مقاله شماره یک در نما خشک

برای استفاده از آجر در طراحی نمای بیرونی ساختمان ، نیاز به آجر مخصوص نما یا همان آجر نسوز داریم. اکنون در این مقاله می خواهیم به انواع روش های نصب آجر بر روی نمای ساختمان بپردازیم؛ پس مارا در این امر همراهی کنید. در ادامه این مطلب از ویلاطور، می خواهیم انواع مصالح نمای بیرونی ویلا را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدام مورد برای ما مناسب است… در ادامه با انواع نما های حال حاضر در ساخت ویلا آشنا میشویم واطلاعات تکمیلی آنها را کسب میکنیم… با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند. پس از ساخت خانه یا حصار آجری، اغلب گرد و خاک و کثیفی روی آجر رخ می دهد. آجر به دلیل ظاهر غنی همیشه یک ماده محبوب بوده است. به همین دلیل همانطور که در بالا نیز گفته شد، بهترین انتخاب سبکی است که با بافت بومی و شهر شما انطباق بیشتری داشته باشد. از سنگ مرمریت به دلیل شیشهای بودن و مقاومت کمی که دارد میتوان در طراحی داخلی ساختمان مانند کف و پلهها استفاده کرد.

نحوه نصب نمای خشک

 C᠎onte nt w​as cre​ated  by G᠎SA Co nt en t Ge᠎ne rato​r DEMO!

شرکت های نمای خشک

پنل هایی که برای نمای خارجی ساختمان به کار می روند باید از مقاومت لازم در برابر شرایط متغیر آب و هوایی برخوردار باشد و مانع از ورود آب به لایه های زیرین سازه شود. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. از نظر هزینه نصب و خرید تجهیزات مورد نیاز این نما، باید گفت که رده بندی های مختلفی برای آن وجود دارد. حداقل یک هفته قبل از تمیز کردن، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام اتصالات آسیب دیده ملات بین آجرها را بپوشانید و اجازه دهید حداقل 7 روز سفت شود. این محصول به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد. از ملات خشک و سخت شده برای نمای سنگی استفاده نکنید.

در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود. امروزه برای نماهای آجری از سیستم نمای خشک استفاده می شود در این روش برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشودو بجای آن از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم. یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد نمای ساختمان، نیاز به نصب سنگ در ارتفاع زیاد از سطح زمین است. اسکمیر امکان جدا کردن هر جسم یا آلاینده دیگر صرف نظر از اندازه آنها را دارد.

مصالح نمای خشک

بهتر است برای تمیز کردن نما را شستشو دهید. با توجه به آنکه سطوح فلزی بیشتر نسبت به عوامل جوی واکنش نشان می دهند و مستعد زنگ زدگی هستند حتما قبل از پوشش دهی اصلی، مراحل آماده سازی و اعمال پرایمر های ضد خوردگی را در برنامه ی کاری خود قرار دهید. با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار می گیرد در انتخاب مصالح برای نما سازی باید دقت شود تا نمای ساخته شده در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و زیبایی لازم را داشته باشد. فایبرسمنت در برابر عوامل جوی مقاوم است. صفحات سیمانی فایبرسمنت به عنوان یکی از نوع های نما خشک سیمانی در ساختمان هایی با اسکلت بتنی و فلزی، برای دیوار داخلی، پارتیشن بندی سقف کاذب و نما استفاده می شود. بهترین و ایده آل ترین رنگ ها برای پوشش دهی سطوح سیمانی و بتنی رنگ نمای ساختمان سیلیکات ، سیلیکون و همچنین ترکیبات آکریلیک است. نمای ساختمان چارچوبی برای طراحی سایر اجزای ساختمان است و همچنین نمای بیرونی ساختمان می تواند باعث بالا رفتن ارزش مادی و جذابیت ظاهری ساختمان شود. لذا همه ی مراکز فروش معتبر دارای سایت فروش هستند که در آنجا این محصول را غیر حضوری عرضه می کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید