نمای مدرن Money آزمایش

انواع سنگ نما برای استفاده در نماسازی به شکل های مختلف برش و تراش داده می شود. کار در ارتفاع مهارتی است که با استفاده از روش های صخره نوردی و غارنوردی به ظهور رسیده است . یکی از مهمترین دلایل این محبوبت وجود منابع عظیم سنگ تراورتن ، وزن کمتر ، تنوع و اجرای آسانتر این سنگ به نسبت سایر سنگ های نما است . ۵- در طراحی این ساختمان یک طبقه از نمای کلاسیک و متریال سنگ تراورتن استفاده شده است . در استان هایی مثل مرکزی ، اصفهان و لرستان با توجه به اینکه مرکز تولید سنگ نما هستند بهتر است از سنگ در طراحی نما رومی استفاده شود. یکی از این فاکتورها توجه به جزئیات و پرکار بودن المان های این نماست. به همین دلیل گزینه مناسبی جهت طراحی ساختمان های لوکس و مدرن به شمار می آید. اجرای نمای سنگ ساختمان اصولا با استفاده از سنگهای مقاوم و پایدار در برابر تغییرات آب و هوایی به نسبت سنگهای نصب شده در طراحی داخلی صورت میگیرد. با استفاده از صنعت و تکنولوژی آجرهای امروزی نسبت به قدیم، کیفیت بالاتری دارند و در اندازههای مختلفی تولید میشوند. در واقع، در اولین نگاه آنها فقط نمای بیرونی ساختمان را دیده؛ و راجع به فضای داخلی و طراحی آن نظر میدهند.

طراح و مجری نمای خشک

همچنین باید موقعیت آب و هوایی شهر و منطقه را در نظر بگیریم، که چه نوع سنگی مناسب آن منطقه می باشد. نظر شما در خصوص این نما چیست ؟ این گونه طراحی به خصوص با نورپردازی مناسب در شب باعث چشمگیر شدن بنا می گردد. مثلا نماهای رومی کار بیشتری نسبت به نماهای ساده دارد و نماهای سمیرم یا نیریز هم بسیار مشکل و با هزینه های بالاتری همراه است. ساختار و نحوه شکل گیری سنگ ها بر دوام و خواص مکانیکی آنها تاثیرگذار است. در اجرای سنگ نمای مدرن بر خلاف سبک نمای کلاسیک از استفاده یکدست و یکرنگ از مصالح پرهیز می شود و از انواع سنگ نما با همخوانی ها و هارمونی های خاص خود استفاده می شود. در هر منطقه مطابق با شرایط محیطی و آب و هوایی که وجود دارد از مصالح متعددی استفاده می شود. رنگ آن روشن و ابعاد این سنگ بزرگ بوده تا جایی که می توان با چشم به راحتی آن را مشاهده کرد. این پرتاب ها می تواند برای خیلی از افراد پایین ساختمان ،همسایگان مجاور، ماشین ها خطرناک باشد تا جایی که سقوط سنگ ها را باید نشانه ای از وقوع یک خطر بزرگ مانند ریزش کل ساختمان و آوار و خرابی صد درصد دانست.

های ساختمان استفاده کنند.

با این ترفند هزینه اجرا کمی پایین تر آمده است . با ذکر مثالی بیشتر توضیح خواهیم داد: شما به عنوان رهگذری از یک خیابان در حال عبور هستید ،ناگهان سنگ های ریز یا درشتی را خواهید دید که از ارتفاع یک ساختمان در حال پرتاب به پایین هستند. با توجه به تمایل مردم و پیمانکاران برای داشتن و ساختن نمای لاکچری و پرهزینه سنگی با جزئیات زیاد، می توان دریافت که سبک زندگی مردم تغییر یافته و قشر متمول و مرفه جامعه گرایش زیادی به جلوه خود و متمایز کردن خود از سایر افراد جامعه پیدا کرده اند. این سنگ ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند ولی مقاومت زیادی در برابر انواع تغییرات دمایی ندارد. مقاومت بالای آن موجب شده است که اکثر معماران از آن در نماهای ساختمان استفاده کنند. در کنار نصب نبشی و میلگرد در بخشهای منحنی شکل، به رابیتس کاری نیز نیاز است. زیرا 90 درصد مردم برای انجام عملیات نما ساختمانی خود استفاده از طناب را انتخاب می نمایند زیرا سرعت عملکرد کاری در ارتفاع افزایش می یابد.

This ᠎da ta was gen᠎erated  with t he  help  of G SA Con᠎tent Generat or DE᠎MO᠎!

افراد کارشناس عملیات پیچ و رولپلاک پیش از محکم کردن سنگ در نما، ابتدا نوع و رنگ سنگ نما را تشخیص داده، سپس رگه های موجود در سنگ، کیفیت سنگ نما و قطر و ابعاد سنگ را مورد بررسی قرار می دهند. هر چه تزئینات و جزئیات نما، طراحی خارجی ساختمان پرزرق و برق تر باشد، نشانه تمایل مردم به تجمل است به طوری که این روند در طراحی داخلی ساختمان هم اثر گذاشته و شاهد سقف های گنبدی و نقاشی های دوره نئوکلاسیک در طراحی داخلی ساختمان هستیم. وضعیت اقتصادی و نبودن یک طرح مدون برای نظم و هماهنگی بین ارکان و اجزاء این مقوله نیز در افزودن نا بسامانی کالبد شهری نقش به سزایی داشته است. دیگر سنگ از نما به هیچ عنوان ریزش نخواهد کرد. می توان گفت آجر نسبت به تمامی مصالحی که در نمای ساختمان به کار می روند ارزان تر است و برای صرفه جویی در هزینهها می توان از این نوع متریال استفاده کرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای سنگ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید