چرا از فارس ورزشی متنفرم

ضرورت انجام تحقیقات در روان شناسی ورزشی در سطح جهان بر همگان آشکار است. ما باید بر همکاری نزدیک تر نظریه و عمل بین تحقیقات بنیادی و کاربردی در ورزش و دیگر عوامل اجتماعی اصرار ورزیم. اگرچه «هیچ انسانی یک جزیره نیست»، هر یک از ما تا حدی در نحوه دریافت اطلاعات در مورد دنیای خارج «خودمختار» هستیم. به دلیل مشخص نبودن مرز بین روان شناسی ورزشی و سایر رشته های روان شناسی، عده ای از افراد با حسن نیت و عدم آگاهی از این مقوله وارد صحنه شده اند و چون مسیر حرکت صحیح نبوده به جامعه ورزشی چنین القاء شده که بودن یک روان شناس و یا روان پزشک بیانگر این است که حتما ما دچار مشکل روانی هستیم و چون چنین مشکلی در افراد احساس نمی شد مخالفتی نسبت به فعالیت این دسته از متخصصان بوده است. بعید به نظر می رسد، زیرا او مهارت لازم را دارد و این را در تمرین نشان می دهد، ممکن است مشکل او ناتوانی در حفظ توجه و کنترل اضطراب2 ناشی از هیجان مسابقه باشد. همانطور که آمادگی جسمانی و بدنی مستلزم صرف زمان کافی برای تمرین و تقویت عوامل آن است، آمادگی روانی نیز از عواملی همچون مهارت در توجه، مهارت در کنترل اضطراب و استرس، حفظ انگیزش، حفظ و افزایش اعتماد به نفس ، قدرت تمرکز ، تصمیم گیری ناگهانی ، استفاده از هوش هیجانی و …

کتاب های ورزشی رایگان

تقویت قوای روحی روانی فرد ، با هدایت وی به سمت تمرینات توجه و تمرکز و یا مهارت کنترل اضطراب قابل حل است و گرنه انجام تمرینات جسمانی بیشتر، مشکل او را حل نخواهد کرد .امروزه، قهرمانان سطوح عالی و المپیک بخشی از زمان تمرینات خود را صرف تمرینات آمادگی روانی می کنند. مربی مهارت های ذهنی فردی است که به پرورش، افزایش و هدایت انرژی روانی و ذهنی ورزشکار در زمینه اعتمادبه نفس، تمرکز، ، استفاده از هوش هیجانی ، مدیریت صحنه و جایگزینی سریع تر اثرات تمرینات جسمانی بر ذهن می پردازد. هر قدر هم که جسم آماده و ورزیده باشد، اگر ذهنی که آن را هدایت می کند فاقد ورزیدگی و آمادگی باشد جسم به درستی هدایت نخواهد شد . همه ما با مراجعه به حافظه خود می توانیم لحظاتی را در مسابقات ورزشی به خاطر آوریم که تیم یا ورزشکاری با وجود آمادگی کامل جسمانی و فنی، به دلیل شرایط نامناسب روانی از ارائه بهترین عملکرد خود ناتوان مانده است .ضعف آمادگی روانی در ورزشکاری که آمادگی جسمانی مطلوب دارد، به مثابه اتومبیل آماده و پر سرعتی است که راننده ای ناشی و نا آماده در آن نشسته باشد. از این روست که تیم هایی که از جدول مسابقات حذف می شوند و بازی آخرشان تشریفاتی محسوب می شود ، خوب نتیجه می گیرند.

با این کلمه در ذهنم بزرگ شدم: «آمادهباش.» گاهی اوقات نیمههای شب تلفن زنگ میخورد و او لباس میپوشید تا به همکارانش که پای تیر برقی منتظرش بودند اضافه شود. گاهی اوقات یک کرنر میتواند سرنوشت بازی را عوض کند و ما واقعاً بابت اشتباهات داوری اذیت شدیم. در این فرصت کوشیدهایم،مجموعهای در نوع خود کمنظیر را به شما علاقهمندان متون ورزشی معرفی کنیم؛مجموعهای که با هدف بازشناسی یادگارهای به جا مانده از نیاکان ما به نگارش درآمده است و سعی دارد،پیوند میان گذشته و اکنون را در حوزهی ورزش میسر سازد. ما فکر کردیم برای کسی که زنده هست و زحمت کشیده، جام بگذاریم و این را هم باب کنیم تا در کنار تقدیر از جهان پهلوان تختی و دیگرانی که بینمان نیستند و این هم امر واجبی است، از قهرمانان و پهلوانان زنده هم تقدیر شود. نباید فراموش کنیم که به هر حال فشارهای روانی بیش از هر عامل دیگری باعث تحلیل انرژی جسمی ورزشکاران و افراد مختلف و کاهش لذت بردن آنها از ورزش و پیروزی و موفقیت در دیگر پدیده های اجتماعی می شود. در عین حال یک گام مثبت در جهت تمهید تازه ای در روان شناسی ورزش، همکاری های نزدیک بین طرح ها و برنامه هایی است که بیشتر جنبه بین المللی دارد تا انسان ها را در سراسر جهان در ورزش و فعالیت بدنی بهتر و بیشتر درک کنیم.  Content has be en c reat ed ​by ketabtala  Content G en᠎erat​or Dem​ov᠎ersion .

گفتگوی درونی با خود حرف زدن نیست بلکه با خود کنار آمدن است و تطابق خواسته ها و امیال روحی با حالات فیزیکی و جسمی بدن می باشد به نحوی در حین مسابقه این هماهنگی منجر به تمکز و دقت نظر فرد شود. آیا می دانید علت اینکه تکواندو کاری در رده تیم ملی اعزامی به المپیک وقتی روی تشک مسابقه می رود فراموش می کند کلاه مخصوص خود را بر سر گذارد چیست ؟ مسلماً پاسخ شما شامل توضیح مسائل فنی این رشته های ورزشی نیست و بر روی کلمه اضطراب متفق القول هستید .اضطراب یکی از مهمترین مسئله هایی است که انسان با آن دست به گریبان است. در آغاز قرن جدید تأکید بر اهمیت فعالیت بدنی در بالا بردن کیفیت زندگی اجتماعی مرتبا افزوده می شود و تحقیقات میان رشته ای در زمینه مسائل تندرستی و بهداشتی در این رشته جایگاه واقعی و اصل خود را پیدا کرده است. تیم ملی آقایان کشورمان با شکست ۱۲ بر ۳ میزبان مسابقات، تایلند به ششمین برد پیاپی خود در مسابقات آسیایی بانکوک دست پیدا کرد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید