قانون دو دقیقه برای کتاب های دینی

آقای خرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما با اعلام اين خبر افزود: پنجمين نمايشگاه بين المللي کتاب دين با حضور 107 ناشر از کشورهاي لبنان، عراق، سوريه، اردن، مصر، تونس و کويت همزمان با سيزدهمين نمايشگاه کتاب استان در حال برگزاري است. 107 ناشر بینالمللی در نمایشگاه کتاب دین حضور داشتند. به گزارش خبرگزاری شبستان از قم آیتالله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دین در سالهای گذشته نیز در شهر قم برگزار شده بود ولی نمایشگاه سال جاری با سالهای گذشته تفاوت زیادی دارد و امسال شاهد یک پیشرفت و جهش در برگزاری آن هستیم. به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین اظهار کرد: نمایشگاه بینالمللی کتاب دین در محل بسیار خوب و مناسبی برگزار شده است که این امر موجب سهولت دسترسی مردم به این نمایشگاه شده است. ظاهریان بیشتر توجه خود را معطوف به معنای ظاهری آیات و روایات میکنند، منابع فقه را در قرآن، احادیث پیامبر و اجماع صحابه خلاصه میکنند، با قیاس و اجتهاد به رأی و استحسان و استصلاح سخت مخالفند و از هرگونه تعلیل و تأویل و اخذ مفهوم مخالف و مفهوم موافق یا نقل به مضمون آیات و روایات میپرهیزند و داشتن دانش مناسب از زبان عربی را برای دریافت احکام شرعی کافی میدانند، بنابراین با تقلید مخالفند و باب اجتهاد را مفتوح میدانند.

استراتژی کتاب های دینی عاقلانه

وی اظهار داشت: دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب دین در قم تشکیل شده و این امر ظرفیتی مهم در ارتقای زیرساختهای لازم در برگزاری نمایشگاه است. سنهدرین (عبری:סנהדרין به معنی «با هم نشستن» یا «انجمن») دادگاه و شورای عالی یهودیان در زمان گذشته بود که از بیست و سه قاضی از شهرهای اسرائیل، تشکیل میشد. به گزارش ایرنا، قم با دارا بودن یک هزار و 200 ناشر به عنوان دومین استان کشور از لحاظ نشر کتاب و نخستین استان کشور درتولید کتاب های دینی و دارا بودن بیش از 12 درصد از سهم انتشارات کشور میزبان پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم بود. خبرگزاری شبستان:مسئول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب قم گفت:موسسه بوستان کتاب در پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه استانی قم، حضوری پررنگ و متفاوت از هر سال دارد. مهدی محدثی، مسئول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به حضور مؤسسه کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب دین گفت: این نمایشگاه، پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی است که موسسه بوستان کتاب، متفاوت با سنوات گذشته و حتی پررنگ تر، در آن حضور دارد.

در عرف، مردم هرگاه میخواهند افراد مقيد به دين (متدين، دین دار) را توصيف كنند، میگويند فلانی، مذهبی است و مذهبی بودن را درباره فرد دين دار استعمال مینمايند. به گزارش ایسنا، سیدموسی حسینی کاشانی در آئین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مصلی قدس در خصوص جایگاه قم عنوان کرد: با همراهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مصلی قدس در جهت برپایی نمایشگاه بین المللی آماده سازی شد و به مدت دو هفته نماز جمعه درحرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا میشود. پنجمین نمایشگاه کتاب حوزه دین به مدت ده روز از 26 بهمن الی 5 اسفندماه صبحها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 15 الی 20 برپا است. این نمایشگاه با حضور ناشران داخلی و خارجی و با ارائه بیش از 80 هزار کتاب در حوزههای مختلف دینی برگزار میشود. زید هلال هنون نماینده انتشارات عتبه عباسیه در این برنامه به بیان توضیحاتی در خصوص عناوین کسب شده توسط انتشارات عتبه عباسیه در نمایشگاههای بینالمللی کتاب و همچنین حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه پرداخت و گفت: این انتشارات با ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزههای مختلف دینی در پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین شرکت کرده و جدیدترین آثار منتشر شده را در اختیار علاقه مندان قرار بیشتر خواهد داد.

Th​is w᠎as c᠎re᠎at᠎ed with GSA C᠎on te nt G​ener​ator Dem oversi᠎on .

امام جمعه قم سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین را مورد اشاره قرار دادوعنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاههایی سبب ایجاد رغبت در میان مردم و نسل جوان شده که امید است این مهم به صورت مکرر و با دقت صورت گیرد. خبرگزاری شبستان:آیین اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین پس از ۱۰ روز فعالیت امروز برگزار می شود. خبرگزاری شبستان: برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم دیدار و گفت و گو کردند. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب دین با اشاره به ایام سوگواری حضرت زهرا(س)،گفت:از تمام دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه مدیرکل ارشاد استان قم کمال تقدیر و تشکر را دارم. در آیین یهودی، کلمهای حقوقی است که به یهودیانی که مجبور به ترک غیر اختیاری آئین یهودیت شدهاند ولی همهٔ تلاش خود را میکنند تا در شرایط اجبار به آیین یهودی خود پایبند باشند، اطلاق میشود. وی افزود: بهعقیده بنده اگر در جنبه بینالمللی نمایشگاه تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم هرچه بیشتر از حضور ناشرین معتبر بینالمللی بهرهمند شویم، کار بزرگی انجام دادهایم.

دیدگاهتان را بنویسید