چگونه با استفاده از این نکات با هر چالش نمای خشک به راحتی کنار بیاییم

فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بهسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. ۱. دارای ضریب انتقال حرارت پایین و در نتیجه به عنوان عایق حرارتی و برودتی برای ساختمان عمل می کند. ۵. وزن: به نسبت نماهای سنتی دارای سبکی است ولی در عین حال بار مرده زیادی را نسبت به نماهای مدرن ایجاد می کند. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. وزن پایین: وزن نمای خشک در مقایسه با نماهای سنتی به مراتب کمتر است. تقارن از مهمترین اصول طراحی این نما به حساب می آید و از اصالت زیادی برخوردار است. اما این روش معایب خاصی هم میتواند داشته باشد که عمده آنها به عدم رعایت اصول نصب و همچنین استفاده از متریال نما خشک نامرغوب مربوط میشوند. نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. این روش برای مناطق خشک و سرد کاربرد دارد. ۳. غیرقابل کاربرد در مکان های شلوغ بدلیل بازتاب شدید نور.

نمای خشک در ایران

این کاربرد میتواند به منظور نما سازی و یا ایجاد دکوراسیون باشد. یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان، نمای بیرونی آن است، چون علاوه بر این که موجب ایجاد جلوه ی زیبایی برای ساختمان می شود، بیانگر کیفیت و سبک و ارزش بنا نیز می باشد. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. برای اتصال آجرهای مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. مدلهایی وجود دارد که میتوانید از سیستم گرمایش مرکزی در کنار انرژی الکتریکی استفاده کنید. اگر ساختمانی نوساز باشد فرد سازنده مقصر و مسئول جبران خسارت ناشی از ریزش سنگ از نما خواهد بود.

سرامیک نمای خشک

بندکشی نامناسب: یکی دیگر از موارد مهم در ریزش سنگ از نما بندکشی نامناسب می باشد .شرکت های معتبر خدمات نما، از کارگران ماهر برای انجام عملیات بندکشی در سنگ استفاده می کنند تا جلوی فاجعه ریزش سنگ از نما گرفته شود. به همین دلیل اجرای یک نمای زیبا و کاربردی برای ساختمان بسیار مهم خواهد بود. باید طراحی نمای سنگ ساختمان مطابق با بافت شهری صورت بپذیرد. این مرحله از کار باید توسط استادکارها و تراش سنگ به شکلی هنرمندانه اجرا شود. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ی 70 میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت . 2) نوع سنگی که برای نما انتخاب می شود: سنگ هایی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و معادن آن ها در کشور محدود می باشد طبیعتا قیمت خیلی بیشتری در مقایسه با سایر سنگ ها خواهند داشت. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. Post was created ᠎wi​th G SA Con tent Generator DEMO.

نما های خشک

نصب نمای خشک ساختمان مستلزم استفاده از ابزارهای زیادی است. در اجرای نمای رومی با سنگ، شاسی کشی با استفاده از نبشی، میلگرد و از اجزای پیچ و مهره نصب میشود. از مصالحی مانند سنگ، آجر، چوب، فلز، کامپوزیت، شیشه و … این دستگاهها ممکن است از قابلیتهای پیشرفتهتری مانند تایمر، ترموستات تنظیم دما، اتصال به وایفای، ویژگیهای هوشمند تنظیم روتین گرمایشی و اتصال به اپلیکیشن در گوشی موبایل بهره ببرد. نصب و اجرای این نوع نما به افراد متخصص و باتجربه نیاز دارد. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است. زیرا سرعت انجام کار در استفاده از طناب، بسیار بیشتر از داربست می باشد. • تغییرات متغیر آب و هوایی تاثیری بر بتن اکسپوز نمی گذارد, به همین دلیل با استفاده از این نوع بتن می توان در تمام فصول سال عملیات نماکاری انجام داد. بنابراین زمان صحیح انجام عملیات پیچ و رولپلاک سنگ در نما، باتوجه به شرایط آب و هوایی باید مورد سنجش قرار گیرد. انتخاب چهارچوب نگهدارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید