چرا برخی از افراد تقریبا همیشه با نمای خشک درآمد/پس انداز کردن پول

این نوع طراحی نما بیشتر برای ساختمانهای صنعتی، اداری، تجاری، پالایشگاه، فرودگاه و پمپ بنزین استفاده میشود. شرکت طرح، تدوین، بنا، جورچین با بیش از 40 سال سابقه مدیران خود در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای انواع پروژههای صنعتی، هتل و مجموعه های چند منظوره، در سال 1396 تاسیس گردید. طی سالهای اخیر اجرای نمای سرامیک خشک در چرخه معماری پیشرفته مورد توجه قرار گرفت. سرامیک خشک نما گروهی از مواد نو هستند که با توجه به کاربرد، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری ، دارای تقسیم بندی های مختلفی هستند. سرامیک خشک گروهی از مواد جدید است که با توجه به کاربرد ، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری ، تقسیمات متفاوتی دارند. با توجه به اجرای نمایان و یا غیر نمایان سرامیک خشک طراحی های متفاوتی دتایل نمای خشک دارند. در حقیقت ، این نوع سرامیک به طور کلی به عنوان سرامیک های چینی در نظر گرفته می شود که نسبت به کاشی های سرامیکی غیر چینی از مزایای بالایی برخوردار است. در نظر گرفتن فاصله های جانبی و طولی کافی جهت سرویس های سالیانه کندانسور ، اواپراتور و کمپرسور چیلر و همچنین تعمیرات احتمالی قطعات دیگر دستگاه در محل نصب ضروری است. هواساز به لحاظ نوع کاربری و در بیانی دیگر به لحاظ محیط تامین هوا به دسته بندی های متنوعی تقسیم می گردد .  A​rt​ic le was gener ated  by G᠎SA᠎ C᠎ontent G​en᠎erat​or D​emov er si on .

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

همچنین می توان به کندانسور اشاره کرد که با توجه به آب خنک یا هوا خنک بودن در قیمت تاثیر بسزایی دارد. وی با اشاره به فلسفه آرین اظهارکرد: این شرکت باید تا با بهکارگیری تکنولوژی، طبیعت و هنر، روح تعالی، نشاط و آرامش را برای تکتک مردم دنیا، با ارائه محصولات و خدمات مدرن و متنوع به ارمغان آورد. همانطور که قبلا اشاره کردیم کندانسور خود یک مبدل حرارتی است که در آن بین مبرد و آب که به آن چیلر تراکمی آب خنک گفته می شود و یا بین مبرد یا هوا که به آن چیلر تراکمی هوا خنک گفته می شود انتقال گرما صورت می پذیرد. متشکل از دولایه ورق آلومینیوم ، هسته داخلی که از جنس پلیاتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین ( ورق را در برابر تابش و بارش اسیدی مقاوم می سازد) می باشد. اجرای نمای سرامیک خشک را در ساختمان هایی می بینیم که قبلاً از نمای ورق کامپوزیت استفاده شده است. روشهای مختلف سازگاری حرارتی با آب و هوای گرم موجود در طبیعت منبع گسترده ای از الهام بخش برای ایجاد مفاهیم جدید برای دستیابی به راحتی حرارتی است.

هزینه ی زیادی برای خرید اقلامی از جمله چیلر و فن کویل شده است و با یک خرید نادرست از افراد سودجو، کارایی سیستم ازی بین می رود. موضوع دیگر این است که در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مواردی که ممکن است ساکنین با آن مواجه شوند اعمال کرد، بطور مثال می توان یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود آورد که هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری کند. های ساختمانی در جهان به عنوان اصلی ترین و منحصر به فرد نمای طراحان و معماران در مراحل اولیه اجرای پروژه نمای خشک انتخاب شده و در لیست مؤلفه های مهم و استراتژیک قرار می گیرد. در حقیقت ، دلیل اصلی این سرامیک ها در جهان کاهش هزینه مصالح ساختمانی و هزینه های نگهداری ساختمان از نظر مصرف انرژی است. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد.

یکی از تکنیک های نصب پوششی تایل های سرامیکی به کارگیری سیستم سنتی تایل های سرامیکی با چسب یا ملات سیمانی به ساختمان است. در سیستم نمای خشک برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. در این روش سرامیک خشک توسط دریل آندرکات سوراخ شده ، انگر کیل درون آن قرار می گیرد سپس از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ (Clamp) بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. در این سیستم از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. ورقهای بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعادی که شما سفارش میدهیدو به ضخامت حدود ۴ میلیمتر. بعدها این مدل در شهرهای بزرگ آمریکا و اروپا رواج یافت. هواساز (Air Handing Unit) یکی از تجهیزهای مهم در سیستم تهویه مطبوع (HVAC) به حساب می آید . کمپرسور پیمایش بیشتر در چیلر هواخنک استفاده می شود اما می توان آنها را از نوع آب خنک نیز طراحی و تولید کرد . برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و سازمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید