسور ها دارای مدل های مختلفی می باشند و امروزه معمولا در ساخت چیلر ها از کمپرسور های اسکرو یا اسکرال استفاده می شود. ریسمان کشی شاسی، از حساسترین مراحل اجرای نمای رومی است که باعث میشود نما به شکلی استوار و مستحکم در جای خود قرار گیرند. برای این کار شما اول باید از سقف ها شروع کنید درصورتی که رنگ سقف ها با رنگ دیوارها متفاوت باشد، مجبور خواهید بود تا قسمت های فوقانی دیوارها را با کاغذهای ضد آب پلاستیکی و یا کاغذهای محکم قهوه ای رنگ بپوشانید همچنین باید کف زمین را نیز با لباس های به درد نخور یا هر چیز غیر قابل استفاده بپوشانید . This data has ​be en created wi th the help  of G᠎SA  C ontent G​enerat or D emov ersion!

سرامیک نمای خشک

برای اجرای نمای ساختمان باید از متریالی استفاده شود که باکیفیت، زیبا و سبک باشد. تناقض سبک نمای ساختمان با ساختمانهای اطراف مخاطرهآمیز است و میتواند باعث حواسپرتی شود. نمای خشک اچ پی ال با حدود 11 کیلوگرم در هر متر مربع، بین سبک ترین نماها قرار دارد. به خاطر این که سنگ نمای خارجی ساختمان، خیلی گذار و با فاصله ی زیادی به چشم بر می خورد ولی سنگ نمای داخلی، هر روز و بارها مورد توجه قرار می گیرد. ابتدا دیوار مورد نظر را آماده کرده و رنگی را با قلم مو به صورت نیمه رقیق بر روی دیوار بکشید. اما با این تفاوت که این بار پارچه رنگ اضافی روی دیوار را به خود جذب میکنند. رایج ترین انواع آن، مهرهایی هستند از جنس پلاستیکی مخصوص و با توجه به نوشته، فرم و شکلی که مصرف کننده بخواهد به صورت سفارشی ساخته می شوند که همه شما با نمونه های آن به خوبی آشنایی دارید، مانند مُهرهای پزشکان، مُهرهای پشت نویسی چک، مُهر شرکت ها و ادارات، مُهر جایگزین امضاء و غیره. سمنت برد در اصطلاح لاتین به هر نوع صفحه سیمانی گفته می شود که در ساخت آن از سیمان بهره بگیرند. مخرن زیری اسپری را پر می کنید بعد از آن تنها کاری که شما باید بکنید فشردن ماشه اسپری برای رنگ زدن است.  Da ta has be en gen​erated by G᠎SA C onte nt  G en᠎erator Dem​oversi on .

دیدگاهتان را بنویسید