هیاهوی جدید درباره کتاب های فلسفه و عرفان

مهمترین دلایل صفویان برای تغییر مذهب ایرانیان، دلایل سیاسی بود. برخی این باور هستند اساساً دگرگونی نوینی در اندیشه و عملکرد سیاسی در این دوره صورت نگرفتهاست، ولی گروه دیگری از پژوهشگران، دورهٔ صفویه را سرآغاز نوزایی ایران، تشیع و اندیشههای شیعی میدانند. دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در آستانه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران خواندن پنج عنوان کتاب را به دانشجویان مشتاق کتاب خوانی توصیه کرد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قادر مرادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: نمایشگاه کتاب با بیش از ۲ هزار جلد کتاب برای علاقهمندان در نگارخانه تالار وحدت مهاباد به نمایش گذاشته شده است. جوانبخت رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: نمایشگاه کتاب با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد از ۳۰ مرداد تا ۳۰ شهریور ماه در سالن سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان برپا میشود. نیکی ایوب زاده، مدیر انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی درباره کتب ارایه شده از سوی این انتشارات در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما 450 عنوان کتاب را منتشر کردیم که از این تعداد 30 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

کتاب های دینی

ایران آنلاین /گروه اندیشه: کتاب «روایت ایرانی جامعهشناسی دین» که ویرایش دوم کتاب «جامعهشناسی دین» است با تغییرات زیاد در دو جلد توسط انتشارات تیسا منتشر شدهاست و در سیویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود. جلد نخست این کتاب مبانی است که در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد. البته شاخصه اصلی مقاله در خصوص نشان دادن چگونگی جایگاه دین اسلام در کتب درسی براساس مبانی نظری گفته شده در فوق است. مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی با اعلام اولویت های این قطب در دور جدید فعالیت، گفت: توسعه دادن همکاریهای بینارشتهای که با فلسفه دین ارتباط دارد و انجام تحقیقات به روز در حوزه فلسفه دین از برنامه های قطب است. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در قالب سه هزار عنوان برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده است. کتاب حسین وارث آدم مجموعهای از سخنرانیها و نوشتههای دکتر علی شریعتی در سالهای 1349 تا 1350، درباره شهید و فرهنگ شهادت در اندیشه شیعی است.

کتاب های فلسفه و عرفان

سالهای سال از آن روز گذشت تا اینکه به دعوت یکی از انتشارات معروف دعوت شدم و طی جلساتی پیشنهاد دادم کتاب و داستان های تاریخی برای کودکان و نوجوانان کم منتشر شده است و باید آثاری چون «سلحشوران علوی» منتشر شود که بعدها در این حوزه کتاب هایی منتشر شد. این کتاب شامل خاطراتی از شهید دینشعاری است که برادران و همرزمان او بیان کرده اند و گروه تحقیقاتی فتحالفتوح، پس از تدوین و تنظیم، آن را برای چاپ و انتشار به انتشارات شهید کاظمی سپرده است. وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در قم نمایشگاه کتاب دین با حضور ناشران خارجی برپا شد گفت: در این نمایشگاه ناشران 10 کشور، بیش از 22 هزار عنوان کتاب را در بخش عربی، و ناشران داخلی نیز 27 هزار و 500 عنوان در بخش کتاب دین ارائه کردند. نامزدهای احتمالی گلدن گلوب ۲۰۲۰ را بشناسید تاریخ انقضاء و محدودیتی برای معافیت مالیاتی ناشران وجود ندارد شعار سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران مشخص شد سوالهای شرعی خود درباره موضوعات مختلف را اینجا مطرح کنید چگونه در فصل دوم «عصر جدید» احسان علیخانی شرکت کنیم؟ 1-يا چنان كن كه پيامبر خدا كردند، وپس از خود كسي را به عنوان خليفه نامزد نكرد و انتخاب خليفه را به مسلمانان واگذار كردند. Article was gen᠎erat​ed by GSA Con te᠎nt G​enerator DEMO !

نمایشگاهی با بیش از 80 هزار عنوان کتاب که 25 بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در مصلای قدس کار خود را آغاز و پس از 10 روز فعالیت درحالی شب گذشته به کار خود پایان داد که این نمایشگاه را می توان بزرگترین نمایشگاه تخصصی کتاب دین در کشور دانست. ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ – ۲۱:۰۹ استانها قم نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجتالاسلاموالمسلمین سید محمود علوی به همراه حجتالاسلام شهرستانی نماینده آیتالله سیستانی در ایران امشب با حضور در مصلای قدس از پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم بازدید کردند. حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود یک میلیارد تومان به برگزاری نمایشگاه اختصاص داده است و در تلاش هستیم که نمایشگاه کتاب در تمام استانهای کشور برگزار شود. ربانی گلپایگانی، علی، درآمدی به شیعهشناسی، قم، مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی، چاپ چهارم، ۱۳۹۲ش.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید