نمای سنگ دیگر راز نیست

استخراج راحت، برش و حکاکی آسان از دیگر ویژگیهای مثبت سنگ نما محسوب میشوند. دیگر مراحل نصب و اجرای سنگ نمای ساختمان در این حالت با تکنیکهایی مثل نصب به قاب خرپایی فولادی، جابه جاییها و تغییرات محیطی سنگ و مواردی از این قبیل توسط افراد متخصص در این زمینه انجام میشود. زیرا برخی از سنگها آنقدر محکم هستند که نمی توان آنها را صیقل و برش داد. یک پیمانکار خوب می داند که انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن یک نمای باکیفیت کافی نمی باشد، و باید به صورت اصولی اجرا و نصب شوند. پروفیل هایی که در زیرسازی ساختمان استفاده می شوند باید تا جای ممکن از آلیاژهای مقاوم و ضد زنگ انتخاب شوند. سنگ نمای ساختمان یکی از سازههایی است که موردتوجه اکثر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است. سنگ مرمر تنوع رنگی بسیاری دارد و هرکدام از رنگها طرفداران خاص خود را دارند. نمای سنگ ساختمان دارای مزیت های زیادی از قبیل : مقاومت و استحکام بالا، عایق صوتی، داشتن جلوه ی زیبا، تنوع زیاد در طرح و رنگ و ضخامت، عایق حرارت و مقاوم در برابر آتش سوزی و دوام بالا می باشد.

دتایل اجرای نمای خشک

سنگ گرانیت چون در برابر جذب آب و ضربه مقاوم است، میتواند در مناطقی که رطوبت بالایی دارند و در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. البته سنگ های طبیعی روشن و یکدست دارای قیمت بالاتری هستند. انواع سنگ نمای ساختمان در همه رنگ و شکل موجود است اما به عنوان مثال برای نمایی مثل نمای رومی اغلب از سنگ نما با رنگ های روشن سفید، کرم، شیری رنگ و.. 7) تاثیر رنگ سنگ: هر اندازه رنگ سنگ استفاده شده در نمای سنگ ساختمان روشن تر باشد، و به رنگ سفید نزدیک شود، از قیمت بالاتری برخوردار می شود. استفاده از دو ترکیب رنگ در این نما بسیار زیباست و بر جذابیت این نما افزوده است. نما مربوط به ساختمانی دو طبقه است که در زمینی به ابعاد 30×11 که توسط تیم خانه معمار طراحی گردیده.جنس آن از سنگ ساب صفر عباس آباد می باشد. برخی از سنگهای تراورتن دارای مقداری نمک در عناصر خود هستند و در نگاه اول پس از تولید اصلا قابل تشخیص نیست. 3) متریال اتصالات: در نصب نمای سنگ ساختمان به روش خشک از برخی متریال ها برای اتصال استفاده می شود که جنس و تعداد اتصالات نیز در قیمت نمای سنگ ساختمان تاثیر دارد.

نحوه استفاده Google از اجرای نما برای Develop Larger|هشت روشی که می‌توانید در حالی که کمتر خرج می‌کنید اجرای نما بیشتری دریافت کنید.}

شرایط اقلیمی در اجرای نمای سنگی به همراه کمرنگ شدن برخی از سنگ ها به مرور زمان در اثر تابش مستقیم نور خورشید از دیگر معایب استفاده از سنگ در نمای ساختمان می باشد. اجرای نمای سنگی همانند دیگر طراحیهای خارجی ساختمان با اصول و روشهای مخصوص به خود همراه است. مقاومت بالا و نگهداری راحت و نظافت و شست و شوی آسان سنگ های طبیعی، یکی دیگر از علت های استفاده از سنگ در نمای ساختمان است. یکی از علت های استفاده از متریال سنگ به عنوان نمای ساختمان، زیبایی منحصر به فرد و خاص آن است که به دلیل رنگ های طبیعی و زیبایی که دارد، تکرار نشدنی است. سنگ نمای ساختمان، زیبایی نمای بیرونی آن را به دنبال دارد. انتخاب این سنگ ها باید به گونه ای باشد که تحمل تمامی عوامل محیطی را از قبیل تغییرات جوی و تغییر دما و باران های اسیدی و آلودگی هوا و بلایای طبیعی را داشته باشد. همان طور که گفته شد، انواع سنگ نما از لحاظ جنس ، ساختار و نحوه شکل گیری به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ایجاد حیاط خلوت و عقب نشینی در ضلع شمالی پلان فوق با بهره گیری ار نهاز و نخیز، این ساختان را فوق العاده زیبا کرده ;همچنین نرده های فرفرژه حس ترانس پرنتی را از داخل به بیرو ن و بیرون به داخل القا می کند.

اجرای نمای خشک در ایران

در بدنه این ویلا از پنجرههای بلند و بزرگ در کنار سنگ و در لبههای سقف از چوب استفاده شده است و ترکیب جذاب و شیکی ایجاد کرده است. اگر منطقهایی هستید که طوفان شن وجود دارد بهتر است سنگ نمایی که استحکام بالایی در برابر سایش دارد را انتخاب کنید. طراحی این خانه دوبلکس سه خواب با وجود محدودیت زمین، بسیار شیک و زیباست. تجهیزات به کار رفته در ساخت این قابها مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین، مقاطع سازه ای استاندارد نورد شده و یا مقاطع پیش ساخته آلومینیومی است. استفاده از سنگ آهکی در کنار و یا روی ماسه سنگ ها مجاز نیست و باعث تخریب فوری ماسه سنگ ها می شود. دو نمونه از سنگهایی که می توان در نمای ساختمان از آنها استفاده کرد سنگ های آذرین و سنگ های آهکی هستند. علاوه بر زیبایی منحصر به فرد سنگ تراورتن، آن را می توان از دو جهت مختلف مورد برش قرار داد. سنگ گرانیت صیقلی زیباترین نوع این مصالح به شمار می آید که موجب انعکاس نور شده و ظرافت و زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشد. ​This con tent was g​en erat​ed by GSA Con tent Gen᠎erator  DEMO!

حقایق کمی شناخته شده درباره مصالح نمای خشک – و چرا اهمیت دارند

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک در ساختمان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید