چرا به ادبیات نیاز دارید

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب شعر «جنگل» را در ۳۰ صفحه با شمارگان دوهزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است. مترجم با افزودن مقدمهای مشروح کوشیده است تا برخی از بنیانیترین مفاهیم نظریهی روانکاوی را که دانستنشان پیش شرط فهم آثا ر فروید دربارهی ادبیات و هنر است، معرفی کند تا مطالعهی این کتاب برای خواننده راحتتر شود. نشر متخصصان در این مقاله قصد دارد چند رمان برتر و معروف دنیا در قرن بیستم را که مورد تایید کتابخانه های بین المللی نیز میباشد را به شما معرفی کند؛ تا هر فرد با شناخت بیشتری بتواند بهترین رمان را مطابق با سلیقه خود تهیه کند. این بانوی بافضیلت که مسعودی او را برترین زنان عصر خود می شمارد بانویی بود که او را همراه با جمعی از بزرگان از آفریقا برای فروش به مکه معظمه آورده بودند و چون مقدر گشته بود که رحم مطهر او بستر پرورش امام باشد، افتخار همسری ثامن الائمه را پیدا کرد. آن حضرت آن شب را تا صبح در کنار گهواره فرزندش بود و با او نجوا می کرد و اسرار الهی و علوم غیبی را به او تعلیم می داد. امام جواد فرزندانی صالح، متقی و با فضیلت داشت که از برجسته ترین مردمان زمان خود بودند. This a᠎rticle h as  be en creat᠎ed by G​SA Conte᠎nt  Gen᠎erator Demover​sion!

در جستوجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست، یکی از طولانیترین رمانهای این فهرست و دنیا است. جنت شهر یکی از شهرهای شهرستان داراب هست که سالهاست با انجمن ادبی فروغ ادبیات این شهرستان رو رونق داده. زیرا در صحیفه ای که از آسمان نازل شده بود، آن حضرت، کنیه ابوجعفر را برای فرزندش انتخاب کرد و همواره او را با این کنیه می خواند و چون در نام و کنیه با پیشوای پنجم امام محمد باقر (ع) مشترک بود، نزد مورخان و محدثان به ابوجعفر ثانی مشهور گشت. او با مکر و حیله های فراوان سعی داشت امام (ع) را از مقام قدسی پایین آورده و به زر، زیور و فساد خلافت بیالاید و روش خود را که در مورد امام رضا علیه السلام به سنگ خورده بود، در مورد امام جواد علیه السلام به هدف برساند. در حقیقت رابطه برخی از شاعران با جمهوری اسلامی رابطهای یک طرفه است.

امام جواد علیه السلام در جامعه اسلامی از موقعیت بالایی برخوردار بود و در امور مربوط به امامت فعالیت گسترده ای داشت. وی تاکید کرد: «رویش 44 رمان در باغ رمان ایرانی» برای نوشته شدن 44 رمان توسط رمان اولیها، برنامهریزی شده است؛ بر اين اساس رماننویسانی که آماده نوشتن اولین رمان خود هستند شناسایی شدهاند تا در دوره 7 ماهه زیر نظر اساتید شرکت کنند و با انتخاب مضامین پیشنهاد شده و مرتبط با انقلاب اسلامی 44 رمان به نگارش در آورند و آثار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود. امام جواد از کسانی که با ظالمان و حاکمان ستمگر همراه بودند، تنفر داشت و این تنفر خود را نیز اعلام می کرد و با این که مامون سعی داشت با کشاندن امام (ع) به دستگاه خلافت، آن حضرت را با خود همراه نشان دهد اما امام (ع) با رد هر گونه همکاری و اظهار علاقه به بازگشت به مدینه اعلام کردند که نه با مامون همراه است و نه از بودن در دستگاه خلیفه راضی. که حاکی از اظهار نیاز پیوسته ایشان به قادر متعال است. رمضانی همچنین در این نشست بر نقش مهم رسانهها در اثربخشی جشنوارههای ادبی از جمله جشنواره شعر فجر تاکید کرد و گفت: شعر بر خلاف سینما و تئاتر محصول هنر فردی است و به توجه بیشتر رسانهها نیاز دارد.

امام جواد به تاخیر انداختن توبه، امروز و فردا کردن، اصرار بر گناه و ایمن شدن از مکر خدا برحذر می دارد و مومن را به سه نیاز واقعی اش توجه می دهد: توفیق خدایی، واعظ نفسانی و قبول نصیحت، برای هر چیزی زینتی می شمرد و از متوجه شدن انحصاری به زینت های مادی هشدار می دهد. اگر توانایی انتشار رسمی آثار خود را ندارید بهتر است از انجمن های ادبی کمک بگیرید. مخاطبان با آثار ادبی در حوزه انقلاب که توسط دفتر ترجمه حوزه هنری و مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ترجمه و منتشر شده است، آشنا می شوند. این نویسنده در رمان آنا کارنینا هم مثل آثار دیگرش، روایتی دقیق و هنرمندانه از ماجرایی پرکشش به خواننده ارائه کرده است؛ شرح روابط و ماجراهایی در روزگار اشرافی روسیه در آناکارنینا شما را با عمق نگاه تولستوی بزرگ آشنا میکند. مامون در راستای اجرای مقاصد خود، دخترش را به عقد امام درآورد و سعی کرد مجلس باشکوه و با اسراف و ریخت و پاش های فراوان به راه اندازد به طوری که هم امام را در ان سهیم جلوه دهد و هم توجه آن حضرت را به مظاهر دنیوی جلب کند ولی امام (ع) با برخورد عفیفانه خود او را ناکام ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید