چگونه ادبیات خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

غلامعلی حدادعادل بعداز ظهر امروز در بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز، با بیان اینکه دشمنی دشمنان طی این سالها فزونی یافته و در این راستا ارتقای ادبیات هم ضروریتر شده است، اظهار داشت: باید از هنر برای دفاع از ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت استفاده کنیم. دید سینمایی و بیان تصویری او در عین حال ذهن خواننده را تا روزها با توصیفات خودش همراه میکند. رمضانی با اشاره به شرکت کنندگان خارجی این دوره گفت: محفل بین الملل روز سه شنبه در جزیره ابوموسی با حضور شاعرانی از هفت کشور هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، عراق و سوریه برگزار خواهد شد. وي با اشاره به نقش شاعران در زنده نگهداشتن حماسهي عاشورا، گفت: از زمان پيامبر شعرخواني جايگاه والايي داشته و پيامبر اعظم از برخي از آنان به نيکي ياد شده است. مهندس مرواريد به نقش شعر در دوران دفاع مقدس پرداخت و تصريح کرد: هنوز لحن زيباي صادق آهنگران براي همهي ما لذتبخش و خاطرهانگيز است که از تأثيرگذاري شعر حکايت دارد. Po​st h​as be en c reated  by GSA  C on tent Generator DEMO .

پایاننامه دکتری را با تمرکز بر شعرشناسی شناختی در سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران دفاع کرد و کتابهای متعددی در حوزه داستان، شعر و نقد ادبی تالیف و ترجمه کرده است. حضور پرشور دانشجويان، نويسندگان و شاعران، استاندار و مديران استاني نشان داد شعر آييني در ايلام جايگاه خود را پيدا کرده و اجراي چنين برنامههايي ميتواند در اعتلاي فرهنگي استان تاثير داشته باشد. رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به انتخاب ايلام به عنوان ميزبان سوگواره علمي، فرهنگي و هنري اربعين ويژه دانشگاهيان، گفت: اين جشنواره در بخشهاي فرهنگي – ادبي، فضاي مجازي، علمي – پژوهشي و هنري برگزار خواهد شد که زمان برگزاري اين جشنواره را اسفندماه امسال اعلام و ابراز اميدواري کردبرگزاري چنين برنامههايي بتواند به تعميق فرهنگ عاشورا در جامعه کمک کند. تاریخ نقد را از افلاطون شروع می کنیم تا قرن بیستم و تفاوت نقد در این دوره های مختلف را تبیین می کنیم.ن خستین جلسه این نشست ها فردا سیزدهم دی برگزار می شود. به حول و قوه ی الهی و با عنایت حضرت ام البنین علیها السلام، روز جمعه سوم آذرماه 1396، بیست و چهارمین جلسه ی شعر بداهه برگزار شد. به گزارش ایسنا، در نشست خبری هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر عنوان شد که مراسم پایانی این جشنواره روز جمعه (۱۴ بهمنماه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار میشود.

نام محمد شمس لنگرودی و محمدرضا شفیعی کدکنی را نیز میتوانیم در لیست اسامی شاعران معاصر موفق ببینیم که دستی در نوشتن شعر با درونمایه عشق و عاشقی دارند. از طرف دیگر، خواندن شعر به شما کمک میکند تا دامنهی واژگان خود را گستردهتر کنید و با کلمات جدیدی آشنا شوید که ممکن است در طول روز با آنها برخورد نداشته باشید. شما با فعالیت در زمینه های تئاتر می توانید، توانایی خود را بالا ببرید و باید از طریق تست های بازیگری جذب شوید. منتها اگر با شیوهی ادبیات تطبیقی بخواهیم به گذشتهها برگردیم، خواهیم دید که تعریف بالا با قاطبهی تاریخ شعر ایران، همخوانی زیادی دارد. اپلیکیشن کتابراه برای دوستداران شعر پارسی پیشنهادات بسیاری جذابی دارد که به راحتی بر اساس سلیقه و سطح خود میتوانید از میان آنها انتخاب کنید. به زعم هایدگر اگر یک جنگل متراکمی را در نظر بگیرید (همان طور که خودش جنگل Schwarzwald با کاجهای متراکمش در جنوب آلمان را مدنظر داشت و باریکههای نوری که از میان این درختان به زمین میتابید و مختصری از زمین را از پس از آن انبوه کاجها روشن میکرد) هستی یا وجود خورشیدی است که در پس شاخههای در هم پیچیده درختان پنهان شده و انسان به این معنا جایگاهی برای آشکار شدن هستی (دازاین) است و این آشکارگی به واسطه زبان رخ میدهد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین با بیان اینکه انقلاب مشروطه هم موجب تحول در زبان و ادبیات شد، گفت: مشروطه دو آرمان تجدد و عدالت را دنبال میکرد. وی همچنین نظریههای خاص نویسنده و زیباشناسی و بوطیقای او را بیان میدارد، آن گاه بازتاب همه آنها را در آثار دیگران بررسی میکند .نقد تئاتر، مقوله تاریخ ادبیات، جامعهشناسی ادبیات، زبانشناسی و نشانهشناسی ادبیات از دیگر مباحث این کتاب است .این اثر در ده فصل به چاپ رسیده که عناوین آن بدین قرار است :فورمالیستهای روس، نقد در آلمان، نقد مبتنی بر آگاهی، نقد دنیای خیال، نقد روان کارانه، جامعهشناسی ادبیات، زبانشناسی و ادبیات، نشانهشناسی ادبیات، بوطیقا و نقد تکوینی .در انتهای کتاب نتیجه مباحث، کتابنامه، واژه نامه فارسی به فرانسه، و فهرست نامها به طبع رسیده است . معتقدم در انسان جهانی است که خودش را بیان کند. گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هرمز علیپور شاعر و منتقد ادبی، با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: این دفتر شعر حاصل سرودههای سه چهار سال اخیر و خانهنشینی در ایام همهگیری کرونا است. هرمز علیپور از چاپ مجموعه شعر سپید «که در نتوانستن برابریم دیگر» در نشر چشمه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید