چرا ادبیات نمی‌کند کار می‌کند…برای همه

پیشنهاد ما این است در سال دوم زبان انگلیسی یعنی ترم های 3 و 4 بیشتر وقتتان را بر روی ادبیات انگلیسی بگذارید تا پایه قوی تری برای ترم های آینده بسازید. کتاب جودی دمدمی به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده و جوایز بسیاری را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است. کارشناسی ارشد را میتوان بیش از یک یا دو سال مطالعه کرد، در حالی که پایان دادن به دوره دکترا بین چهار تا هفت سال طول میکشد. این وظیفه شماست که بررسی کنید متون چگونه تحت تأثیر زمینههای تاریخی و فرهنگی قرار گرفتهاند یا در آن تنظیم شدهاند. از این رو کتاب های نویسندگان معروفی همچون بالزاک، داستایوسکی و تولستوی چندان مورد توجه این افراد قرار نمی گرفتند. زیرا گاهی اوقات رمانی از نظر منتقدان مورد تحسین قرار میگیرد ولی ممکن است همان رمان از نظر خیلیها زیاد جذاب نباشد. مجموعه کتاب 6 جلدی پنی قشقرق، یک رمان جذاب در ژانر طنز به شمار میرود. Th​is artic le has ​be en done ᠎by GSA ​Cont​en​t ​Ge nerato r DE MO .

این کتاب تصویرگری بسیار جذابی دارد و برای دخترها در گروه سنی 8 سال به بالا گزینهای بسیار مناسب از میان انواع کتاب طنز محسوب میشود. در بامداد خمار محبوبه عاشق رحیم نجار، پسری فقیر میشود و با وجود خواستگارهای بسیار و مخالفتهای زیاد خانواده به همسری او در میآيد اما واقعیت با خیال تفاوت دارد و زندگی برای محبوبه آنچنان که تصور میکرد پیش نمیرود و داستان عاشقانهی دخترک تبدیل به کلافی سردرگم میشود. کتاب های ستارگان فریب خورده اثر میرزا جعفر قراجه داغی در سال 1253، سیاحت نامه ابراهیم بیک در سال 1274، از این قیبل رمان ها هستند که می خواستند سنت شکن باشند اما همچنان با شگردهای ادبی قدیمی در پیوند بودند. یکی از پیشروان نثر نوین ادبی پس از طالبوف و مراغه ای، محمدباقرمیرزا خسروی کرمانشاهی است که رمان شمس و ظغرا را در سال 1287 نوشت و در آن حمله مغول به ایران را ترسیم کرد. اگر ادعای راویِ تاریخ بودنِ سووشون رد نشود و این اثر واقعگرا یا ترسیمکنندۀ تاریخ ایالت فارس در دهههای بیست و سی شمسی معرفی شود، که بارها شده، و خلق چنین اثری الگوی نویسندگان مابعد سووشون بشود، که شده، میتوان گفت رمان سووشون تصویری دلکش است در خدمت تصویر بزرگ و در جامعهای بازنشر میشود که به دروغگوییِ سیستماتیک و بیاهمیتشمردنِ حقیقتِ مبتنی بر واقعیت خو کرده است.

کارِ تصویرساز کاری پیچیده و هنرمندانه است، آنقدر پیچیده و هنرمندانه که میتوان تأثیرش را در کمارزشکردن، مضحکجلوهدادن و نابودکردنِ حقیقتِ مبتنی بر واقعیت دست کم گرفت. این میراث ذوقی و فکری که از رفتگان بازمانده است و آیندگان نیز همواره بر آن چیزی خواهند افزود … زمانی که در حاکمیت بودم، تنها چیزی که به گوششان خورده بود، یکی دو نکته منفی از وسط داستان که لحظهای خواننده را متوقف نمیکند، مثلا «بوسیدن» اینها را جمع میکردند. تاریخ داستان نویسی در ایران به قرون اولیه بازمی گردد. اغلب نقطه شروع رمان به شکل نوین در ادبیات را کتاب دن کیشوت اثر سروانتس که تاریخ نگارش آن به سال ها 1616-1547 بازمی گردد، می دانند. بامداد خمار از زبان دختری به نام محبوبه که پدرش از اشراف تهران در زمان رضاخان بود روایت میشود. اما با چنین دامنه وسیعی از مطالعه، دانشجویان آینده نگر اغلب در مورد اینکه مدرک زبان و ادبیات انگلیسی چه مزیتی دارد و چه بازار کاری را برای فارق التحصیلان این رشته رغم میزند نگران هستند. با علاقه خواهم خواند.

در حقیقت شما بدون پرداخت هزینهی زیاد موقعیت آشنایی با فرهنگهای دیگر را مییابید. شما در سخنرانیهایی شرکت خواهید کرد که شما را با دانشمندان، مفاهیم و نظریههای اصلی آشنا میکند. کتاب از ابتدا توسط مردی ناظم نقل میشود و در ادامه ناظم شروع به نقل از زبان زن ناشناسی مینماید که در حقیقت به طور هنرمندانهای راوی انتقال پیدا میکند و احساساتی که توسط این زن بیان میشود بسیار لطیف و دقیق است و از جانب نویسندهای مرد اینگونه توصیفات جالب و قابل تحسین است. اهمیت کتاب بسیار زیاد است. این حرف را قبول دارم اگر کتاب میخواندند خیلی از مشکلات کم میشد. البته خیلی از افراد هم میگویند داستانهایی شبیه به این در حال حاضر مثل گذشته پرطرفدار نیست. باید از ناشر (ققنوس) هم تشکر کنم که این کتاب را چاپ کرد، اگر درجای دیگری چاپ میشد، تصور میرفت قصه کاملا مذهبی است. دایانا، تنها بازماندهی خاندان مرزبان ارمنستان است و باید با هوان، پسر عموی کوچکش ازدواج کند. کامران پرسید: شما با برادرم کاردارید؟ رمانهای خارجی به شما کمک میکنند تا به دور از تعصب و چارچوبهای ذهنی با مردم سرزمینهای دیگر آشنا شوید و اطلاعات جالبی در این زمینه به دست آورید. اول لبخند و بعد با صدای بلند.

This con᠎te᠎nt h as ᠎been ​do ne  by GSA Con tent Gen erator D᠎em ov​ersi᠎on!

دیدگاهتان را بنویسید