مقاله غیرمعمول روش های فریبنده نمای سنگ را آشکار می کند

در ادامه با اسم انواع سنگ نما آشنا می شوید. یکی از نکاتی که در مورد اجرای نمای ساختمان با سیمان سفید باید به آن توجه کرد این است که هرچه کیفیت سیمان سفید بالاتر باشد امکان ترک خوردگی آن در گذر زمان کمتر است و همچنین پودر سنگ استفاده شد سفیدتر باشد نمای اجرا شده در نهایت کیفیت بالاتری خواهد داشت. •دیوار سنگی به طول و عرض مشخص و با رعایت بند انبساط قائم از سنگ های مقاوم و با اصول استفاده از سنگ های ریشه ای و عمقی با رعایت قفل و بست با ملات مرغوب ماسه و سیمان چیده می شود. •برای اجرای عایق رطوبتی سطح دیوار آجری ابتدا اندود ماسه و سیمان صیقلی و پس از خودگیری و مقاوم شدن آن قیر اندود خواهد شد. •در مواردی با توجه به اینکه عایق کاری دیوار سنگی خالی از اشکال نمی باشد و یا مقدار سنگ مناسب به میزان کافی نمی باشد در پشت دیوارهای سنگی کمتر از 50 سانتیمتر مبادرت به دیوار سازی آجری در عرض 20 سانتیمتر می شود. •در این دیوار سازی باید ابعاد سنگ و آجر کاری طوری محاسبه شود که بعد از هر چند رج، رج آجری در عمق سنگ نشست کند. •تراش دادن جوانب سنگ، سبب نشست اصولی قطعات بدون مانع در جوار یکدیگر می شود.

نما های خشک

•قسمتی از دیوار متقاطع مورد نظر بعداً به شکل عمود بر دیوار سازی قبلی بنایی و در هشته گیر نشست خواهد کرد، که تا حدی سبب پیوند می شود. در حالت کلی، سنگ های آذرین به دلیل تشکیل سنگ تحت حرارت و فشار زیاد در اعماق زمین ، دوام و مقاومت بیشتری دارند. انجام نمای سنگ ساختمان به خاطر وجود معادن سنگی زیاد در کشور ایران، اقتصادی از سایر متریال ها می باشد و از قیمت مقرون به صرفه و مناسب تری برخوردار است. •عرض دیوارها با ارتفاع زیاد تا 100 سانتیمتر هم می رسد ولی دیوار باربر در ساختمانها حدود 55 سانتیمتر می باشد. •بندهای این سنگ کاری حدوداً 1 سانتیمتر بوده و به علت یکنواختی و یک اندازه بودن قطعات سنگ بندهای عمودی، کاملاً در راستا و امتداد قائم یکدیگر می باشد. •این سنگ کاری در نبش، از یک طرف قائم و از طرف ادامه سنگ کاری به شکل چند وجهی مورد استفاده می باشد. •اگر خطر رانش دیوار سنگی در اثر سقوط قطعات سنگ از کوهستان یا رانش خاک در تپه های خاکی در پیش باشد، در جلوی دیوار سنگی، دیوار بتنی با عرض مشخص و با رعایت میلگرد گذاری اصولی و با بند انبساط قائم اجرا می شود.

•اجرای لوله در عرض دیوار برای هدایت آب، برای جلوگیری از حرکت پذیری و رانش دیوار الزامی می باشد. از طرفی این رنگها در مقابل حرارت، خراشیدگی و رطوبت مقاوم نیستند. این توری از نوع فولاد مقاوم اما کاملاً نرم و شکل پذیر بوده که به خوبی تا می شود. •معمولاً ارتفاع اینگونه دیوارها بلند می باشد و برای پایدری هرچه بیشتر دیوار در مقابل فشار خاک و رانش عرض هر دو نوع دیوار در ارتفاع کاهش می یابد. افراد کارشناس عملیات پیچ و رولپلاک پیش از محکم کردن سنگ در نما، ابتدا نوع و رنگ سنگ نما را تشخیص داده، سپس رگه های موجود در سنگ، کیفیت سنگ نما و قطر و ابعاد سنگ را مورد بررسی قرار می دهند. این متریال در مقایسه با نمونههای مشابه یکی از ارزان ترین نما های ساختمان نیز محسوب میشود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. دستگاه نماشوی ساختمان با استفاده از افزایش فشار آب و ایجاد امکان شستشو در ارتفاع، نظافت و شستشوی نمای ساختمان ها را از سطح زمین برای کاربر فراهم آورده و سهولت نظافت و مراقبت از آن جهت کاهش هزینه نگهداری و نیاز تعمیرات را به همراه خواهد داشت. معمولاً در هر متر مربع، بین3 تا 4 قطعه از سنگ های کاملاً عمقی و ریشه ای که طولآنها 4/3 از عرض دیوار را پوشش دهد استفاده می شود.

نمای خشک سنگ

در این سنگ کاری، طول سنگ نباید از 20 سانتیمتر کمتر باشد و عرض این دیوار سنگی برای باربری 50 تا 55 سانتیمتر و برای غیر باربری حدود 45 سانتیمتر می باشد. •این دیوار سنگی از سنگ های ”سر تراش“ کامل در حالت مسطح مسطح و گونیا ساخته می شود. •اگر دیوار سنگی مرتفع باشد، برای ایستایی آن از لغازدهی به شکل سر پایه در دیوار طویل سنگی نیز استفاده می شود. این اجرا سبب پایداری دیوار طویل شده و اصطلاحاً آن را ”پشت بند سازی“ می گویند. بدین شکل بلوکه هایی عریض و طویل با ارتفاعی قابل توجه از سنگ درون توری و با مهاری کامل به نام ”گابیون سازی“ بوجود می آید. •در مواردی مانند کناره های جاده های کوهستانی که ریزش کوه وجود دارد یا کناره های جاده که تپه های خاکی مرتفع می باشد، برای نگه داری دامنه کوه و تپه، دیوارهای سنگی به شکل خشکه چینی و به اصطلاح ”گابیون سازی“ اجرا می شود. ​Data w᠎as c​re at ed with t he help of GSA Con​tent​ Generat or Dem᠎over sion᠎.

مصالح نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نماهای مدرن دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید