چرا نادیده گرفتن ادبیات هزینه فروش شما را به همراه خواهد داشت

از موضع ایجابی هم اگر بخواهیم شعر انقلاب را تعریف کنیم شاید محدودتر شود، اما باز هم عنوان شعر انقلاب گسترده است. من چاپ قدیمیش رو از دستفروشهای خیابان انقلاب گرفتم و خواندم. در اینترنت دیدم که نشر امیرکبیر آن را چاپ کرده است. فارغ از سابقه سیاه پریوش در همراهی با ساواک و سرویس جاسوسی انگلیس که باعث دیپورت و اخراج این فرد از خاک ایران شد، سؤال که باید مطرح شود این است که مشاوران و تیم تخصصی در وزارت ارشاد، دقیقاً و بر اساس کدام منطق، به وزیر محترم این پیشنهاد را دادهاند که مجوز چاپ کتاب زندگینامه این جاسوس انگلیسی مشکلی ندارد؟ جلد سوم مجموعه ادبیات نمایشی در ایران دوران حکومت رضا شاه پهلوی (۱۳۲۰-۱۳۰۰ هـ ش) را در برمیگیرد. یوسا را نویسنده ای بیشتر از آمریکای شمالی یافتم تا از اهالی آمریکای جنوبی. در نتیجه ما از این پس طبیعی است که بیشتر به آن سو توجه داشته باشیم. در این دوره نویسندگان بیشتر به دنبال بازآفرینی واقعیت بوده و میان واقعیت داستانی و درونی فاصله دقیقی ایجاد نمی کنند. اتفاق امنیتی میافتد و این خانم دنبال این آقا است که اتفاق را گزارش دهد. او به منشیای که از آن بسیار نفرت دارد پیشنهاد ازدواج میدهد تا بتواند در کشور بماند بنابراین همراه منشی خود به شهر کوچکی در آلاسکا که خانوادهٔ منشی در ان زندگی میکند میروند تا مراسم عروسی را برگزار کنند در طی این سفر اتفاقات جالبی برای آنها میافتد.

 C​ontent was creat ed  by GSA Content G en᠎erat or DE MO​.

وقتی میخواهند قاتل را اعدام کنند کاپوتی از نظر روانی به هم می ریزد. ولی چون خیلی به رمان مستند علاقه دارم حیفم آمد این کار کاپوتی را معرفی نکنم. فاکنر برای نوشتن خیلی اندیشه میکرده؛ فقط نمینوشته! پس معرفی رمان به دیگران خیلی خوب نیست به نظرم. البته داستان در مورد این زوج نیست. این نوع شعر ” به نوشته ی کوتاهی گفته می شود که شکل نثر دارد و فاقد وزن است، اما از عناصر شعری مانند تصویر ، خیال ، عاطفه ، تناسب ذاتی برخوردار است.” ( فارسی عمومی، فتوحی ، ص125) یا به عبارت آخری ” شکل شاملویی که بدان شعر سپید گویند، وزن و آهنگ دارد ، منتها عروضی نیست . قافیه در این نوع نوشته هم جای ثابتی ندارد. ” ( انواع ادبی ، شمیسا ، ص357) . استفاده از عناصر مختلف در روایت. سیر تکامل یک انسان را خوب نشان داده و زبان مناسب زمان های مختلف زندگی را به خوبی نوشته. اول اینکه علم و حکمتی عمیق درباره بخشهای مختلف زندگی در آثار او به چشم میخورد. این نویسنده افسانه ای با داستان های خیال انگیز و طنز پرنیش و کنایه اش، تاثیری عمیق بر نویسندگان روسی پس از خود برجای گذاشته است.

این رمان یک رمان عاشقانه است با فضاسازی منحصر به فرد. توجه داشته باشید که این رمان هم متاسفانه همچون ملت عشق یک اباحه گریِ صوفیانهای در دلِ خود دارد. نام محمد شمس لنگرودی و محمدرضا شفیعی کدکنی را نیز میتوانیم در لیست اسامی شاعران معاصر موفق ببینیم که دستی در نوشتن شعر با درونمایه عشق و عاشقی دارند. او با آن قاتل در زندان زندگی می کند. این فیلم کـه بر اساس رمان بخارآلود دی اچ لارنس ساخته شده اسـت، اما کورین از تاج را در نقش زنی بازی می کند کـه پس از بازگشت همسرش از مجروحان جنگ، از شهر بـه یک املاک روستایی منتقل می شود. رمزگشایی کتیبههای میخی باستانی در قرن نوزدهم، با ترجمه کتیبه بیستون در سال ۱۸۴۷ توسط سر هنری راولینسون، بر اساس آثار قبلی گئورگ فردریش گروتفند، اوژن برنوف، و کریستین لاسن انجام شد. شاید چون با ذهنیتمان رمان میخوانیم! شاید چون بین رمانها اغلب دنبال خودمان هستیم. چون او که بهش رمان معرفی میکنی در رمان دنبال خودش میگردد و وقتی نیابد از آن خوشش نمیآید.

وی با معرفی شاعری به نام آریا آریاپور از او به عنوان یکی از شاعران «شعر ناب» نام برد. کتاب بوطیقای شیطان اثر علیرضا لبش، همزمان با سیامین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران منتشر شده است. تریسترام شندی یکی از نخستین کتاب های پرفروشدنیا، نوشته لارنس استرن است. اصول نظریه های ریچاردز مبتنی بر توجه منتقد به دلالت های الفاظ و اوزان شعر و استعارات لحن و کلام است. کاپوتی مانند یک کارآگاه جنایی انگیزه های قاتل را از لای زندگی او بیرون می کشد. فیلم کاپوتی را که در مورد چگونگی نوشته شدن این رمان است را هم ببینید. هنوز هم این صحبت همینگوی با منه که قسمت آخر رمان را 32 بار بازنویسی کرده است. با این رمان به نگاهِ استر علاقهمند شدم اما در کارهای دیگرش استر اوهام را نیافتم. ادبیات در این دوره مکتبهای فکری متفاوتی را مانند پست مدرنیسزم و مدرنیسم، دادائیسم طبیعت گرایی، اگزیستانسیالیسم تجربه کردهاست. این رمان را هم مانند مرشد و مارگریتا با فاوست گوته مقایسه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید