غیرمعمول ترین شعر جهان

در همین زمان با انجمن ادبی صائب آشنا می شود و همین اتفاق باعث می شود تا گلشیری بیشازپیش به ادبیات علاقهمند شود. از این رو بسیاری از افراد از ادبیات کهن ایرانی بی اطلاع بوده و ادبیات را با شکل جدید آن می شناسند. چکمه هاي کابوی و کلاه گاوچران خودرا برای این یکی بپوشید: داستان یک سوارکار جوان را دنبال می کند کـه عاشق دختر یکی از اعضای شورا می شود. سعی کنید و یک عاشقانه را مهندسی کنید. در این کتاب، تاثیر رفتارهای خوب و بد انسانها بر روابط عاشقانهشان را به خوبی حس میکنیم و امیلی برونته علاوه بر روایت یک داستان عاشقانه جذاب، درسهای زندگی به مخاطب خود میآموزد. چشمهایش از زبان ناظم یک مدرسه روایت میشود و درباره زندگی یک مبارز سیاسی و استاد نقاشی به نام «استاد ماکان» است که در تبعید به سر میبرد. او پس از سالها زنی که استاد ماکان چشمهایش را نقاشی کشیده بود، پیدا میکند و درباره این نقاشی از او میپرسد. داستان کتاب عقل و احساس درباره زندگی دو خواهر به نامهای «الینور» و «ماریان» است که یکی بسیار احساساتی و دیگری بسیار عاقل و معقول است.

اما داستان اصلی در واقع از نيمه و با ورود همسايهای جديد به زندگی کلاریس آغاز می­شود و زندگی یکنواخت او با حضور خانواده سیمونیان در همسایگی­شان دچار دگرگونی بزرگی می­شود. این کتاب نخستین رمان او محسوب میشود که در سال 1795 نوشته شد، اما در سال 1811 مجددا آن را بازنویسی و با هزینه شخصی خود منتشر کرد. سودابه عاشق مردی میشود که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی با او و خانوادهاش تناسبی ندارد. از اینکه عاشق اُلی شدم. علما که وارد میشدند، یک راست آنجا میرفتند، مهم نبود که جا هست یا نیست، یا باید فشار میدادند که جا شوند و یا اینکه یکی مانند فنر میجست و جایی دیگر میرفت. کتاب عقل و احساس نیز یک رمان عاشقانه معروف دیگر از جین آستن در این فهرست است. البته پریوش در مسائل دیگر نیز از نصیری استفاده کرده است. فیلم، ویدئو یا نمایشهای تلویزیونی آن قدر پیشرفت کرده و زیاد شدهاند که غالباً همشأن ادبیات منثور میشوند. روزی دو مرد ثروتمند به نام «بینگلی» و «دارسی»، همسایه این خانواده میشوند. محض نمونه می­توان از ادبیات ایتالیایی نام برد که درآن کلیه­ی آثاری را که به این زبان پدید آمده­اند بخشی از ادبیات ملی قلمداد می­کنند و پژوهش در آن­ها هم به مباحث ادبیات ملی مربوط می­شود. This has been creat ed  by GSA᠎ C​on᠎tent G en erator D᠎em oversi on᠎!

آنهایی که از طرفداران پروپاقرص کتاب های صوتی رمان های معروف هستند، حتما در تلفن همراه و سایر دستگاه های هوشمند خود انبوهی از زندگینامه ها، پادکست ها، رمان ها و داستان های صوتی را جمع آوری کرده اند. به گزارش خبرنگار دفاعپرس از شیراز، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی عصر امروز (سهشنبه) در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در شیراز برگزار شد اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و سپس با هشت سال ایثارگری این مردم،شعر علاوه بر وجه معنوی جنبه میهنی پیدا کرده و باید از زبان هنر و ادبیات در جهاد تبیین و دفاع از ارزشهای انقلاب استفاده کرد. بر این اساس با روشی تاریخنگارانه و توصیف و تحلیل، تاریخچهای از نظریه و نقد ادبی در غرب و سپس در ایران به دست دادهایم. چندین فیلم و سریال نیز در سالهای مختلف بر اساس کتاب عقل و احساس ساخته شدند که مخاطبان بسیاری داشتند. در این دوره جشنواره همچنین شاهد نمایش فیلم «صبح روز بعد» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بودیم که بر اساس داستانی از مجموعه قصه های مجید، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده است.

رمان های عاشقانه معروف ایرانی فاخر و ارزشمندی نیز از دیرباز تاکنون توسط نویسندگان شهیر ایرانی نوشته شدهاند که طرفداران بسیاری دارند. مهم ترین فیلم اقتباسی این دوره «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری بود که اقتباسی از خاطرات 23 نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ تحمیلی به اسارت درآمدند و خاطرات شان در کتابی به همین نام، منتشر شده است. ستارهای متولد شدهاست یک فیلم آمریکایی موزیکال، رمانتیک و درام به کارگردانی و تهیه کنندگی بردلی کوپراست که در ۵ اکتبر ۲۰۱۸ از سوی برادران وارنر منتشر شد. زوال کلنل، رمانی از محمود دولتآبادی است که مجوز انتشار در ایران را ندارد، اما ترجمه آن به زبانهای انگلیسی و آلمانی منتشر شدهاست. من هرچه بیشتر دنیا را میشناسم از آن ناراضیتر میشوم. هر روز که میگذرد بیشتر معتقد میشوم که آدمها شخصیت ناپایداری دارند و نمیشود روی ظواهر، لیاقت و یا فهم و شعورشان حساب کرد. در این بخش چند مورد از بهترین رمان های معروف ایرانی عاشقانه را به شما معرفی میکنیم و هر یک را به صورت کوتاه مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید