شعر چه کاری انجام می دهد؟

هر ملتی با ادبیات ـ چه کهن و چه نو ـ خود شناخته می­شود و در تعاملات میان سرزمین­های گوناگون «ادبیات» هر تمدنی نماینده­ی آن و «زبان» آن واسطه­ی ارتباط است. گفتوگوی میان یونس و دوست خود، علیرضا، که معرفت و خداباوری عمیقی دارد، از بخش­های پرچالش و البته جذاب این کتاب است. فریدون مشیری شاعر و روزنامه نگار موفقی بود که هنوز که سالها از مرگ ایشان می گذرد اشعارش دست به دست و ذهن به ذهن در میان عموم گردیده و ماندگار شده است. افرادی که یهودی نبودند اما با این حال زندگی خود را به خطر انداختند تا جان یهودیان را در دوران هولوکاست نجات دهند. چرا زمانی کـه شـما در حال و هوای یک کمدی رمانتیک هستید، بهترین مکان اسـت: این یکی درباره وکیلی اسـت کـه مشتری را میپذیرد کـه میـــخواهد از یک سایت دوستیابی شکایت کند کـه تضمین می کند کاربرانش عشق واقعی را پیدا کنند. تولستوی در کتاب صوتی مرگ ایوان ایلیچ به طرز حیرت انگیزی مواجه انسان با مرگ را شرح داده است.

​This c​on᠎tent w as done wi th the he᠎lp  of GSA Co ntent  Ge᠎ne​rator DE MO᠎!

جلال آل احمد در این دوره، به دلایلی که همه آنها ادبی نیستند، مورد توجه جامعه روشنفکر ایرانی واقع شد. این عدم تناسب بین کاراکتر و زمینه اجتماعی و فرهنگی آنها باعث عدم همخوانی بین کاراکتر و بستری که از آن آمدهاند، نمیشود؟ وی.اس نیپال در خم رودخانه که یکی از بهترین رمان های جهان لقب گرفته است، از زندگی مردی میگوید که با تحولات سیاسی محل زندگیاش به مکانی جدید در خم یک رودخانه نقل مکان میکند. چشم و گوش پدرش شده و نادیدهها را به جای پدرش دیده، رشد و نمو کرده، به پستوهای بیت روحانیون وارد شده و مناسبات را به خاطر سپرده است، عاشق شده، راه زندگیاش را انتخاب کرده و در نهایت از دنیا رفته است. این بر اساس رمانی از نیکلاس اسپارکس اسـت کـه کتاب The Notebook و Dear John را نوشته اسـت. این یک فیلم بـه سبک درهای کشویی اسـت کـه در ان فیلم دو مسیر متفاوت و احتمالی را دنبال میکند کـه توسط لیلی راینهارت از Riverdale بازی میشود. در این گونه شعرها، شاعر مقیّد نیست مصراعها را وزنی یکسان ببخشد و در چیدن مصراعهای همقافیه، نظامی ثابت را ـ چنان که مثلاً در غزل یا مثنوی بود ـ رعایت کند. سعی شده در انتخاب صد کتاب برتر، تصویری از انسان ایرانی در ادبیات داستانی فارسی به خواننده ارائه شود که همزمان که یک اثر داستانی را میخواند، تصویرِ انسان ایرانی در این گذارِ صدساله را هم بخواند.

و داستان، کـه یک دانشجوی کالج را دنبال میکند کـه عاشق یک «پسر بد پیچیده» می شود، بر اساس مجموعهاي کتاب اسـت کـه ریشه در داستانهاي طرفداران One Direction دارد، بنابر این انتظارات خودرا مطابق با ان تنظیم کنید. در ان؛ یک زن جوان، شلوغ و مجرد با یک مرد مجرد بـه همین ترتیب قرار میگذارد تا در هر جشن تعطیلات، طرفداران یک دیگر باشند، فقط برای پیش گیری از سؤالات و تنظیم هاي اقوام. چکمه هاي کابوی و کلاه گاوچران خودرا برای این یکی بپوشید: داستان یک سوارکار جوان را دنبال می کند کـه عاشق دختر یکی از اعضای شورا می شود. در یکی از روزهای آخر سال ۵۸ با انفجار بمبی در منزل آقای مزاری(سید حسن) در کوچه یخدان شهر مزارشریف، طلبه جوان و فداکار به نام شهید صادقی که در حال ساختن بمب یاد شده بود، به شهادت رسید، که پس از آن، استاد مصباح را اطلاعات (خاد) دولتی شناسایی کرده، شب هنگام منزل ایشان را محاصره کردند که الحمدالله با موفقیت از حصار نیروهای رژیم بیرون شد.

با این حال این بخش نیز به شدت بزرگ شده و غالباً با هدف سودمندگرایی نوشته میشود: مانند ضبط دادهها یا هدایت سریع اطلاعات. مدیرکل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری گفت: نشست تخصصی تحلیل شعار و شعار نویسی ایام انقلاب اسلامی نیز با عنوان «لحن دیوارها» نگاه مقایسهای شعارنویسی در دوره انقلاب با شعارنویسیهای اخیر دارد که ۱۶ بهمنماه برگزار خواهد شد. رویکرد پژوهشی در این پایگاه، کاملاً محسوس است و ضمن دقت نظر ویژه کارشناسان ادبی سایت در انتخاب اشعار؛ یادداشتها و مقالات پژوهشی در عرصۀ ادبیات آیینی نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. ترجمه نقد ادبی و به ویژه نظریه و تاریخ آنکه وامگرفته از فلسفه، تاریخ، روانشناسی و بیشتر از همه زبانشناسی است از یک متن عادی ادبی مانند رمان یا داستان کوتاه بسیار دشوارتر است. طول کوتاه داستان باعث سهولت خواندن این کتاب حتی برای مبتدی ها میشود. «زندهبهگور» اولین مجموعهداستان صادق هدایت در سال 1309 منتشر شد و پس از آن «سه قطره خون» و آخرینش هم «سگ ولگرد» در سال 1321. سه برگزیده آثار کوتاه هدایت تاکنون منتشر شده: یکی به انتخاب جعفر مدرسصادقی در نشر مرکز، دومی به انتخاب محمد بهارلو در نشر طرح نو، و سومی به انتخاب محمدمنصور هاشمی در نشر روزگار. This po᠎st was generated with the help of G᠎SA Con te᠎nt᠎ Gen erat or Demoversi on᠎!

دیدگاهتان را بنویسید