هفت راه برای اختراع مجدد ادبیات خود

به گزارش خبرنگار مهر، غلام علی حداد عادل بعد از ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: انتخاب شیراز به عنوان مرکز کنگره علمی شعر دفاع مقدس انتخابی درست و متناسب با شرایط این استان است. رنگ زرد و طلایی به عنوان نمادهای امپریالیسم بوده و به زمان خاصی در تاریخ اسپانیا اشاره دارد که به عصر رونق و شکوفایی هنر و ادبیات معروف است. رنگ طلایی نیز نشانه تلاش برای به دست آوردن ارزش اقتصادی و رنگ زرد نمایانگر تغییر، مرگ و زوال است. «پیرمرد و دریا» رمانی کوتاه در مورد مبارزهای حماسی بین ماهیگیر کوبایی پیر و ماهیای غولپیکر است. بکاربردن جملات کوتاه و بیان مستقیم اصل مطلب، برای هر سطحی از زبان آموزان انگلیسی قابل درک و فهم است. مجموعه اول نسیم خاکسار در سال 58 منتشر شد تحتعنوان «گیاهک»؛ پس از آن او داستانهای کوتاه و بلند بسیاری منتشر کرداز جمله «نان و گل» و «بقال خرزویل».

این کتاب از دیدگاه یک مرد جوان به نام ” Nick Carraway” نوشته شده است که به تازگی به شهر نیویورک نقل مکان کرده و با همسایه عجیب و غریب خود با نام “جی گتسبی” دوست شده است. شاید با خود فکر کنید که نجات دادن جان ۱۵ یهودی زیاد چشمگیر نیست و هر کسی میتواند این کار را انجام دهد اما به باید اشاره کنیم که قبل از جنگ شش هزار یهودی در لهستان بودند. کتاب راز مادرم با عنوان اصلی My mother’s secret: a novel based on a true holocaust story داستانی بر مبنای یک اتفاق واقعی از زندگی فرانچسکا هالامایوا و دخترش هلنا است که در طول جنگ جهانی دوم (در دوران هولوکاست) جان ۱۵ یهودی را نجات دادند. اولیس هم دوران توقیف و ممنوعیت را تجربه کرده و از آن رمانهایی جنجالی است که بیش از آنکه خوانده شده باشد، اسیر هیاهو و نقد شده است. شهید مصباح از نظر تفکر واندیشه صد درصد پیرو خط انقلاب مکتبی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و خواهان پیاده کردن حکومت عدل الهی در جامعه بود که در این راه جانش را فدا کرد. اگرچه شاید اندوخته کردن تمام تجربیات زندگی و به خاطر آوردن یک به یک آنها خوب باشد، اما گاهی اوقات به سلامتیتان آسیب میزند و خوشبختانه به خاطر داشتن تک تک خاطرات و تجربیات غیرممکن بوده و ما اصولا تجربیات دردناکمان را فراموش میکنیم. Th᠎is has be᠎en generated  with the he​lp of G᠎SA  Content G᠎enerat​or​ Demover​sion !

سعدی در تمام زمینههای ادب پارسی فعالیت درخشانی داشته است. پدرم معتقد است هیتلر راهحل تمام مشکلات مردم آلمان است. عزیز که همسر خود را از دست داده، دارای سه فرزند است و به دین و ملیت خود عشق میورزد. وقتی به داخل چاه نگاه میکند پسری را میبیند که آنجا افتاده است. همینگوی داستان ساده را به شکل افسانهای که دربرگیرندۀ مضامین رقابت، شجاعت، بقا، شکست و پیروزی شخصی است را بیان میکند. نویسنده این کتاب ابتدا از آن به عنوان داستانی ساده یاد کرده است، اما امروز این اثر به عنوان یک شاهکار برجسته در ادبیات آمریکا شناخته میشود. رمان فراموش نشدنی “کشتن مرغ مقلد” که برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ چاپ شد، توانست در همان سال عنوان پرفروشترین کتاب را کسب کرده و نظرات مثبتی را به سوی خود جلب کند. بهترین رمانهای جهان شامل آنا کارنینا اثر “لئو تولستوی”، کشتن مرغ مقلد اثر “هارپر لی”، گتسبی بزرگ اثر “اسکات فیتس جرالد”، صد سال تنهایی اثر “گابریل گارسیا مارکز” و گذری به هند اثر ” ادوارد مورگان فورستر” است. رمان کشتن مرغ مقلد اکنون به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۸ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

این کتاب یکی از پرفروشترین رمانهای ادبیات آمریکا محسوب میشود که حدود ۲۵ میلیون نسخه از آن تاکنون در سراسر جهان به فروش رسیده است. داستانی سراسر ترس، مرگ، عشق و مهربانی که واقعی بودن آن جذاییتش را دو چندان کرده است. او مادری دوست داشتنی است، بهترین مادر دنیاست اما برای نجات جان دیگران، زندگی من را به خطر انداخت. گتسبی پس از رسیدن به ثروت زیاد سعی میکند به روشهای مختلف توجه دختری که عاشقش شده است، به سوی خود جلب کند. در طول تاریخ تمدن ایرانی – اسلامی منابع مهمی به این نکته اشاره کردهاند که مردم کلام تخیلی و سخن خیال انگیز را بیشتر طالبند تا کلام تصدیقی، حتی اگر از آن (یعنی کلام تصدیقی) متنفر هم بشوند. وقتی نمیدانیم میخواهیم به کجا برویم چطوری میتوانیم مسیرمان را مشخص کنیم؟ در این رمان، وقایع به طرز اجتنابناپذیری تکرار میشوند به گونهای که انگار افراد از بعضی اتفاقها هیچ وقت نمیتوانند فرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید