مقاله شماره یک در نمای سنگ

سنگ ها نمای مختلفی دارند و برخی از سنگ ها به دلیل نما و جلوه خاص بیشتر به عنوان سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرند. چون استفاده از سنگ های متراکم و بدون تخلخل موجب افزایش وزن ساختمان و سنگین تر شدن دیوارهای ساختمان می شود. شرکت بنیاد بتن اصفهان به منظور بهبود روش های تولید صنعتی مصالح ساختمانی با تکنولوژی لاهتی، کارخانه منحصر به فرد ملات خشک آماده در شهرک صنعتی مهدیشهر تاسیس کرده است. این چشمانداز اسکاتلندی از بقایای آسیابهای قدیمی درستشده است. با این حال، ما علاوه بر این اطلاعات به اتصالات نیز نیاز داریم. در ادامه قصد داریم هردو مورد را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین متریال را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید. اما مهم است که فارغ از طراحی بصری زیبای این نما، نکات اجرایی آن را به دقت انجام دهید تا نما در زمان بهرهبرداری ساختمان بتواند تا سالها استوار باقی بماند. هدف از استفاده سنگ در ساخت نمای ساختمان، زیبایی منحصر به فرد این مصالح، مقاومت بالا و حفاظت از ساختمان، قیمت مناسب نسبت به مصالح مصنوعی ساخت نما و قابلیت استفاده در انواع سبک های ساختمان سازی می باشد.

شرکت های نمای خشک

سنگ های مختلفی در ساخت نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که اغلب از ویژگی های خاصی که آن ها را برای این استفاده مناسب کرده است، برخوردار هستند. ابعاد سنگ های نما غالبا در سایز های 40 سانتی هستند و هر اندازه طول آن ها بیشتر شود قیمت سنگ نما نیز افزایش می یابد. چطور این اسکوپ ها تو نمای خشک سنگ بهساز نمارو نگه میدارن؟ در اجرای نمای سنگ به روش خشک ، اسکوپ ها هویدا هستند؟ سنگ مرمریت از جمله سنگ های شناخته شده در ساختمان سازی است که بیشترین کاربرد آن در ساخت نمای داخلی ،سنگ فرش های محوطه ساختمان ها، کف و پله های ساختمان می باشد. این شرکت با تجربه ی بیش از یک دهه، در راستای بهبود فعالیت کسب و کارهای ساختمانی و پیشرفت فرایند عملیات سازه ای، سعی در افزایش کیفیت محصولات خود دارد و در تلاش است که با افزایش سرعت ، مقاومت، پایداری و کاهش هزینه ها، نیاز مخاطبان این عرصه را هر چه بهتر و سریع تر رفع بکند. یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان، نمای بیرونی آن است، چون علاوه بر این که موجب ایجاد جلوه ی زیبایی برای ساختمان می شود، بیانگر کیفیت و سبک و ارزش بنا نیز می باشد.

روش اجرای نمای خشک

6) کیفیت و مرغوبیت سنگ نما: از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت نمای سنگ ساختمان، کیفیت و مرغوبیت سنگ نما می باشد. خرید آنلاین سنگ نمای ساختمان نیز مستثنی از آنها نیست. ازاینرو، شما میتوانید به یکی از سایتهای فروش آنلاین سنگ نمای ساختمان مراجعه کرده؛ سنگ نماهای ساختمان را به همراه توضیحات مشاهده کنید و باتوجهبه قیمت، جنس سنگ، زیبایی ظاهری سنگ نمای موردنظر خود را انتخاب کنید. در انتخاب این سنگ نماها، برخی خصوصیات و مولفهها مطرح میشوند که میتوانند روی زیبایی بنا تاثیر متفاوتی داشته باشند. قابلیت سهبعدی بودن بسیاری از سنگها این امکان را فراهم میکنند که بتوان از جلوههای نور و سایه برای خلق یک چشمانداز زیبا استفاده کرد. در عکس پایین نمونهای از سنگ مرمریت را مشاهده میکنید که در نمای خارجی ساختمان استفاده و بخاطر مقاوم نبود در برابر سرما و نور خورشید آسیب دیده است. سنگ نما ساده اصولا طراحی خاصی ندارد و بیشتر برای ساختمانهای یک طبقه و دو طبقه که بدنبال نمای ساده و کم هزینه هستند است. Art᠎icle was created ​by G​SA C on te nt G​en er᠎ator DE MO .

در نتیجه کمترین جزئیات وارد نماسازی میشود.

نما دقیقا مانند لباس ساختمان به حساب می آید و معرف ویژگی های داخلی ساختمان است. سنگ نما طبیعی به صورت رودخانه ای و گرد، کوهی و تیزگوشه و لایه لایه و تخته ای در طبیعت یافت می شوند که با برش ها و پرداخت های مختلف ، به شکل های متفاوتی در می آیند. در غیر این صورت اگر میخواهید برای نمای خارجی بنا از سنگ مرمریت استفاده کنید، بهتر است از انواع لاشتر، تیشهای، بادبر و یا آنتیک بهره بگیرید. این سنگ ها زیبایی و درخشش خیره کننده ای دارند. ساختار و نحوه شکل گیری سنگ ها بر دوام و خواص مکانیکی آنها تاثیرگذار است. البته در ساعاتی از روز ممکن است نما در سایه قرار بگیرد. البته انتقادهای بسیاری نیز به این سبک وارد آمده است که خواهان استفاده بهینه و بیشتر از معماری بومی و متناسب با فرهنگ ایران هستند . در نتیجه کمترین جزئیات وارد نماسازی میشود. یکی دیگر از ویژگی های مهم سنگ های نما وزن کم آن می باشد؛ یک سنگ نمای مناسب نباید باعث وارد شدن بار اضافی به ساختمان شود. سنگ لایمستون به عنوان یک سنگ آهکی رسوبی است که وزن پایینی در مقایسه با انواع سنگهای ساختمانی دارد و در کاربرد نماسازی مورد استفاده قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید