مکان برای شروع با ادبیات؟

حدادعادل با بیان اینکه به مدد شعر میتوان به نحو دلنشین حقایق را تبیین کرد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ادبیات در راستای جهاد تبیین امری ضروری است. با سلام لطفا برای دسترسی سریع به رزومه و بیوگرافی اساتید صفحه را طوری تنظیم کنید که 5 دقیقه طول نکشه بالا اومدنش. کلانتری همچنین هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجارب آموزشی و پژوهشی در حوزه انقلاب اسلامی، ارائه راهکار ارتقا و تاثیرگذاری دروش معارف انقلاب در دانشگاهها، تجزیه و تجلیل ماهیت، علل و راهکارها مقابله با اغتشاشات پاییز امسال و در نهایت هماندیشی اساتید کشور در چگونگی نقشآفرینی موثر در جهاد تبیین ذکر کرد. تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به تجزیه و تجلیل ماهیت، علل و راهکارها مقابله با اغتشاشات پاییز امسال به عنوان یکی از اهداف برگزاری نشست متبوع، گفت: چنین هجمهای در تاریخ انقلاب بیسابقه بوده، اگر چه با فتنههای متعددی در این چهار دهه مواجه بودیم، اما پیچیدگی هیچ کدام به فتنه امسال نرسید.

Da ta was cre at ed by G SA Conte nt Gen erat​or D᠎emoversion᠎.

کتاب بسیار مهم پلوتارک که در سراسر جهان شناخته شده و معروف است همان سرگذشتها است که تحت عنوان زندگی مردان نامدار به فارسی نیز ترجمه شده است. در پی موفقیت مداوم گروه و تلاش مسئولان در سال 1390 دوره تخصصی دکتری زبان و ادبیات فارسی دایر گردید. گروه زبان و ادبیات فارسی از قدیمی ترین گروه های آموزشی دانشگاه است که تاکنون افتخارات علمی زیادی کسب کرده است. او گفت: به برکت پیروزی انقلاب، عرصه وسیعی در دنیا ایجاد و نشستهای علمی و پژوهشی گوناگون برگزار و کتابها و مقالات زیادی پیرامون انقلاب تدوین تالیف شد و تا امروز این مسیر تداوم یافته است. وی با اشاره به اینکه امروز دشمنی دشمنان نسبت به همیشه فزونی یافته و به همین خاطر وظیفه ما نیز سنگینتر است، افزود: باید از هنر برای دفاع از ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت استفاده کنیم. فیلمی که با بازی صابر ابر، پریوش نظریه و نازنین بیاتی، اثری تلخ و سرد بود تا این که داستان نویسی شیرازی به نام غلامحسین دهقان، در صفحه اینستاگرامش، این اثر سینمایی را به سرقت ادبی متهم کرد و گفت که کارگردان یک داستان کوتاه وی از کتاب «تا دوشنبه دیگر» را به فیلم درآورده است.

وی افزود: شعر انقلاب شعری سخیف نیست بلکه دارای بار معنایی و معارف دینی است این در حالی است که زبان وقتی دارای هنر باشد تغییر شکل داده و به آن ادبیات گویند از این رو باید از ادبیات موجود در جامعه در راستای تبلیغ و دفاع از انقلاب استفاده کرد و زمینه تحقق جهاد تبیین در حوزه هنر را محقق ساخت. جهان واقع یا امر واقع، چیزهایی است که رخ میدهد و با «واقعیت» و «حقیقت» رابطۀ تنگاتنگی دارد، جهان داستان نیز مجموعۀ آن چیزهایی است که از این رخدادها بازآفرینی میشود؛ و به طبع باید به نحوی «واقعیت» و «حقیقت» این رخدادها را در خود بازتاب دهد. هدایت در این اثر، بر خلاف رمانهای متداول آن روز، که به گزارش رویدادهای بیرونی میپرداختند، درگیری درونی شخصیت داستان خود را با جهانی نامساعد توصیف کردهاست. خواندن آثار هر یک از آنها میتواند مفاهیم بسیار مهم و عمیقی را به ما آموزش دهد که هر کدام از آنها، می تواند زندگی ما را به شدت زیبا تر کند.  This c on tent w​as wri᠎tten wi th GSA C​ontent Gene rator DE᠎MO!

به گزارش خبرنگار دفاعپرس از شیراز، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی عصر امروز (سهشنبه) در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در شیراز برگزار شد اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و سپس با هشت سال ایثارگری این مردم،شعر علاوه بر وجه معنوی جنبه میهنی پیدا کرده و باید از زبان هنر و ادبیات در جهاد تبیین و دفاع از ارزشهای انقلاب استفاده کرد. وقتی از بهترین رمان عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان صحبت به میان میآید، باید به کتاب بامداد خمار نوشته فتانه حاج سیدجوادی نیز اشاره کرد که در دهه هفتاد رکورددار فروش بود. او ادامه داد: هر انقلاب راستینی بر زبان و ادبیات جامعه اثر گذار بوده و هر انقلابی در پی خود تحول زبانی و فرهنگی ایجاد خواهد کرد. حدادعادل ادامه داد: امروز در جوار سعدی و حافظ هستیم و شیراز نیز همواره پای ثابت تمام رویدادهای ادبی و مرکز ثابت برگزاری این جشنواره در چهار سال اخیر بوده و جوانان مستعد شیراز و استان فارس باید همواره شکرگذار خدای متعال باشند که در جوار حافظ و سعدی زندگی میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید