پول بیشتری می خواهید؟ دریافت شعر

۲۸. ↑ سبحانی، توفیق، تاریخ ادبیات ۱، دانشگاه پیام نور، چاپ دهم، مهر ۱۳۷۶، ص۱۰۱. ↑ میرعابدینی، صد سال داستاننویسی (جلد اول)، ۲۰۷. ↑ میرعابدینی، صد سال داستاننویسی (جلد اول)، ۲۹۶. در جلد اول رمان، «بینالقصرین»، مصر هنوز بخشی از امپراتوری عثمانی است، اما در سال 1883 به اشغال انگلستان درمیآید و در 1914 به کشوری تحتالحمایه انگلیس تبدیل میشود. ما میتوانیم بخشی از این ماجراها را، لابهلای کلمات یک رمان عاشقانه جست و جو کنیم. مطالعهی زندگی نامه ها به ما اجازه میدهند تا خود را در تجربیات، دستاوردها و شکستهای دیگری غرق کنیم. لنارک با نام دیگر «یک زندگی در چهار کتاب» را نویسنده اسکاتلندی آلاسدیر گرِی نوشته است. گردش در کارخانه بطریسازی نوشته بریل بینبریج، داستانی سیاه است که در لندن میگذرد و نهایتا به یک تراژدی ختم میشود. او حتی این ایده را در اپل مطرح کرده و خواسته بود تا برخی از کارمندان این شرکت را به کمپانی بعدی خود ببرد. تا با قاعدهی «از کجا آمدهام؟ با روی کار آمدن سید محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ به عنوان رئیسجمهور، فشار ممیزی و سانسور برای مدت کوتاهی کاهش یافت و کتابهای زیادی مجوز انتشار گرفتند.

در جاده، اثر مهمی از جک کرواک است که فیلمی با همین نام هم سال ۲۰۱۲ از روی آن ساخته شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری اعلام برنامههای مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور محمدرضا شرفی خبوشان مدیر کل مرکز آفرینشهای ادبی، تیمور آقامحمدی دستیار ویژ مرکز و مسئول امور استانهای آفرینشهای ادبی و محمود حبیبیکسبی مدیر دفتر شعر آئینی در محل حوزه هنری برگزار شد. داستان این رمان از سوی افراد مختلف روایت میشود و بهعنوان یکی از بهترین رمان های جهان در فهرست گاردین حضور دارد. تار شارلوت هم در فهرست بهترینهای گاردین قرار دارد. علاوه بر مضمون، اصول و شگردهای داستاننویسی در ایران نیز تحت تأثیر آثار ادبی خارجی قرار گرفت. در اینصورت نباید نقش کلیدی مترجم و ترجمه را کماهمیت دانست یا نادیده گرفت. این کتاب، راث را به شهرتی جهانی رساند. در کنار این افراد که به عرفان میپرداختند، شاعرانی هم به وجههی دیگر این نوع از اندیشهی عمیق پرداختند. خواندن قصه­ها صرفنظر از اینکه به قلمِ کدام نویسنده است، همیشه تصویری ذهنی از شخصیتپردازی و فضای کلی داستان در اختیار ما میگذارد که بهنظرم به میزان خلاقیت و نوع درگیر شدن با داستان بستگی دارد.

داستان آمریکایی آرام در دهه ۱۹۵۰ میلادی در ویتنام میگذرد و ظلم آمریکاییها در این کشور دستمایه خلق رمانی ارزشمند شده است. در این کتاب روایتی از سفر اودیسهوار شخصیت رمان را در جادههای آمریکایی خواهید خواند. نغمه آمریکایی هم از آثار موفق اوست که در فهرست بهترین رمان های جهان قرار دارد. محمدولی به تازگی کتابی را حول محور زندگی شهید آرمان علی وردی به نگارش درآورده که قرار است به زودی توسط ناشر مذکور منتشر شود. بی. اف. جی هم داستان غول بزرگ و مهربانی است که رمان رولد دال را در دسته پرفروشترین و بهترین رمان های جهان قرار داده است. داستان رمان ۱۹۸۴ نوشته جورج اوروِل، داستان آشنای نظامهای توتالیتر و تمامیتخواهی است که نمونههای آن در جهان بهوفور دیده میشود. ۱۹۸۴ هنوز هم یکی از محبوبترین کتابهایِ اهالی کتاب است. لنارک رمانی کلاسیک است که داستان آن در زادگاه نویسنده یعنی شهر گلاسگو میگذرد. این رمان، به زبانهای مختلف ترجمه شده است و بارها در ایران به چاپ رسیده که نشان از شگفتی داستان این رمان میباشد. نویسنده با پرداختن به مفهوم ادراک، که یک مفهوم کلیدی در جهان بینی شاعر است، بسامد شعری او را آشکار می سازد و تاثیر پذیری های سهراب را با بررسی عناصر مختلف در اشعارش، نشان می دهد.

ناتور دشت فقط یک رمان نیست بلکه اثری کالتاست که دوستداران کتاب را به هم پیوند میدهد. قبل از این کتاب هیچ اثری با این سبک در ادبیات جهان پیدا نمی شود. بهار زندگی دوشیزه هم اثری با همین ویژگیهاست. هرتزوگ اثر سال بِلو روایت داستان زندگی مردی با پیچیدگیهای زندگی پرماجرای او در قرن حاضر است. مشفق کاظمی از نویسندگانی بود که در زمینه داستان نویسی اجتماعی پیش قدم شده و اولین رمان خود را با نام تهران مخوف به چاپ رساند. عشق عجیب شخصیت اصلی داستان به نام هامبرت هامبرت به دختری نوجوان با شیوه روایت زبردستانه ولادیمیر ناباکوف، لولیتا را به یکی از بهترین رمان های جهان بدل کرده است. زن فسیل شناس به همراه بانویی دیگر برای تجدید روحیه به ناحیهای ساحلی رفتهاند. البته پریوش در مسائل دیگر نیز از نصیری استفاده کرده است. ایتالو کالوینو در این رمان، داستانی اثرگذار و عجیب درباره لذت خواندن و مطالعه روایت کرده است. جدول تناوبی نثری شاعرانه درباره شیمی و جدول تناوبی به قلم پریمو لِوی است. آنها به میشل میگویند که باید به طبقهی دوم یک خانهی خرابه که در نزدیکی آنهاست برود و از پنجرهی خانه به روی درخت بپرد و پایین بیاید. Data has been c​reated wi th t​he  help of GSA Con᠎tent Ge ne rato r DEMO​!

دیدگاهتان را بنویسید