فقط آنجا ننشین! شروع به دریافت بیشتر شعر

ادبیات در این کشور همیشه مورد قهر است و در لحظاتی نیز شاعر، نویسنده و ادبیات مورد غضب قرار میگیرند. «وقتی خبر کشته شدن برادرم را در جنگ شنیدم، از تهران راه افتادم رفتم جنوب. با این وجود، کمپانی جدید جابز هنوز از نظر فروش سختافزارها با مشکل روبرو بود و نتوانست به موفقیت چندانی در این زمینه دست یابد. همينطور محک ها و قواعدی را مطرح می كند كه با استعانت از آنها می توان آثار ادبی و نويسندگان آنها را مورد قضاوت و ارزيابی قرار داد و به اصطلاح ارزش گذاری كرد. میرعابدینی در بیان ویژگی های دوره سوم داستان نویسی کوتاه تصریح کرد: ایجاد فاصله با واقعیت روز به روز بیشتر می شود و واقعیت ها شناخت ناپذیر شده اند. یک نفر تمامی کتب شعر از قدیمی تا معاصر را بارها و صدها بار مرور کرده و دیگری به دنبال یافتن جملات زیبا و کوتاه برای موقعیت های مختلف دوباره و دوباره آن ها را ورق زده.آن یکی به خواندنش علاقه دارد و آن دیگری به شنیدنش … از اینروست که دولتآبادی با نقل از سامرست موآم میگوید: «هر آدمی میتواند یک کتاب بنویسد اما نویسندگی از کتاب دوم آغاز میشود».

This data w as c᠎reated  wi th the help of G SA Content Gen erator DEMO .

اصولا وقتی به کسی میگوییم نویسنده معاصر، به اعتبار این است که او در تاریخ معاصرش زندگی کرده و آن برگرفتهها و تأثیرات و تأثراتی که از زندگی معاصرش داشته بهنحوی در اثرش بازتاب پیدا کرده است. محتوای فیلم آمونیت، زندگی یک زن فسیلشناس، در دهه ۱۸۴۰ میلادی، در انگلستان است. ضرورت نوشتن از دیگری تا حدی است که میتواند به فرد هویت نویسنده بدهد وگرنه در ادبیات معاصر دو سه دهه اخیر، کم نبودند نویسندگان تککتابی که در غبار روزگار گم شدند. دولتآبادی معتقد است از کتاب دوم است که نویسندهای خود را تثبیت میکند و میگوید: «نویسنده وقتی اولین کتابش را درباره دیگری بنویسد، کتاب بعدی او هم درباره دیگری خواهد بود، اما اگر کتاب اول نویسندهای از من شروع شده باشد، کتاب بعدیاش را باید از کسی دیگر شروع کند وگرنه حرفی برای گفتن ندارد». محمود دولتآبادی با این باور است که سالیانی درباره جامعه نوشته و در آثار داستانیاش از منِ نویسنده فاصله گرفته است. میتوانم بگویم که بهنحوی یک نوع عبور و سلوک در این زندگی داشتهام و فکر میکنم ادبیات هر عصری منطقا در بستر تاریخی جامعه منسوب به آن حرکت میکند».

پس می توان اساس بسیاری از مفاهیم یا خلاقیت های هنری و ادبی را در بطن و متن جامعه جستجو نمود. پس از چند سال، تخلص خود را به«یغمای جندقی»تغییر داد و به تهران رفت. آیا من عضو حزبی بودم، چریک بودم و یا اخلالگر که من را گرفتید و جوابم را چنین میدادند که چون ما برای بازداشت هرکسی میرویم دو کتاب از شما در خانهاش وجود دارد. به گزارش بازار، محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنهای طرح اقتصاد دریامحور را مطرح کردند. آشوری، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در توئیتی بر لزوم توجه مسولان به مناطق کمترتوسعه یافته در سواحل خلیجفارس و دریای عمان، تاکید کرد. برای اینکه مناطق کمترتوسعه یافته در سواحل خلیجفارس و دریای عمان مورد توجه سیاستگذاران و برنامهریزان قرار بگیرد، رهبر معظم انقلاب این مهم را وارد ادبیات توسعه کشور کردند. تا اینکه شعر نوی فارسی توسط نیما یوشیج به دوستداران شعر و ادبیات فارسی ارائه شد. برای اینکه من درون همه لایههای اجتماعی حرکت کردهام.

در دهه ۸۰، بیش از ۲۵۰۰ رمان و داستان کوتاه منتشر شد که تابع شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران بودند. «ادبیات یک امر اجتماعی است و باید از دیگری آغاز شود. اگر نویسنده نتواند در اجتماع رخنه کند، فقط میتواند یک کتاب بنویسد» و این امر یک بار نوشتن از خود، برای هر انسانی ممکن است چراکه هر فردی در زندگیاش تجربیاتی دارد که به روایت دربیاید اما نویسندگی و ادبیات حکایت دیگری دارد. دولتآبادی در مراسم اولین دوره جایزه ادبی «ما» با اشاره به انبوه داستانهایی که اخیرا روایت اول شخص دارند، میگوید با این رویکرد، نویسنده فقط از احساسات خودش مینویسد در حالی که باید گفت «ادبیات جدی از من آغاز نمیشود؛ ادبیات جدی از دیگری آغاز میشود. او در شب فارق التحصیلیاش به طور اتفاقی با چارلی پسری که چندین سال است پنهانی دوستش دارد ملاقات میکند. «سیاسنبو» نخستین مجموعه محمدرضا صفدری در سال 68 منتشر شد و پس از آن، او چندین مجموعه دیگر منتشر کرد از جمله: «تیله آبی». «در تهران مورد توجه«حاجی میرزا آقاسی»صدراعظم« محمدشاه قاجار » قرار گرفت و به حکومت کاشان و پس از چندی، هرات منصوب گردید.«یغمای جندقی»غزلهای زیبایی به یادگار گذاشته که در زمره بهترین اشعارعهد قاجار است.

دیدگاهتان را بنویسید