چرا اکثر شعر شکست می خورند

این شاعر طنزپرداز درباره اینکه آیا جشنواره شعر فجر بازتابدهنده تمامیت شعر امروز ایران بود، گفت: سعی کردهاند اینکار را بکنند و چنانچه امسال را با سال گذشته مقایسه کنید، گستردگی امسال را نسبت به سال گذشته درمییابید. این کتاب که به قلم استاد یگانه ی نویسندگی در حوزه ی ادبیات داستانی یعنی جورج اورول به رشته ی تحریر در آمده است ، فرصتی است برای بازنگری در تمامی ارکان زندگی انسان مدرن که می توان آن را ” آینه ی تمام نمای سیاست های جهان امروز ” نیز نامید. کتاب سال شورش خاطراتی است که در ذهن تازه واردان مشاهده می شود. سبک کتاب سال بلوا اول شخص در ذهن زنی به نام نوشآفرین است. چسبر راوی اول این داستان است و مدام از ترسهایش حرف میزند، ترس از شبیه شدن به زندگی پدرش مارتین و عمویش تری. بادبادکباز، کتابی برای شنیده شدن است. البته شاید برای دوستداران جابز جالب باشد که بدانند این فردِ موفق، علاوه بر تولید دستگاههای هوشمند، در زمینههای انیمیشن و کارتون هم بهشدت موفق بوده است!

کتاب ملت عشق یکی از رمانهای پرفروش خارجی است که فروش آن در ایران نیز بسیار موفق بوده است. رمانهای زیادی در ایران و خارج از ایران منتشر شده که در آنها نویسنده ما را با خود همراه کرده و به سرزمین خیال خود برده است. درواقع هرکدام از شخصیتهای این داستان، به گونهای خاص فکر میکنند که مرزبندی دقیق را برای ما مشکل میکند اما به طرز ساده اگر بخواهیم بگوییم، سمفونی مردگان جدالی بین سنت و مدرنیته در آغاز راه مدرنیته در ایران است؛ پس هرکدام از شخصیتها به نوعی به سنت نزدیکتر است و یا مدرنیته! رمان از فصلهای کوتاه تشکیل شده است و سیر آدمها و ماجراها به اندازهایاند که بتوان گفت با رمانی روبهروییم که مدام برای مخاطبش ماجرایی تازه در آستین دارد. از طرفی ممکن است داستان زندگی شما به عنوان یک داستان بلند یا داستان کوتاه هشدار دهنده عمل کند و به خوانندگان هشدار دهد که با چه کسانی در تعامل باشند یا با چه کسانی در ارتباط نبوده و از چه مسیرهایی استفاده نکنند.

هنوز نتوانستم کودکی را به نفع مهارتهای زندگی تعدیل کنم و هنوز گرفتار کلمه هستم بدجوری هم. ترنم شعر در ابتدای مسیر خود از شما مخاطبان جدی ادبیات دعوت میکند که با این پایگاه خبری همراه شوید و ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید . سپس با زمان، ذهنیت ها و شخصیت های کتاب سال این اتفاق می افتد و از آنجایی شروع می شود که خودمان را مستقیماً به درون داستان می اندازیم و کل ماجرا برایمان روشن می شود. یعنی نویسنده در ابتدای کتاب به میدان نمی رود و خواننده را مستقیماً با داستان اصلی آشنا می کند. داستان سمفونی مردگان، همانطور که در مطالب ذکرشدهی بخش اول به تفصیل بیشتر گفتهایم، ماجرای زندگی یک خانوادهی سنتی اردبیلی در عصر رضاشاهی را روایت میکند که این زندگی با تعدد شخصیتی و تنافرِ روحیات، عقاید و باورهای شخصیتها، تبدیل به صحنهی جنگ فلسفی (دیالکتیک) همیشگی اعضای خانواده میشود. در آن زمان شاعران یا در حال مدح حاکمان و گذران زندگی از راه قلم بودند و یا در تنهایی، اشعار عاشقانه و عارفانه میسرودند. چطور در برابر ناملایمات زندگی دوام آورد؟ مردی که قصهاش از روزهای نوجوانی او در شیراز آغاز میشود. نوجوانی که میخواهد صادق هدایت باشد، چند دوست صمیمی دارد و ابایی ندارد از بد بودن و تندروی.

رمان ۱۹۸۴ ، یکی از مشهور ترین و شاخص ترین کتب حوزه ی ادبیات داستانی است که خواندنش به هر انسان جویای حقیقتی توصیه می شود. و نفوذ کلام می باشد. در رمان دوشهر داستان دختری به نام لوسی روایت می شود، لوسی در جریان انقلاب فرانسه به دنبال پدرش می گردد، لوسی پدرش را در زیر شیروانی پیدا می کند و باهم به انگلستان سفر می کنند. براستی چه چیزی گرایش به این قالبها را در این قرن ایجاب کرد و چرا در این زمان خاص، عدّه ای به این نتیجه رسیدند که عمر قالبهای کهن به سر رسیده است؟ کارگاهی بی سر و صدا تشکیل میشد. از سویی دیگر مریم را میبینیم. مولوی دو اثر برجسته از خود برجای گذاشته اس: یک مثنوی است که به مثنوی معنوی معروف است و دیگر غزلیات و رباعیات و ترجیع بند وی است که نام دیوان شمس بر آن نهاد. دیوان اشعار سعدی از لحاظ بار معنایی و پندهای حکیمانه سطح پایینتری نسبت به دو کتاب قبلی دارد؛ اما پر است از شعرهایی روان و غزلیاتی که روح انسان را نوازش میکنند. خلاصه رمان:: این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکلدار میان هیث کلیف و کترین ارنشاو است و اینکه این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی میکشاند. ᠎Th᠎is has ᠎been gen​erated ᠎with the help ᠎of G᠎SA C onte nt  Gen erator  DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید