پنج حقایق ساده درباره شعر توضیح داده شده

وی تصریح کرد: برنامه ای با محوریت بررسی تاثر و تاثر ادبیات عاشورایی و اسلامی تحت عنوان لاله هزار ساله با حضور صاحب نظران 12 بهمن در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می شود. وی با بیان اینکه حجم آثار رسیده به دبیرخانه نشان دهنده دامنه شاعران است، گفت: میزان آثار نوشاعران امسال بسیار زیاد است که جرأت و جسارت شاعران برای انتشار آثار آنان را نشان میدهد. مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه ادبیات هیاهو ندارد و باید با کمک اهالی رسانه برای آنها هیاهو ایجاد کنیم، گفت: باید این محصول خلوت هنرمندان یعنی شعر را به زندگی مردم بیشتر وارد کنیم. هدف نهایی پسا ساختارگرایان ایجاد همین رابطه ی جاری و سیال میان مفسر یا منتقد و متن است. علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در بخش دیگر این نشست اظهارداشت: شعر یک ثروت ملی ایرانیان است که یک خلق تام و تمام و یک نهضت خلقساز میتواند برای ما ایجاد کند.  This  da​ta has be en c᠎re᠎ated ​by G SA C onte᠎nt G​en᠎erat᠎or Dem over si on᠎!

این امر ناشی از آن است که فرایند جهانی­شدن با همگون­سازی و درنهایت منحل­کردن تکثر زبانهای محلی موجود در قالب زبانی واحد در ادبیات ظاهر شده است. رمضانی در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی رایزنی فرهنگی در شهر دوشنبه گفت: بنا داریم اشعار فارسی را به زبانهای دیگر هم ترجمه کنیم. چه بسا میتوان ادعا کرد که شعر تعلق به زبان فارسی دارد و زبانهای دیگر اینقدر ساختاریافته و آهنگین و موزون در شعر نیستند. پاسخ به این سوال کاملا تجربی است و به میزان دانش، حوصله و زمانی بستگی دارد که برای کتابخوانی صرف میکنید. کار زبان شناس استخراج «لانگ» زبان است. وی سامانه اثرخانه را مدرسه همگانی شعر و داستان دانست و افزود: این سامانه در نوع خود کار جدیدی است. وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به بالا بودن عدد جوایز آیا تمایل شما این است که برگزیده نداشته باشیم افزود: اصلاً این رویکرد وجود ندارد که باتوجه به رقم جوایز برگزیده نداشته باشیم و به داوران اعلام میشود بدون هیچ محدودیتی بررسی و داوری کنند و اگر در همه رشتهها نیز برگزیده داشته باشند، مشکلی نیست. دبیر هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری محافل امسال تمرکززدایی داشتیم گفت: امسال افتتاحیه محافل در شهر شیراز شهر سعید و حافظ برگزار شد و نشستهایی در خرمآباد و شمهد داشتیم و بناست نشست بینالمللی نیز با حضور شاهران ۷ کشور در جزیره ابوموسی برگزار شود.

خانه کتاب و ادبیات تلاش خواهد کرد که آثار برگزیدگان این جشنواره را خریداری کرده و در نشستهای نقد و بررسی، آنها را معرفی کند و این برگزیدگان در برنامههای خانه کتاب و ادبیات و رسانهها بناست بیشتر دیده شوند. دعوت از شاعران صرفاً برای شعرخوانی مناسب نیست باید جلسات نقد و بررسی آثار و کتابها برگزار شود. رمضانی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آل جلال در کنار جایزه جلال امسال گفت: در کنار جشنواره شعر فجر امسال نیز دوره آموزشی کلک خیال از ۱۲ تا ۱۴ بهمنماه با حضور ۱۲۰ شاعر جوان و آموزش پذیران جوان شعر در ۳۱ استان با حضور ۱۳ نفر از اساتید برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره امسال جمعه ۱۴ بهمنماه همزمان با شب میلاد امیرالمومنین از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار میشود، گفت: امسال در بخش ویژه جشنواره، از قادر طهماسبی متخلص به فرید تجلیل خواهد شد. This po᠎st w​as w ritt​en wi th GSA Conte nt Genera᠎tor ​DEMO!

به سخن دیگر، توجه معطوف به این است که متون، چگونه معنا می دهند؟ ما هیچگاه نمی توانیم معنای قطعی و نهایی یک متن را تعیین کنیم و در گستره ی تمام متون، این روابط بینامتنی است که معنا را شکل می بخشد. سلطان اقتباس ایران یعنی داریوش مهرجویی هم در این دوره، یک فیلم در جشنواره داشت که این اثر هم اقتباسی از آثار یک نویسنده خارجی بود، «اشباح» که اقتباسی بود از نمایشنامه ای به همین نام از هنریک ایبسن و البته جزو آثار ماندگار مهرجویی محسوب نمی شود. تا به حال داستان های زیادی از اشخاص مختلف (نویسندگان و با شاعران و هنرمندان) شنیده ایم که، در تفسیر اشعارش اعتراف کرده اند که در لحظه ی خلق آن شعر یا اثر اصلاً به موضوعاتی که خواننده تفسیر می کند فکر هم نکرده بوده اند و وقتی خود مولف بعدا دقت می کند، می بیند که نمی توان آن تفسیر زیبای خواننده را رد کند. همچنین به عنوان برگزیده همواره با دستگاههای مسئول و مجلس شورای اسلامی برای افزایش جوایز رایزنی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید