شعر – شش شکل چالش

بسیار کسان بودند که خرده ذوقی داشتند ولی توان دست و پنجه نرم کردن با وزن و قافیه در آنان نبود و اینان شعر نو را مستمسکی کردند برای اظهار وجود و چنین شد که ناخالصی در شعر، بیشتر از پیش شد. داستان و رمان های ماجراجویی: در این کتاب ها با اتفاقاتی مواجه می شویم که خارج از وضعیت روزمره زندگی شخصیت اصلی داستان رقم می خورد و خطرات و حوادث فیزیکی زیادی وجود دارد و سرعت پیشرفت داستان بسیار زیاد است. ما هر چقدر کتاب های داستان و رمان بخوانیم، قدرت تصویر سازی ذهنمان پویاتر می شود. محققان دریافتند که در زمان مطالعه، تصویر برداری بصری به صورت خودکار در ذهن انسان انجام می شود و انسان ها کار شناخت اشیای ناشناس را بسیار سریع تر انجام می دهند و این یعنی شما یک گام به شناخت چیزی که به دنبالش هستید، نزدیک تر خواهید شد. این موارد می تواند شامل کتاب ها، نامه ها، عکس ها، روزنامه ها و بریده روزنامه ها، مجلات، مقالات اینترنت، مجلات، فیلم ها، مصاحبه ها، شرح حال موجود، و یا زندگی نامه توسط آن فرد باشد. رمان واژه ای فرانسوی، به معنای نوعی داستان بلند است که به نثر نوشته شده و شامل اتفاقات و حوادث ناشی از تخیل نویسنده است. Article w᠎as created with G​SA C᠎on​tent G᠎en er​ator Demov er sion .

بنابر این با خواندن رمان قدرت تخیل خود را افزایش می دهیم. داستان و رمان های فانتزی: با خواندن این رمان ها به جهانی فانتزی وارد می شویم. ملت عشق نسخه دوم این رمان است که داستان دراویش ایرانی و صوفی به نام شمس تبریزی و رابطه او با مولانا، بزرگترین شاعر راه صوفیه را روایت می کند. پایگاه خبری ترنم شعر اولین وب سایت خبری تخصصی حوزه شعر و ترانه ایران با هدف آموزش، انتشار خبر، بالا بردن سطح دانش عمومی ادبیات و اطلاع رسانی در خصوص هر آنچه که در شعر و ترانه ایران و جهان رخ می دهد قدم به عرصه ادبیات گذاشته تا برای اولین بار و به صورت رسمی فعالیت جدی را در این عرصه آغاز کند. داستان و رمان ها به انسان ها می آموزند همان طور که انسان ها به هم شباهت دارند، با هم نیز متفاوت هستند. تمایل به نگارش داستان سورئال با تاثیرپذیری از بوف کورِ هدایت نیز یکی از جریانهای این دوره است. حسین وحدانی متولد سال 1358 روزنامه نگاری است که یادداشت های خود را در شبکه های مجازی منتشر می کرد و پس از مدتی طولانی کلنجار رفتن با خودش تصمیم به انتشار این مطالب گرفت. سومین تمایز نیز چراغ خاموش نبودن این دوره است که تلاش کردیم اتفاقات جشنواره پوششی رسانهای و خبری بیشتری داشته باشد و مصاحبههای بسیاری صورت گرفت و ۸۰ یادداشت نیز از کارشناسان و شاعران در رسانهها منتشر کردیم.

این داستان تا حدی اتوبیوگرافیک است که از دلایل موفقیت داستان نیز به حساب میآید. صدا و سیما و رسانهها نیز باید بیش از پیش به این رخداد ادبی توجه کنند. با توجه به اهمیت جهانی مطالعات میانرشتهای در ادبیات طی چند دهۀ اخیر و نیاز مبرم به چنین مطالعاتی در ادبیات فارسی، در این مقاله میزان و نحوۀ کاربست رویکردهای میانرشتهای در کتاب یادشده بررسی شده است. همچنین در رمان نویسنده چند برهه یا کل زندگی یک یا چندین شخصیت را با احساسات و تفکرات او به همراه توصیفات طولانی تر ارائه می دهد و حتی ممکن است شخصیت اصلی دچار تغییر و تحول شود. ملت عشق از دو داستان تشکیل شده است که به موازات هم روایت می شوند. این رمان درباره دورهای از تاریخ آمریکاست که قحطی و ماشینیسم باعث آواره شدن هزاران هزار خانوار شد و داستان کتاب روایت یکی از این خانوادههاست. داستان یکی از قدیمی ترین قالب های هنری است که به معنای بازآفرینی رویداد ها و حوادث به ظاهر طبیعی است که میتواند بازآفرینی رویداد های واقعی و هم غیر واقعی باشد و معمولا برشی از زندگی یک یا چند شخصیت را روایت می کند که مخاطب فقط با قسمتی از زندگی آن شخصیت آشنا می شود. Th is h as  be en created with GSA Content​ G ener ator DE MO.

این داستان با تنوع شخصیتی خود در مفاهیم هم بسیار متنوع عمل میکند و به طور همزمان از چند مضمون، چند فرم، چند بنمایه و… داستان و رمان های کمدی سیاه: کمدی سیاه گونه ای از طنز به شمار می رود که نه تنها نگاهی انتقادی به جریان های هدف دارد، بلکه این انتقاد را با تلخی و گزندگی بیان می کند. هدف نویسنده از چاپ این کتاب این بوده تا خواننده را با باید ها و نباید های زندگی آشنا کند. داستان و نقد داستان از احمد گلشیری، نقد و تحلیل و گزیده داستانهای محمدعلی جمالزاده از کامران پارسینژاد، نقد آثار بزرگ علوی از عبدالعلی دستغیب، نقد آثار داستانی صادق هدایت از محمدرضا سرشار، نقد و تحلیل و گزیده داستانهای جلال آلاحمد از حسین شیخرضایی، صوفیانهها و عارفانهها، تاریخ تحلیلی پنجهزار سال ادبیات داستانی از نادر ابراهیمی، سیر نقد و تحلیل رمانهای تاریخی فارسی 1284 تا 1332 از محمد غلام از جمله آثاری هستند که نویسندههای مبتدی و حتی حرفهای با خواندن آنها میتوانند با نظر منتقدان آشنا شوند و به اشکالهای کلی کار خود پی ببرند. به کمک کتاب می توانید جهانی را در ذهن خود بسازید، حتی اگر واقعاً قصد چنین کاری را نداشته باشید! داستان و رمان های کلاسیک: این ژانر مهم ترین کتاب هایی در بازه زمانی مشخص در تاریخ به حساب می آید که عمده این کتاب ها در مدارس تدریس می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید