مقاله شماره یک در نمای خشک

به این تریتب که در نمای خشک، سطح رویه یا همان نما (سرامیک، سنگ، سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی و تجهیزات (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد. برخلاف روش های قدیمی در اجرای نمای خشک، برای اجرای نما از هیچگونه ملات استفاده نمیشود. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن قطعات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی نمایان و غیرنمایان تقسیم میکنند. آجر نما به دو روش خشک و دوغابی در نمای ساختمان اجرا میشود. در اجرای سیستم نمای خشک غیرنمایان، پس از نصب نما، بست های مورد استفاده در نصب نما مشاهده نمی شوند. مناسب نبودن دمای هوا در زمان نصب سنگ: گاهی افزایش یا کاهش دما در زمان نصب سنگ در نما باعث نوعی انبساط و انقباظ شدید می گردد و درنتیجه شل شدن، ریزش و پرتاب سنگ از نما را به همراه خواهد داشت. روند تکاملی مربوط به برطرف نمودن ضعف های این سیستم های اولیه اجرای نمای خشک همراه با صنعتی سازی و تنوع بالای مربوط بهمتریال های موجود در زمان حاضر تکاملی تکنیکی – فنی در اکثر سیستم های اجرای نمای خشک را پدید آورده است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید. Artic​le was created by GSA Content  G ener​at​or D᠎emover sion.

ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود.

ظرفیت حفره هایی که پین سنگ درون آن ها قرار میگیرد بین 40 تا 115 میلی متر است. نمای خشک اچ پی ال با حدود 11 کیلوگرم در هر متر مربع، بین سبک ترین نماها قرار دارد. قطعا در میان سبکهای مختلف نما سازی ساختمان، سبک کلاسیک در میان محبوبترین و پرطرفدارترینها قرار داد. بعنوان مثال ریختن نما در اثر عوامل مختلف در اجرای نما بصورت ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. از طرفی با توسعه و گسترش تولیدات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، محصولات قابل استفاده در نمای ساختمان به سمت مدرن شدن پیش رفتند و محصولاتی جدید برای نما تولید گردید که بوسیله مزایا و ویژگی های مختلف خود، طراحان ساختمان و مهندسان معماری را به خود جذب کردند. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. استفاده از روش نصب مصالح به صورت خشک از دهه 80 میلادی در کشورهای غربی آغاز گردید.

نمای سرامیک خشک و انواع سرامیک خشک با روشهایی نظیر سیستم نصب انکری، نصب نمایان و غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب میشوند. در این بین کلیپس های استنلس استیل که به عنوان گیره ها و نگه دارنده های حیاتی در تحمل فشار های جانبی و پیچشی به خصوص در هنگام زلزله بر روی سرامیک ها می باشند نباید از نظر دور باشند و می بایستی در زمان نصب نمای خشک بیشترین دقت در صحت اجرای آن ها صورت گیرد. فارغ از اینکه نمای خشک از چه جنسی می باشد و یا روش نصب این نما به چه صورتی انجام می گیرد، همه ی آن ها دارای اجزای اصلی مشترکی می باشند. علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود. سیلیس استخر نوعی ماسه یا شن است که در تصفیهکنندههای شنی مورد استفاده قرار میگیرند.

نمای خشک نمایان

سنگ گرانیت و سنگ مرمر جزء سنگ های گران قیمت هستند که برای اجرای اجرای نمای سنگی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. قرار دارد. ازاینرو، سنگ نمای ساختمانی را بهگونهای انتخاب کنید که در مقابل این عوامل فرسوده، کثیف و کدر نشود. از نظر هزینه نصب و خرید تجهیزات مورد نیاز این نما، باید گفت که رده بندی های مختلفی برای آن وجود دارد. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. چسباندن آجر با استفاده از ملات باعث می شود که نما و بدنه به خوبی باهم پیوند بخورند و از استحکام بالایی برخوردارشوند. در کنار این سیستم های فیلتراسیون، استفاده از تجهیزات جانبی همچون انواع برس های شستشو، لنس های با طول بالا در کنار موتور قدرتمند، دستگاه نماشوی را قادر میسازد آب را تا ارتفاع بالا بفرستد و کاربر قادر باشد از روی سطح زمین فرایند نماشویی را با کمترین خطر و هزینه و با بالاترین کیفیت به انجام برساند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سرامیک نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید