نمای خشک موظف است در کسب و کار شما تأثیر بگذارد

هر نوع نمایی ، با هر نوع مصالح ساختمانی و با هر هزینه ای که ساخته شود، باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی تر و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان و نیز به منظور حفظ و احیای جلوه ساختمان، باید قسمتهای آسیب دیده کاملاً بازسازی شود. با کمی دقت در برخی از نماهای حرفه ای کار شده با استفاده از سیمان، می توان به این نتیجه رسید که این نوع نما، نمایی فوق حرفه ای محسوب می شود. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. نمای کلاسیک بر اساس پوشش قسمت یا بخش زیادی از سنگهای آهکی نما سازی می شود. این بناها در آبوهوای گرم بسیار عالی هستند به خاطر اینکه سنگهای ضخیم همانند عایقی بینظیر عمل کرده و خنکی محیط داخل را حفظ میکند اما مشکل اینجاست که سنگ در نگهداشتن گرما بسیار موفق عمل نمیکند. یکی از راههای موثر در ایجاد سایه برای فضاهای استراحت، بازی، بام، در و پنجره استفاده از گیاهان و درختان است، چرا که گیاهان باعث کاهش دما، جذب گرد و غبارهای داخل و خارج خانه و افزایش رطوبت در محیطهای بسیار خشک میشود. Th is post has been done by GSA Cont en᠎t  Ge nerato᠎r DEMO​!

از انجام اجرای نما به روش قدیمی بیمار و خسته شده اید؟ این را بخوان

پیشنهادی موثر برای این منظور است که به شما این امکان را میدهد تا در آب و هوای گرم خشک به بهترین شکل طراحی نمای ساختمان را انجام دهید. این روش نهتنها میتواند در افزایش مقاومت و ظرفیت دمای ساختمان موثر واقع شود، بلکه در شب نیز باعث افزایش راحتی ساکنین میشود. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. در صورت استفاده از سیمان به جای سنگ هزینه اجرای نما رومی به مراتب کاهش خواهد یافت. حاصل کار هنرمندانه و در عین حال فنی و اصولی معماران و سازندگان ایرانی را میتوان در بناهای تاریخی مثل مساجد جامع بسیاری از شهرها از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و بسیاری از عمارت ها، بقعه ها و مقبره ها و بسیاری دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی در جای جای کشور مشاهده کرد.نمای ساختمان در تعریف و شکل دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین در نمای ساختمانها باید به مساله همگونی نمای شهری توجه بسیاری داشت، زیرا اگر نمای هر ساختمان را بیتوجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمانهای همجوار طراحی کنیم، ناهمگونی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می دهیم و با این عمل، بی هویتی و تضاد شهری ناخواسته گسترش می یابد.دانستن اینکه در نظر گرفتن نما برای ساختمانها چه هدفی را دنبال میکند، و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نماها موثرند، لازم و ضروری است.

۲. وزن: سنگ گرانیت درای وزن بالایی نسبت به سایر نماها می باشد. ۶. کاربرد در محیط های صنعتی: سنگ گرانیت صیقلی در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است و در محیط های اسیدی قابل کاربرد است در مقابل می توان برای محیط های قلیایی نیز از از انواع سنگ های آهکی استفاده کرد. از آنجایی که سنگ مرمریت برای نماسازی میتواند جذابیت بنا را دو چندتان کند، اغلب از سنگ مرمریت لاشتر بهره گرفته میشود؛ اما با این وجود به سبب عواملی چون مقاوم کم در برابر سرما، تغییر رنگ پس از قرار گرفتن زیر آفتاب و مواردی از این دست، بهتر است در نماهای داخلی مورد استفاده قرار بگیرند. ۴. ترکیبات کانی شناسی سنگ باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانی های آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند. همچنین وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و می تواند باعث تخریب سنگ اجرای نما شود. درزبندی نما باعث محافظت نما از نفوذ رطوبت، انتقال برودت و حرارت و جلوگیری از تخریب مصالح به مرور زمان میشود.

طراح و مجری نمای خشک

آسمان صاف این مناطق باعث افزایش گرمای خورشید جذب شده در طول روز میشود. هدف نهایی طراحی نما منازل در این نوع مناطق، کاهش دمای داخل ساختمان و افزایش راحتی آن در طول تابستان است. باید سعی شود ویژگی های کیفی و کمی این سنگها همچون مشخصات فیزیکی، شیمیایی، کیفیت برش، ساب و صیقل پذیری بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفته و اعتماد مصرف کننده از طریق تهیه مشخصات کیفی سنگهای تزئینی جلب شود و زمینه لازم برای افزایش صادرات فراهم گردد. ۲. داشتن قابلیت صیقل خوردن و برش. سنگ گرانیت بهدلیل اینکه سنگی بزرگ است و همچنین مقاومت بالایی دارد، برش دادن و صیقلی کردن آن بسیار دشوار و هزینهبر است. بنابراین میتوان گفت که اولین نماهای خشک بهصورت سنگی ساخته شدند. انطباق چسبندگی با مصالح زیرین آن که بسیار مناسب است. در واقع مرمر نسبت به مرمریت دگرگونی بیشتری را تحمل کرده است. امروزه استفاده از سنگ های آهکی متخلخل(تراورتن) و بهبود کیفیت آنها با استفاده از انواع رزین ها تا حدی این نقص را برطرف کرده است. جهت اطلاع از قیمت انواع مصالح و متریال مورد استفاده در نمای خشک ساختمان میتوانید با کارشناسان شرکت کارووین تماس بگیرید. امروزه از مواد و مصالح بسیاری در سنگ نمای ساختمان بهره میبرند.

دیدگاهتان را بنویسید