هشدار: این 6 اشتباهات شعر شما را از بین می‌برد.

عبدالعلی دستغیب، پژوهشگر زبان فارسی، این آثار را دارای جنبههای هنری تازهای، بهخصوص در نثر، تصویرسازی و روایت داستانی میداند و آنها را از این حیث دارای اهمیت برجستهای در ادبیات مدرن فارسی میشمارد. روشن است که آگاهی گسترده از دیدگاههای حقوقی معاصر، انسان را از مهارتی حقوقی برخوردار میکند که در پرتو آن میتواند قواعد فقهی را تحلیل کند و مدارک و مستندات و موارد اجرایی آن را توسعه بخشد. این رمان انتقادی ساراماگو به سرعت توجهات را به خود جلب کرد و به یکی از آثار برجسته ادبی جهان تبدیل شد. تعدادی از بهترین رمان های انگلیسی کلاسیک که در این لیست آوردهایم، از لیست کتابهای «باید بخوانیم» گلچین شده که هر شخصی میخواهد به درک بهتر و عمیقتری از زبان انگلیسی برسد، باید آنها را مطالعه کند. می کند و ارزش های سیاسی و اجتماعی جامعه انقلابی در حوزه ادبیات هم منعکس می شود. دیزی ادگار جونز از مردم عادی نقش دختری را بازی می کند کـه بـه تنهایی در طبیعت باتلاق بزرگ شده اسـت و وی را در دسترس تعصبات مردم شهر قرار می دهد. در میان ژانرهای مختلف ادبیات، رمان و به خصوص رمان خارجی نقش پر رنگی در ادبیات جهان داشتهاند. Data w​as created by GSA Content G enerator Dem​ov ersion᠎.

در میان شاعران ایرانی برخی با محیط اجتماعی خود به ستیزه برخاسته و آن را طرد و انکار کرده اند. ولی در طی این زمان طولانی، آثار کلاسیک برتری پدید آمده که از انسانهای تحصیل کرده و روشن فکر امروز انتظار میرود که آنها را مطالعه کرده باشند.این آثار که در اصطلاح به آنها Canon گفته میشود، اغلب در قرن ۱۹ و کمی بعد از آن نوشته شدهاند و کتابهای لیست ما هم شامل آثار همان دوره میشود. البته باید بدانید که بعضی از آنها دارای نثر سادهتر و خواندنیتر از دیگر کتابهایی است که بعضاً دارای واژگان و نثر دشوارتر است، میتوانید کار خواندن را با کتابهای سادهتر شروع کنید. مخاطب خلاقیت را میفهمد. خانواده او بعد از دو روز جنازه اش را پیدا کردند. به عنوان مثال زمانی که یک رمان عاشقانه خارجی را در دست میگیریم، سطر به سطر که پیش میرویم فضای عاشقانه داستان برایمان ملموستر است، وقتی خواندن رمان خارجی در ژانر پلیسی را شروع میکنیم تا زمان به پایان رساندن این کتاب در هیجان و استرس هستیم و یا هنگام خواندن رمانهای خارجی با موضوع فلسفی ابعاد جدیدی از زندگی برایمان مشخص میشود و به خودآگاهیمان کمک زیادی میکند. هنگام خواندن ملت عشق شما نمیتوانید کتاب را زمین بگذارید.

کتاب ملت عشق یکی از رمانهای پرفروش خارجی است که فروش آن در ایران نیز بسیار موفق بوده است. در ماه سرطان ۱۳۵۹ نیروهای دولتی شهید مصباح را در نزدیک چهارراه حاجی ایوب شهر مزارشریف همراه تپانچه کمری و مسلح دستگیر کردند، ابتدا ایشان را نشناخته بودند و قرار بود بعد از تحقیقات و بازجویی سطحی آزاد شود، ولی توسط افراد خائن شناسایی شد. و کتاب زرتشت را اولین مجموعهی شعرگونهی ایرانی بدانیم. نتیجة ۳۰ سال تلاش علمی گروه زبان و ادبیات فارسی، تربیت بیش از چهارصد دانش آموخته در مقاطع دکتری و ارشد ایرانی و غیرایرانی است. شاید کسانی باشند که این رویکرد پرهیز کارانه را نوعی موضعگیری منفی قلمداد کرده و آن را گریز از رو به رو شدن با واقعیتها و فرار از اظهارنظر آشکاری بشمارند که شرع مقدس بدان حکم فرموده است، ولی با اندکی درنگ نمایان میشود که برای پاسداشت منافع عمومی، گاه همین سکوت و دم فرو بستن، موضعی مثبت و بایسته است، و ورود به صحنه واقعیت و موضعگیری شرعی به شرایط مساعد و زمینههایی سازگار با آن اوضاع نیاز دارد، مثلاً اگر در صحنه جوامع اسلامی یا حوزههای علمیه جوسازیها و شبهه افکنیهایی پدید آید که به مفاهیم بنیادین آیین اسلام آسیب وارد آورد، پیش از هر کسی، علما هستند که باید برای تبیین واقعیتها و برطرفسازی شبهه ها وارد عمل شوند ،زیرا به تعبیر حدیث شریف، «هر گاه بدعتی رخ نماید عالم است که باید دانش خود را نمایان سازد و اگر از این کار پرهیز کند نور ایمان از او گرفته خواهد شد».اما اگر فرایند فتنه روندی کاملاً شخصی داشته باشد و فضایی آکنده از افزون خواهی و تعصّب های نژادی و فردی نسبت به یک مرجع خاص یا یک گرایش مشخص پدید آید یا آتش جنگ تبلیغاتیِ دو سویهای با منشأ کینه و حسادت شعله ور شود، علمای حوزه و از جمله آیت الله سیستانی (دام ظله) همواره خود را پایبند به سکوت و آرامش و پرهیز از این غوغا سالاری ها میدانند.

کتاب های کوتاه : رمان کوتاه مرگ در ونیز نوشته توماس مان، نویسنده آلمانی است که بعد از سفر وی به این شهر زیبا در سال ۱۹۱۱ نوشده شد. که خیلی از آنها را مانند «قصیده، غزل، مثنوی و قطعه» میشناسیم. کتاب بلندیfهای بادگیر، داستان دو نسل و دو خانواده را روایت میکند؛ در قلب شخصیتها، «هیت کلیف» پسر کولی رازآلودیست که توسط خاندان ارنشاو به فرزندخواندگی پذیرفته میشود. اما با ورود این پسر به عمارت بلندیهای بادگیر و ایجاد داستانِ عشقی میان او و دختر خانواده با نام کتی، سرنوشت این خاندان برای همیشه تغییر میکند. پدر ایشان امام محمد باقر و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکر است. باتلر فردی صریح، شوخ طبع و تحقیر کننده محدودیت های اجتماعی است و از ریاکاری متنفر است. با مشهورترین داستان های خارجی آشنا شوید! بیان سرگذشت بیدلیها و ناکامیهای خود شاعر که به طرز لطیفی با سرنوشت جامعه و روزگار او پیوند یافتهاست. شاعر و داستان نویس بهتر است منتقد ادبی نیز باشند تا مطالعه در آثار دیگران و بررسی آنها سطح و کیفیت نگارش آنها را بهتر کند. خیلی ها بر این باورند یک رمان خارجی خوب میتواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند.

دیدگاهتان را بنویسید