نه کتاب های پزشکی نمونه‌های باورنکردنی

همانطور که یافتن روانشناس خوب محتاج جستوجوی زیاد است، خرید بهترین کتابهای روانشناسی هم کار راحتی نیست. فارغ از اینکه این بار مسئولین امر برای سهولت در خدماتدهی به علاقمندان کتاب و کتابخوانی چه تمهیداتی اندیشیدهاند، تب و تاب معرفی کتاب در این چند روز منتهی به آغاز به کار نمایشگاه حسابی بالا گرفته و هر فرد و مجموعهای را که سر و سرّی با کتاب دارد، مشغول کرده است. و آنها این کار را نمیکنند؛ یعنی یک نسخه برای همه آدمهاست و حس ناامیدی از تغییر با همان شدتی که انگیزه را روشن میکند، انسانها را سرد میکند. چیزی که امروزه در اتاق درمان به فراوانی میبینیم؛ یعنی وقتی وارد اتاق میشوند خودشان از ابتدا مشکلشان را تشخیص دادهاند، مثلاً میگویند «فرزند من بیشفعال است» یا «من دچار افسردگی هستم» که لزوماً هم با آن مشکلی که دارند منطبق نیست. به خاطر داشته باشید که اکنون بیشتر از هر زمان دیگری ما باید درمورد هر آنچه میگوییم یا به اشتراک میگذاریم عاقلانه رفتار کنیم تا دیگران را ناراحت نکنیم. ما با خواندن این کتاب نگاه دیگری به حوزههای متنوع روانرشتهها و روانحرفهها پیدا کردهایم. در تبیین نسبت تربیت حماسی با ولی خدا و تربیت سیاسی نیز میتوانیم نوشتارهایی را در این کتاب مطالعه کنیم.

سلامت و روان

در بخش دیگری از کتاب، محققان به دیدگاههای امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و شهید مطهری(ره) در باب حماسه و جهاد و تربیت حماسی میپردازند. تربیت حماسی همان تربیت دینی است که با جنبههای حماسه و فتوت پر رنگ شده است. این کتاب جاودانه و عالی دربارهی نحوهی برقراری ارتباط مؤثر با فرزندتان اثر یکی از نویسندگان پرفروش شماره ۱ نیویورکتایمز است و جزو پرفروشترین کتابهای تربیت کودک است. برایان تریسی در این کتاب میگوید مهمترین دستاورد حرفهاش کشف این حقیقت بود که روانشناسیِ فروش مهمتر از تکنیکها و روشهای فروش است. فرزند سالم و بانشاط، از مهمترین دغدغههای والدین است. والدین و در کنار ایشان مربیان موظفند در این دوره با تعلیم انواع علوم و تقویت تعبّد و با تکیه بر فعال کردن انواع تفکر، شناخت و توجه فرزند را بهتدریج نسبت به مواردی چون مسائل زیر تقویت کنند: خلقت، سلامتی و صحّت خود، شناخت اعضای بدن و کارکردهای آن، اهمیت وقت و اجل، توان اختیار و انتخاب، توان یادگیری و ذکر، بایدها و نبایدهای زندگی.

ای كاش نیاز خود را معین و مشخص می كردید .

خرید کتاب مادر یک دقیقه ای و انواع کتاب پرستاری مادر و نوزاد میتواند در این زمینه بسیار مفید و کاربردی باشد. عباد در این دوره واسطه ای برای اتصال به خدا و سببی برای نزول انواع وحی برای انسان و ذخیره ای بی نظیر برای هستی و زندگی انسان می باشند. در این زمینه انواع کتاب رفتار با کودک را انتخاب کنید. یکی از قابلیت های ایران پیپر امکان سفارش کتاب هایی است که در آرشیو آن موجود نیست. در این تعلیم مردان و زنانی با ایمان، فرزندان و نسل های بعد خود را در نیکی و تقوا یاری می رسانند و شاکله ای طیّب به آنها اهدا می کنند. ای كاش نیاز خود را معین و مشخص می كردید . زیرا این افراد با تجربه بالایی که در این زمینه دارند، شما را در انتخاب رشته ای مناسب یاری خواهند کرد. و چه بد مردان و زنانی هستند که از ظهور ولایت الهی و تأدیب ربانی خودداری میکنند؛ زیرا موجب استضعاف فرزندان و نسلهای بعد از خود خواهند شد. این دوران که از قبل از تولد تا بعد از تکلم است، به دوران ظهور ولایت و تأدیب نامگذاری شده است؛ زیرا در این دوران طفل هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها در اثر تعلیم اولیای اوست که به بلوغ و رشد می رسد.

نتیجه عمل به آداب واحکام الهی شکوفایی بلوغ و عقل است که در اثر آن توان قصد و عزم در انسان ظاهر می شود. مطالعه عملکرد مغز را بهبود میبخشد مطالعه کتاب تأثیر مثبتی بر روی مغز داشته و سبب میشود تا هوش انسان افزایش یابد، محققان به این نتیجه رسیدهاند که بهبود عملکرد مغز به علت تغییرات عصبی و افزایش اتصالات مغزی است که در حافظه عضلانی به وقوع میپیوندد. همچنین دانشجویان این رشته میتوانند به تبدیل پایان نامه ارشد و دکترای خود به کتاب بپردازند. از جمله نكات برجستة این كتاب ذكر توضیح ابزارهای سنجش هر متغیر به همراه روایی و پایایی آنها و همچنین راهنمای گام به گام برخی درمانها و آموزشهای روانشناختی مبتنی بر متغیرها در متن كتاب و بخش پیوست است كه میتواند راهنمای دانشجویان، اساتید، درمانگران و پژوهشگران حوزههای مختلف روانشناسی باشد. همچنین صفحاتی از این کتاب به «الگوها و روش های قرآنی تربیت حماسی» پرداخته است. آنچه در این کتاب میخوانید، به رابطه ما با خود، مردم، خدا، قرآن، مسجد و نماز، کتاب و مطالعه و عناصر فرهنگساز، زندگى، خانواده و خویشاوندان، فرزندان و جوانان میپردازد و به یافتن نگاه درست در این زمینهها کمک میکند. ᠎This article w as g en​er at᠎ed ᠎with the ​he lp of ketabtala Con tent G᠎enerat᠎or Demoversion!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید