شعر برای Dummies

موقع ارسال شعر زیر شعر بنویسید که قصدتان از ارسال شعر چیست. از سویی، لزومی ندارد انتقادهای خیلی ریزبینانه وارد کنیم و هر عملی را زیر سؤال ببریم. با بهرهگیری از فضای بازِ بهوجودآمده، حاجی آقا، به قلم صادق هدایت ابتدا در سال ۱۳۲۴ بهصورت پاورقی و بعداً، در سال ۱۳۳۰ بهصورت کتاب منتشر شد. این سه کتاب، لحن، مقصود و بافت ادبی متفاوتی دارند و نمادی از سه قشر کتابخوان آن دورانند؛ امیر ارسلان آخرین نمونهٔ رمان عامیانهٔ فارسی و نماد جامعهٔ اشرافزادگان و درباریان است، کتاب احمد، توصیفی از واقعیتهای روزمره و تصور آیندهای مطلوب است که میتواند دانشمندان و مربیان را نمایندگی کند و در نهایت، سیاحتنامهٔ ابراهیمبیگ گامی مردد به سوی واقعگرایی و انتقاد اجتماعی است و از این حیث نماد مخالفان سیاسی و آزادیخواهان آن دوران به حساب میآید. او شاعری حساس است که شدت احساسات تند شاعرانه را ذکر می کند در همان حاف از حیث الفاظ هم به اشعار خود توجه دارد و از آوردن صنایع لفظی خودداری نمی کند . و متعهد میشوم شعر و ترانه هایی که به این سایت ارسال میکنم متعلق به فرد دیگری نیست و در صورتیکه خلاف آن ثابت شود مسئولیت حقوقی آن به عهده اینجانب میباشد.

 Th​is po st has ᠎been ​done with G​SA Content G​enerator DE MO !

شعر یا ترانه خود را در یک قالب صحیح ارسال کنید و از ارسال مصرع ها و بیت ها پشت هم (حالت نثر) یا اینکه پشت هم باشد و فقط بین انها یک /ممیز یا هر شکل دیگری بگذارید خودداری کنید. دفتر شعر منبع مهمی برای تبلیغ نام شما و جهت آشنایی مخاطبین با قلم شماست و شما در این زمینه میتوانید از این موقعیت که رایگان در اختیارتان قرار گرفته ، بهترین استفاده را کرده و با توجه به زیرساختهای قدرتنمد سایت ما، بعد از مدتی، نام خود را در مراحل جستجوی گوگل مشاهده بفرمایید. امید که جشنواره سال آینده فراگیرتر برگزار شود. این دوره از جشنواره در شش بخش «امام (ره) و انقلاب اسلامی»، «شعر اجتماعی»، «شعر آیینی»، «شعر پایداری و انتفاضه»، «شعر با موضوع آزاد» و «شعر کودک و نوجوان» برگزار شد. نشست خبری اعلام برنامههای مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، به مناسبت چهلوچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح دیروز ۱۰ بهمنماه با حضور محمدرضا شرفیخبوشان مدیرکل مرکز آفرینشهای ادبی و محمود حبیبیکسبی، مدیر دفتر شعر آیینی برگزار شد. این شاعر با اشاره به سالهای جوانیاش و نبود امکان حضور جوانان در جشنوارهها و جوایز شعر، از دیده شدن جوانان به عنوان مژده خوبی برای شعر امروز یاد کرد.

این شاعر طنزپرداز درباره اینکه آیا جشنواره شعر فجر بازتابدهنده تمامیت شعر امروز ایران بود، گفت: سعی کردهاند اینکار را بکنند و چنانچه امسال را با سال گذشته مقایسه کنید، گستردگی امسال را نسبت به سال گذشته درمییابید. این شاعر طنزپرداز تأکید کرد: کسانی در این دوره دیده شدند که در هیچ زمان و فضایی دیده نشده بودند. منوچهر احترامی، طنزپرداز پیشکسوت و خالق اثر معروف «حسنی نگو یه دستهگل»، متولد ۱۳۲۰ که در سال ۱۳۸۷ بر اثر نارسایی از دنیا رفت، در دومین دوره جشنواره شعر فجر به عنوان برگزیده انتخاب شد. شعر و ترانه هایی که در دفتر شعر شما یا هر منبع دیگری منتشر شده است امکان ورود به بانک ترانه را ندارد و اگر شما شعری را که قبلا جایی دیگر منتشر کرده اید برای بخش فروش ارسال کنید مرتکب تخلف شده اید و عواقب آن به شماست. لذا بهتر است، اشعاری را برای دفتر شعرتان ارسال کنید که یا قبلا منتشر شده و یا اینکه خیلی برایتان جنبۀ محرمانه ندارد.

کانون ادبی ققنوس توی کتابخونه عمومی این شهرستان با مسئولیت سعید چوبینه عزیز که همیشه با ادب و مهربونیش توی ذهن من میاد مدتی هست که فعالیت میکنه. رویکرد لیلا صادقی در نقد نظری خود یک رویکرد شناختی است که در ابتدا لازم است این نوع رویکرد در نقد ادبی مورد بررسی قرار گیرد. در سادهترین شکل باید دست کم سالی 300 اثر در زمینه نقد ادبی منتشر شود؛ اما در طول این همه سال، تنها 300 اثر در این زمینه قابل بحث هستند. محسن پرویز (رییس کنونی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان) که در آن زمان معاون فرهنگی دولت نهم بود، ویژگی این دوره را توجه ویژه به نسل جوان، اختصاص سهم بیشتر برای استانها و فراهم آوردن زمینه لازم برای چاپ و نشر آثار استعدادهای جوان عنوان کرده بود. کتاب رمان یاقوت سرخ اثر کرستین گییر دربارهی دختری به نام گوئنت شپرد است که برای مدت شانزده سال، برای سفر زمان آموزش دیده و آماده شده بود، برخلاف تصور همه، گوئنت وارث این ژن بوده است. او همان زمان گفت: جشنواره شعر فجر از مرزهای ایدئولوژیک و سیاسی فارغ بود. مسیری که نیما یوشیج با شعر نو آغاز کرد با احمد شاملو ادامه یافت و او نیز شعر سپید را ابداع کرد که ساختارشکنتر از شعر نو بود. This post h᠎as been done  with GSA Co nt ent Ge᠎nera᠎tor DE᠎MO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید