شش روش برای داشتن (الف) بیشتر جالب کتاب های دینی

در قرن گذشته، مذهب سازمانیافته در غرب دستخوش انحطاطی شده است، و باعث شده است که مردم در کنار مذهب سازمانیافته، به دنبال اشکال جایگزینی برای تجربه ماورایی باشند. علامه عبدالرحمن بن خلدون در اين باره مي نويسد:((معاويه درباره وليعهد ساختن پسرش يزيد مصلحت را در نطر گرفت، عمل معاويه هر چند با موافقت مردم انجام يافت همين توافق براي امر ولايت عهد حجتي است، ولي آنچه معاويه را به برگزيدگان پسرش يزيد براي ولايت عهد برانگيخت وديگري را در نظر نگرفت بي شك مراعات مصلحت دراجتماع مردم و هم آهنگ ساختن تمايلات ايشان بود زيرا اهل حل وعقد كه در اين هنگام از امويان بشمارمي رفتند همه بر ولايت عهد يزيد هم راي ومتفق بودند و بخلافت ديگري جز يزيد تن در نمي دادند در حاليكه آنان دسته برگزيده قريش وهمه پيروان مذهب بودند واز ميان ملت اسلام يا عرب، خداوندان غلبه وجهانشانگشايي بشمار مي رفتند. ماجراي دگرگوني در زندگاني حضرت حسين از زماني آغاز شد كه معاويه رضي الله عنه اعلام كرد كه امر خلافت را پس از خود به فرزندش يزيد واگذار مي نمايد؛ علت اعلام چنين مساله اي از جانب معاويه رضي الله عنه بخاطر بيم از ايجاد اغتشاش و جلوگيري از گسترش قتل وفساد در ميان مسلمانان بود زيرا بيم آن مي رفت كه پس از وفات معاويه گروههاي متنازع بر تعيين خليفه، با يكديگر درگير شوند و بار ديگر آتش تفرقه و پراكندگي جامعه مسلمانان را فراگيرد؛ به همين خاطر معاويه رضي الله عنه به كارگزاران و حكام خويش دستور داد تا از مردم براي فرزندش يزيد، بيعت بگيرند؛ اما كار گزاران و فرستادگان معاويه به وي خبر دادند كه مردم شام، عراق، كوفه و بصره با بيعت يزيد اتفاق كرده اند؛ اما در سرزمين حجاز ، حسين رضي الله عنه ،عبدالله بن زبير رضي الله عنه ،عبدالله بن عمر رضي الله عنه ،عبدالله بن عباس رضي الله عنه وعبدالرحمن بن ابي بكر رضي الله عنه بيعت با يزيد رانمي پزيرند .(16) سر انجام معاويه رضي الله عنه در سال 56هــ براي اداي حج راهي مكه مكرمه شد ودر راه بازگشت به مدينه منوره آمد؛ به مسجد النبي رفت و بر منبر نشست و پس از ستايش خداوند گفت: ((به راستي من در كار مسلمانان، پس از خويش نظر كردم وبعد از خود براي ايشان، شايسته تر از فرزندم يزيد نيافتم)). ​Post was created  by G​SA C​ontent  Gener ator DEMO​.

موثرترین 5 مثال از مذهب

به نوشته پوناوالا علی و بنیهاشم تا قبل از مرگ فاطمه (حدود شش ماه) از بیعت با ابوبکر سر باز زدند. حتی در عصر بسیار علمی امروز، بسیاری از جنبههای مرگ و زندگی یک راز باقی ماندهاست و ایمان و اعتقادات مذهبی به بسیاری از مردم کمک میکند تا چیزهایی که علم نمیتواند پاسخگو باشد را درک کنند. فرزانه گشتاسب مدیر مسئول انتشارات فروهر نیز با اشاره تخصصی و خاص بود کتاب های منتشر شده در انتشارات، ناشران و نویسندگان اقلیت دینی گفت: به عنوان مثال سال گذشته یکی از عنوان های کتاب ۲۵۰ عدد چاپ شد و تنها ۱۰۰ عدد آن فروش رفت. علامه به نقل خودش جلسه تفسیری تشکیل داد و به تفسیر قرآن به سبک جدید پرداخت که نتیجه آن ، تفسیر 20 جلدی قرآن شد (المیزان). یکی از اقدامات ضروری در آن زمان توجه دادن جامعه به آموزه های قرآن و بهره مندی از آن در زندگی روزمره و تحولات اجتماعی بود . وی افزود: به همین منظور ضرورت دارد کتاب های علمی سایر کشورها را نیز برای بهره مندی کودکان و نوجوانان ایران به زبان ساده و روان ترجمه و منتشر کنیم.

کتاب های دینی

علامه در این تفسیر ، آیات قرآن را به کمک آیات دیگر تفسیر می کند . امام خمینی مباحث فلسفه صدرایی را تفسیر عرفانی می کردند و نه فلسفه مشایی را . اما استیس با نگاهی انتقادی به ادعاهای عرفا از منظری تحلیلی در فلسفه مینگرد و قضاوت را در مورد درستی یا نادرستی ادعاهای آنها را معلق میکند. مثلا فلسفه الهی رنگ و بوی الهی به زندگی می دهد مثل فلسفه افلاطون و فارابی . ریشه درخت همان مبانی فلسفی پذیرفته شده توسط فرد می باشد . همچنین یک شبکه حمایتی فراهم می سازد که فرد را از موقعیت هایی که فرصت استفاده از مواد را پیش می آورد جدا می سازد. نظام فکری استاد بر اساس عمیق ترین اندیشه های فلسفی می باشد که از امام و علامه آموخته بود ، با تفکر در قرآن و سخنان معصومین ، یک نظام فکری و عملی خردمندانه را سامان داد . علامه طباطبایی یک دوره فلسفه اسلامی را به سبکی که مسائل روز در آن مطرح باشد ، تدریس کردند و حاصل آن در کتاب (( اصول فسلفه و روش رئالیسم )) منتشر شده است .

بسیاری برای رفع این نیاز به «عرفان» روی آوردهاند و افزایش محبوبیت عرفان و متفکرانی مانند مایستر اکهارت با موجی از علاقه دانشگاهی به عرفان همراه شده است. دسته چهارم : گروهی از افراد هستند که ریشه درخت فکری را به درستی انتخاب کردند ، برای نظام فکری خود پایه های استواری ساخته اند ، با دقت و تأمل فراوان و با عقلانیت بالا ، شاخ و برگ های سالم و قوی و استوار را از ریشه استخراج کرده اند . اما در رویکرد دوم گاهی دین به معنای «پای بندی به شریعت و آیین» و یا به عبارت دیگر، «تدین و دین داری» است؛ که این کاربرد در بین دانشمندان غربی شیوع بیشتری دارد. سنهدرین، در زمان تئودوسیوس دوم منحل شد و عنوان ناسی نیز ممنوع گشت. نهایتاً در قرن سیزدهم میلادی کتاب زوهار نوشته شد که تفکر و شکل کنونی «آئین کابالا» را تشکیل داد. سبک زندگی و آثار نوشته شده و غیر مکتوب نشان دهنده این است که استاد نمونه عالی و برجسته گروه چهارم است . متن این کتاب درس گفتارهای علامه و پاورقی هایش نوشته شهید مطهری است .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از موارد بیشتر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید