پنج ایده برای شعر

مجموع کوششهای این دوره به تولدِ «سبک خراسانی» در شعر ایران منتج میشود. در کتاب انتخاب های سخت مخاطب با زندگی شخصی و سیاسی هیلاری کلینتون آشنا میشود. باراک حسین اوباما، چهلوچهارمین رئیسجمهور آمریکا، در این کتاب از زندگی شخصی خودش برای مخاطب صحبت میکند. این کتاب سرگذشتی الهامبخش از زندگی دختر جوانی است که بهخاطر شرایط مذهبیِ خانوادهاش از حقوق خود محروم شده است. بانویی که در برابر تبعیض جنسیتی میایستد، از مخالفان نژادپرستی است، دو دختر مستقل و موفق را تربیت کرده است و هرگز شخصیت و موقعیت و اهدافش را وابسته جایگاه بانویاولبودن نکرده است. اگر شما هم مایلید درباره تارا وستور بیشتر بدانید و زندگی را از لابهلای تاروپود غمهای او تجربه کنید، پیشنهاد میکنیم کتاب دختر تحصیل کرده (تحصیلکرده) را مطالعه کنید. مستزاد: شعری است که پس از هر مصراع آن جملهای کوتاه و موزون بیاید که اگر حذف شود به وزن اصلی شعر لطمهای نمیخورد. اگر شما هم مایلید بیشتر درباره خانم کلینتون بدانید و با ابعاد مختلف شخصیت او بهعنوان یک بانوی سیاستمدار آشنا شوید، این کتاب انتخاب خوبی خواهد بود. شما می توانید علاوه بر فیلم های آموزشی از کتاب های نکته به نکته و سوالات چهارگزینه ای عمومی و تخصصی انتشارات چهارخونه در تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع نیز استفاده کنید.

یکی از تاثیرگذارترین افراد تاریخ و جهان نوگرایی، صادق هدایت بوده که علاوه بر انقلابی که در داستان نویسی فارسی پدید آورد سبک و سیاق خود را در آثار نویسندههای نسل بعد خود به یادگار گذاشت. علی به هنر علاقه ای خاصی داشت و دوران تحصیل اش به هنر و خوش نویسی در مدرسه و خارج از مدرسه در کلاس های مرحوم آقای بهمن واحدی به هنر ادامه میداد.. آقای مرحوم واحدی موسیقی هم کار میکرد.. شما به عنوان یک شخص که قصد نگارش بیوگرافی خود را دارد با این هدف، اقدام به این کار میکنید که داستان زندگی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و آنان را از جزئیات زندگی خود آگاه سازید. چرا اینچنین شخصیت مستقل و موفقی دارد و چطور فرزندان موفق و بهدور از حاشیهای را تربیت کرده است؟ وی با تأکید بر اینکه داوری در جایزه جلال آل احمد سلیقهای نیست و داوران بر اساس حداقلهای مولفههای ضروری و روشهای شناخته شده دست به انتخاب میزنند، افزود: در نقد و بررسی جایزه جلال باید توجه کنیم که آیا نسبتی میان جریان نقد ادبی و داوریها وجود دارد یا خیر.

دبیر جشنواره بینالمللی شعر فجر گفت: با برگزاری شعر فجر به دنبال این هستیم که در حوزه ادبیات پویایی شکل گیرد و شاهد خلاقیت و رونق بیشتری باشیم و در جلسات مختلف راهکارهای آن را بررسی کردیم. در این کار، متن ترجمه با متن اصلی مقابله می شود و محسنات و معایب کار بر اساس اصول و مبانی نظری ترجمه مورد بررسی قرار می گیرد. با پیچش پایانی، از سویی دو سرِ ماجرای کاراگاهی جای خود را به یکدیگر میدادند، و از سوی دیگر پدر داستانهای کاراگاهی لباس کاراگاه اصلی قصه را میپوشید و حقیقت را افشا میکرد. شاعران معاصر ایرانی -از احمد شاملو و شعرهایی که برای عشق خود یعنی آیدا گفته، تا نیما یوشیج و شعری بهنام افسانه که برای عشق نافرجامش سروده- شعرهایی عاشقانه دارند که خواندنشان میتواند درون پرتلاطم و غمگین عاشقان را زیر و رو کند. اکثر رمان های ایرانی برگرفته از داستان های کهن ایرانی هستند که قهرمانان آنان افراد نامدار روزگار قدیم بوده اند یا کتاب های ایرانی که توسط نویسندگان مشهور کشور نوشته شده اند. این فهرستی بود از بهترین کتاب های زندگینامه .

همین ویژگی است که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب های زندگینامه تبدیل کرده. هدف از نوشتن زندگینامه این است که زندگی شخص دیگری با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود. علی شروع به تنظیم آهنگ های خود کرد بعد خوندناش از سال 97 آهنگ های خود را اشتراک گذاری و پخش هم کرد.. به اشتراک و پخش و تا امروز هم فعلا زیرزمینی ادامه دارد.. این رمان با تعلیقهای عاشقانهاش هر خواننده بااحساسی را به خود جذب میکند. نویسندگان این داستانها اغلب نویسندگان حرفهای نبودند و با هدف حفظ ارزشهای جنگ، با شتابزدگی مینوشتند؛ بنابراین شخصیتها کمتر واقعی و ملموس مینمودند و ساختار داستان از پیچیدگی زیادی برخوردار نبود؛ چنانکه تعبیر و تفسیر متفاوتی از آنها نمیشد و خواننده را کمتر به تفکر و تکاپو وامیداشتند. شما کدامیک از آنها را تاکنون خواندهاید؟ ، اما از شما سپاسگزارم؛ چون موفق شدیم ۱۸میلیون ترک در آن ایجاد کنیم و نور درخشان­تر از همیشه از میان آن می­تابد و ما را سرشار از امید می­کند. به عنوان مثال برجسته کردن دستاوردهایی که در زندگی داشتید و یا اشاره به راههایی که با استفاده از آن توانستهاید بر مسائل سخت و دشوار غلبه کنید. وی از این ترفند برای ایجاد توازی و شباهت دو دورهٔ ساسانی و قاجار استفاده کرد.

 Th​is  da᠎ta w as  done  wi᠎th the  he​lp of GSA᠎ Conte nt Gene rator DEMO​!

دیدگاهتان را بنویسید