نیاز بیشتر الهام با ادبیات؟ این را بخوانید!

وی در مقدمه این ترجمه بطور مفصل درباره زندگی و شعر شهریار سخن گفته است. شاید نتوان هیچ ملتی را مثال زد که مانند ایرانیان پیوستگی جوهری با شعر داشته باشند. در این رمان، وقایع به طرز اجتنابناپذیری تکرار میشوند به گونهای که انگار افراد از بعضی اتفاقها هیچ وقت نمیتوانند فرار کنند. «آدوریها» در جایی و در زمانی دور از هیاهو نقل میشود و روایت تلاش چند نسل از خانوادهای به نام آدوری است که مجبور به مهاجرت از شهر میشوند و سعی میکنند در مکانی سخت و خشن زندگی کنند. آنقدر بیرحم هستند که حتی یک مته دندانپزشکی دارند و با آن روکش طلای دندانها را هم درمیآورند. در هر حال، آنها پسر بی نام خود را بعد از تولد رها کردند و اندکی بعد از این اتفاق، رسما با هم ازدواج کرده و صاحب فرزندی دیگر به نام «مونا سیمپسون» شدند. او حتی این ایده را در اپل مطرح کرده و خواسته بود تا برخی از کارمندان این شرکت را به کمپانی بعدی خود ببرد.

سنجش و محک یک کتاب همواره مهمترین بحث هر اثر در تقابل با اجتماعش است و منتقد میکوشد با توجه به اندوختهها و استعدادهای خود، اثر را بررسی کند و لایههای پنهان کتاب را از میان خطوط بیرون بکشد و به خواننده یا حتی خود نویسنده نشان دهد. کتاب راز مادرم به نحوی نوشته شده است که همزمان با خواندن به عمق ماجرا پی خواهید برد. از سویی دیگر، بسیار کسان که عادت چند قرنه به اسلوب کهن، چنین تحوّلی را در چشم آنان غیر ممکن کرده بود، با نگرانی شدیدی پا پیش نهادند و با این قالبها از در ناسازگاری وارد شدند. با این حال، اساساً این ادبیات ریشه در قرون اولیه اسلامی دارد. وی تصریح کرد: برنامه ای با محوریت بررسی تاثر و تاثر ادبیات عاشورایی و اسلامی تحت عنوان لاله هزار ساله با حضور صاحب نظران 12 بهمن در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می شود. این کتاب از دیدگاه یک مرد جوان به نام ” Nick Carraway” نوشته شده است که به تازگی به شهر نیویورک نقل مکان کرده و با همسایه عجیب و غریب خود با نام “جی گتسبی” دوست شده است. محمود طرزی که یک اصلاحگرا بود، به نخستین ویراستار سراج الاخبار، نخستین روزنامه ادبی کابل که از ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۹ میلادی پخش میشد، مبدل گردید.

ولی ادبیات اینگونه نبود و به سهولت امکان پخش و توزیع محصولات ادبی غربی در جامعه فرهنگی ایران آن روز به خاطر گسترش روز افزون جراید و مجلات و اختصاص صفحات هر شماره از آنها به چاپ آثار ادبی و از جمله رمانهای غربی کاملا متصور و امکانپذیر بود. شاعر با داستانهایی شفاهی و مدون سروکار دارد که در آنها شرح پهلوانیها، عواطف و احساسات مختلف مردم یک روزگار و مظاهر میهن و دوستی و فداکاری و جنگ با تباهیها و سیاهیها آمده است. با حمله هیتلر به لهستان و با به خطر افتادن جان یهودیان فرانچسکا و دخترش تصمیم میگیرند که به تعدادی از افرادی که به آنها پناه آوردهاند کمک کنند و آنها را در خانه خود پنهان کنند. افرادی که یهودی نبودند اما با این حال زندگی خود را به خطر انداختند تا جان یهودیان را در دوران هولوکاست نجات دهند. هر کدام از خانوادههایی که فرانچسکا به آنها پناه میدهد به نحوی با او آشنا هستند و از خوشقلب بودن او خبر دارند. ۱- نکات مهمی که در پایین صفحه براتون نوشتیم حتما مطالعه کنید. کتاب رمان عشق غیر منتظره اثر جودی هدلاند ، تصویری زیبا از یک رابطهی عاشقانه را روایت میکند، مفهومی که در دنیای کنونی شکل صحیح خود را به دلیل فراتر رفتن از حد و مرزهای اخلاقی و مذهبی از دست میدهد.

گتسبی بزرگ یکی از کتابهایی است که هنر رمان خوانی منتقدانه را به دانشجویان ادبیات میآموزد. گتسبی بزرگ را میتوان دومین رمان انگلیسی زبان قرن و یکی از تأثیرگذارترین رمانهای قرن بیستم دانست. که نوع نوشته های این کتابها بسیار متفاوت است و برای علاقمندان به خواندن کتاب های رمان جذابیت خاصی دارد که در دو نوع خارجی و ایرانی وجود دارد. این کتاب یکی از بهترین آثار کلاسیک ادبیات آمریکا محسوب میشود و در آن صفاتی مانند بیگناهی، عشق و نفرت، تجربه، محبت و شقاوت به تصویر کشیده میشود. این کتاب یکی از پرفروشترین رمانهای ادبیات آمریکا محسوب میشود که حدود ۲۵ میلیون نسخه از آن تاکنون در سراسر جهان به فروش رسیده است. نویسنده این کتاب ابتدا از آن به عنوان داستانی ساده یاد کرده است، اما امروز این اثر به عنوان یک شاهکار برجسته در ادبیات آمریکا شناخته میشود. رمان کشتن مرغ مقلد اکنون به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۸ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. ادوارد مورگان فورستر این کتاب را پس از چندین سفر خود به کشور هندوستان نوشته است. نخستین رمانهای اجتماعی نیز در این دوران و در سالهای پس از جنگ جهانی اول نوشته شدند. Content w as creat᠎ed by GSA Con te nt Gen​er ator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید