نحوه جستجوی زمان ادبیات در توییتر

جدای از این، با نقد خود به سبک هندی، تقریباً اولین جایی در تاریخ ادبیات ایران بود که فضای نقد را پیش کشید. برخی از خوانندگان که بهدنبال اشعار عاشقانه برای همسر، برای مادر یا برای دوست خود هستند نیز میتوانند با رفتن به فیدیبو، به لیست بالا و بلندی از اشعار عاشقانه دسترسی پیدا کنند. لذا قرار نیست اتفاق خاصی بیافتد و همه انتقادات ما به مسئولین هم همین است که این جشنواره زنده و پویا نیست و به میان مردم نرفته است و قصد به میان مردم رفتن هم ندارد. خود را وامدار تمام تلاشهایی میداند که از بامداد زبان تا به امروز مانع از آن شدند که این شعر و این زبان در خود محاق کند. اما یک منتقد ادبی میداند که توانایی مضمونپردازی باعث میشود تا شاعر کمتر از هر زمانی به دام کلیشه در محتوا یا موضوع خود بیفتد. این شاعر و نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا شرکت در این کلاسها نیازمند پیش زمینه ای است به شبستان عنوان کرد: برای شرکت در این نشست ها پیش زمینه ای ضرورت ندارد. A​rt᠎ic᠎le has been c reated by GSA​ Conte nt Ge᠎nera​tor DEMO.

چینیهای باستان نیز به شعر علاقه نشان دادهاند و آثاری در این زمینه خلق کردهاند. کافی است روی انجمن مورد نظر خود که لینک آن در صفحه اصلی و همچنین در منو بالای صفحه می باشد کلیک کنید. حداقل باید یک محفل شعر اعتراض برگزار میشد تا عدهای بیایند زیر چتر فجر اشعار اعتراضی خود را بخوانند، اما این کار را هم انجام ندادند چرا که قرار نیست شعر و جشنواره شعر زنده و پویا باشد. چرا این اجازه را میدهیم دیگران صحبت کنند. جشنواره بین المللی شعر فجر میتواند با حضور این اساتید محفلها و جلسات خود را به این کشورها نیز تسری دهد. به همین علت رابطهٔ او با همکلاسیهای خود بسیار سرد است. البته با توجه به تفاوتهایی که شعر دارد اما حداقل در همین ده روزی که جشنواره برگزار میشود میتوانیم یک جریان رسانهای را ایجاد کنیم. تمرکز زدایی فرهنگ از مرکز ضرورت دارد یکی از راه های همین انجمنهای سراسر کشور و ریز کردن مسئولیتها بین آنها است اما بسیاری میگویند کاری که مرکز میکند الگوسازی است و کفایت است لذا مخاطب عام مردمی ندارد. جامعه ادبی خیلی متعادلتر برخورد کرده است و این مسئله که بسیاری از شاعران درخصوص فجر مصاحبه نمیکنند را باید همان اعتراض ملایم دانست.

مسئله اصلی فروکش کردن شور بسیاری از افراد است که دلایل مختلفی چون خستگی، اشباع شدن و است. در این ماجرای اخیر عموماً افرادی که برایشان هزینه شده بود واکنشهایی نشان دادند و قشری که کمتر از همه حاشیه ساز شدند شاعران بودند. من اگر جای مسئولین بودم در سه ماه گذشته به دیدار هنرمندان بزرگ و منتقد میرفتم و از ایشان دلجویی میکردم و حساسیت شرایط کشور را برایشان تبیین میکردم. هنرمندانی که معتقد به انقلاب هستند از این نحوه بیان دلخور و عصبانی میشوند، منتقدان و معترضان که جای خود دارد! یعنی به جای اینکه وزارت ارشاد سه بار در طول سال به شعر بپردازد، یک بار آن هم بیهدف و کم رمق سراغ شعر و شاعران بیاید. فیلمی با بازی رابرت پتینسون و جانی دپ از روی این رمان در حال ساخت است که در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته خواهد شد. اگر بنا به صحبت باشد شاعر زبان قوم و قبیله است نه مسئول. در مکانی که یک شاعر نشسته است سخنرانی و صحبت یک مسئول چه محلی از اعراب دارد؟ سعید زارعپور ـ کنشگر میراثفرهنگی قزوین ـ اکنون در سالمرگ این شاعر ملی سری به این خانه زده و درباره آخرین وضعیت آن به ایسنا گفته: «برای حفظ خانه منتسب به «عارف» چند باری از سوی شهرداری وعدههایی داده شد، اما سرانجامِ تمام این وعدهها به وضعیت کنونی خانه «عارف» منتهی شده است!

هفده سال است جشنواره شعر برگزار میشود و یک نفر به واسطه این جشنواره به شعر علاقهمند نشده است و حتی کسی هم افتخار نمیکند که برگزیده این جشنواره شده است. جشنواره فجر شورایی ندارد که در همیشه سال برنامهریزی کنند. ضربه مهلک به پیکره نیمه جان شعر فجر را همان موقعی زدند که جشنواره فجر، کتاب سال و کتاب فصل را ادغام کردند. بنابراین کاربران میتوانند به صورت آنلاین در میان آثار تمام شاعران گشت و گذار کنند، در میان تمامی آثار جستجو کنند و به مطالعه و پژوهش بپردازند. دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۴ بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران، اصحاب فکر و فرهنگ و شاعران در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار میشود. تلاش کردیم این دوره از جشنواره «چراغ خاموش» برگزار نشود. اگر دنبال بهترین فیلم های عاشقانه جدید هستید برای شما لیستی از بهترین و جدیدترین فیلم های رمانتیک 2022 و همچنین عاشقانه ترین فیلم های خارجی قدیمی را آماده کردیم. دکتر نصرالله امامی در کتاب «مبانی و روشهای نقد ادبی»، ضمن تعریف نقد ادبی و طرح مباحثی کلی در این باب، رویکردهای گوناگون نظری قدیمی و جدید در نقد ادبی و نیز سیر تاریخی نقد ادبی در ایران و جهان عرب و جهان غرب را توضیح داده است.  Th is data has ᠎be en do᠎ne  wi᠎th G SA C ontent G en​er​ator Dem​oversion​.

دیدگاهتان را بنویسید