چرا کتاب های دینی من سالمتر است از شما

چیزهایی که گفته شده تقریبا درسته ولی من به شما میگم که اگه هیچ مذهبی نداشته باشی یا خلاف مذهب بری یا اصلا مذهبت اشتباه باشه همش عاقبت خوبی نداره و نشانه هاشو تو کسایی که روی این کره خاکی زندگی میکردن و الان در حال زندگی کردن هستند میتونی پیدا کنی پس ادم ادم باید یه مذهبی داشته باشه که تقریبا اکثر مذهب ها توی اساس ها مثل هم هستند مثل اینکه کار خوب کنید و رفتار خوب داشته باشید و کلا خوب باشید و من ترجیح میدم یه مذهب و امیدی داشته باشم حتی با همه بیماری های سلامت روانی که تو این حوزه هست تا اینکه هیچ امید و مذهبی نداشته باشم و تلاش میکنم که بهترین راه رو انتخاب کنم یا انتخاب بشم اینم نمیدونم، و در اخر هم امیدوار باشم چون هرچی فکر کنی خلاف مذهب هم نمیشه بالاخره این دنیا الکی هم نیس و هدفی داره رازی داره و این خورشید و زمین الکی نمیچرخن و ذهن انسان تاکید میکنم انسان به دنبال یافتن حقیقت هاست . ​C᠎onte​nt has been cre ated with ​GSA Cont en᠎t  Genera᠎tor DE᠎MO!

زمان-تست‌شده راه‌ها به مذهب

ابو حنیفه کتاب مستقلی را برای این مذهب تألیف نکرده ولی شاگردانش مثل ابو یوسف و محمد کتاب هایی را تالیف کرده اند. ادیان لزوماً خدامحور نیستند ولی به نظر میرسد تمام ادیان معتقد به ماوراء طبیعت باشند. صاحب در سال ۳۸۵ هجری قمری از دنیا رفته و در محله طوقچی اصفهان به خاک سپرده شده است. او خود ذکر کرده که علم آموزی را نزد اصحاب عمر و اصحاب علی آموخته و در محضر یاران عبدالله بن عباس هم تلمذ کرده است. چنانکه گفته شد، ابوحنیفه معتقد به رأی و قیاس بود و او را امام اهل رأی می گفتند. استیگلر و بیکر توضیح می دهند که تنها مقدار زمان و دارایی در اختیار فرد، در تخصیص به فعالیت های مذهبی موثر نیستند، بلکه صبغه مذهبی فرد مانند دانش مذهبی، آشنایی با مراسم و دکترین مذهبی، ارتباط با افراد مذهبی و نظیر اینها نیز در تخصیص مقدار زمان و دارایی به فعالیت های مذهبی موثر است. امروز کلمه هایی مانند کیمونو، سوشی، سامورایی، کامیکازه، مانگا، آنیمه و هایکو که از جمله واژه های کلیدی در فرهنگ ژاپنی است، در سایر زبان ها هضم شده اند. عنوان کرد: ادبیات کتاب های دینی ، نیاز به تجدید نظر دارد. قیاس عبارت است از الحاق حکمی غیر منصوص به حکم منصوص هنگام وجود علت مشترک.

فرع یعنی مقیس منصوص نباشد. 1- سبب قيام حسين رضي الله عنه اين بود كه حكومت وقت، از حسين رضي الله عنه بيعت اجباري مي خواست :((خذ الحسين بالبيعة اخذا شديدا ليست فيه رخصة))(22)؛حسين را براي بيعت، محكم بگير كه هيچ گونه گذشتي در آن نباشد. البته به دلیل تلاش او برای جلوگیری از بدعت، رأی را در جایی بکار می برد که آیه و یا حدیثی از پیامبر موجود نباشد و یا اینکه در چند مورد آنرا بر خبر واحد ترجیح می داد. ابو حنیفه می گوید: برای استنباط احکام نخست به کتاب خدای تعالی (قرآن) مراجعه می کنم، اگر نتوانستم از کتاب خدا و سنت پیغمبر (صلی الله علیه وآله) حکمی استنباط کنم، از گفته های صحابه بهره گرفته و بقیه را رها می نمایم و به قول دیگری عمل نمی کنم. آیت الله شاه آبادی درشکل گیری شخصیت امام در ابعاد گوناگون فلسفی ، عرفانی و اجتماعی نقش اساسی داشت . مؤسس این مکتب فقهی ابوحنیفه (۸۰-۱۵۰ ق) است، که در استنباط احکام شرعی، علاوه بر استفاده از قرآن و سنت، معتقد به رأی و قیاس بود. بعد از انقلاب نیز با توجه به گفتمان دینی حاکم، نوشتن در این حوزه گستردهتر میشود و افراد زیادی وارد این حوزه میشوند؛ اما اینکه کیفیت کتابهای منتشرشده چگونه بوده کلیک کنید جای بحث دارد.

قیاس و استحسان نیز از دیگر منابع تشریعی ابوحنیفه در استنباط مسائل بود. کتاب «ادیان در خدمت انسان» در نمایشگاههای سه دوره گذشته نیز از جمله آثار پرفروش این انتشارات بود. وی در ادامه از حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشران و نویسندگان اقلیتهای دینی خبر داد و گفت: همچون سالهای گذشته به این حمایتها ادامه خواهیم داد. این نویسنده صاحب سبک و خوش ذوق در گفتگوی مفصلی ضمن شرح برخی زوایای رمان تازه خود، درباره سبک زندگی دین دارانه و اشکالات عمده ای که در حوزه مدیریت و ارشاد فکری در کشور وجود دارد، سخن گفته است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ – ۰۸:۲۹ استانها قم نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجموعه آثار خوشنویسان استان قم با نام «کلک صبا» با حضور حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان قم آتش زر عضو شورای شهر قم و احسان پورلقمانی رئیس انجمن خوشنویسان استان رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت با حضور در یکصد و شانزدهمین پویش کتابخوانی ملی گفت: مطالعه کتاب هایی مانند قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه برای کودکان و نوجوانان سودمند است و در کنار مطالعه آثاری از این دست باید آنها را نیز به مطالعه کتاب های علمی نیز تشویق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید