سوالات برای/درباره شعر

برخی از اتفاقات ساده هستند، اما با نگاهی شاعرانه به شعر تبدیل شده اند. غلامعلی حدادعادل بعداز ظهر امروز در بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز، با بیان اینکه دشمنی دشمنان طی این سالها فزونی یافته و در این راستا ارتقای ادبیات هم ضروریتر شده است، اظهار داشت: باید از هنر برای دفاع از ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت استفاده کنیم. آقای اسماعیلی با اشاره به اینکه داوریهای این دوره با دقت بالایی انجام شده است، گفت: افتتاحیه این جشنواره به منظور تمرکز زدایی در استان شیراز برگزار شد و محفلهای شعر خوانی در خراسان و لرستان در حال برگزاری است. حدادعادل با بیان اینکه انقلاب، یک تحول اجتماعی عظیم و اصیل است، افزود: بین کودتا و انقلاب تفاوت وجود دارد؛ کودتاها معمولا موجب رفتن اشخاصی و آمدن اشخاصی دیگر میشود و جامعه جای خود قرار دارد، اما انقلاب موجب تحول در ادبیات و تحول اجتماعی میشود و از متن جامعه میجوشد و به تحول سیاسی میرسد. در این نشست اسماعیل دلشادی، نیایش عظمایی، سیده زهرا موسوی، ثنا قنبری نسب و فاطمه زاهدانی از اعضای انجمن اشعار خود را قرائت کردند و رقیه حیدری زاده، علی اکبر فاضلی، زهرا محمدی نژاد، محمدپارسا بان برتینا، انیس موحدی و همچنین کارشناس برنامه نظرات خود را در خصوص اشعار خوانده شده بیان کردند.

در خصوص قاعده «تزاحم» نیز که فقها و اصولیان آن را به سان قاعدهای عقلی یا عقلایی صِرف مطرح میکنند، حضرت استاد آن را ذیل قاعده «اضطرار» میشمارند که قاعدهای است شرعی و نصوصی همچون « چیزی نیست که خدا آن را حرام کرده باشد، مگر آن که به دلیل اضطرار آن را حلال کرده است» بر آن دلالت دارد ، اما این نکته را بر آن می فزایند که مفهوم دو قاعده «اضطرار» و «تزاحم» تنها با انضمام عنصری به نام «متمم جعل تطبیقی» به هم نزدیک میشوند. این شاعر هرمزگانی در خصوص اهمیت شروع و پایان در شعر گفت: شما باید بتوانید در ابتدای شعر خواننده را جذب و به خواندن ادامه ی شعر ترغیب کنید. نظری مهمان انجمن شعر، پس از ارائه ی هر مبحث، نمونه هایی از شعر کلاسیک و نو را نیز به عنوان شاهد مثال برای اعضای انجمن قرائت کرد. به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این نشست با حضور فهیمه نظری شاعر و منتقد ادبی، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان و ۱۶ نفر از اعضای انجمن شعر در تاریخ ۱۱ بهمن ماه به صورت حضوری و آنلاین در کانون مرکز شماره ی ۲ برگزار شد.

امروزه داستان های آموزنده ایرانی و شیوه ی داستان گویی شان به سمت و سویی رفته که برخی از نویسندگان ، سهم خوانش و بیان داستانشان را آن قدر در کیفیت اثرشان بالا میدانند که خودشان داستان هایشان را نقل میکنند و آن ها را به صورت صوتی منتشر میکنند. پایان بخش این نشست خوانش شعر توسط اعضا و مهمان برنامه بود. خوانش صحیح در انتقال احساس نهفته در شعر نقش کلیدی دارد. اسماعیل جهانگیری(مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان) نیز در این محفل بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ پیروز شد و مبارزات آن را حضرت امام خمینی(ره) و یارانش دنبال کردند که ریشه، مبدا و هدف دارد. ایشان همراه با جمعی از یارانش مایحتاج ضروری مجاهدین را از قبیل سلاح، دوا، لباس و… پاتریزیو سولیتانو (بردلی کوپر) پس از آنکه توسط مادرش از آسایشگاه روانی (دارای بیماری دوقطبی) به خانه باز میگردد، تصمیم میگیرد که سبک زندگی خود را عوض کرده و گذشتهها را فراموش کند. حال آنکه در اروپای خاوری تحت تأثیر امپراتوری بیزانس و کلیسای ارتدکس، زبانهای یونانی و اسلاوی کلیسایی زبانهای غالب بودند. وی تحصیلات خود را در رشته ی مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده است. This art icle was  do ne ​by GSA  C ontent Generator DEMO!

انجمن شعر کانون هرمزگان بیست و یکمین نشست خود را برگزار کرد. نظری درباره ی اهمیت محور افقی و عمودی در شعر گفت: شعر مثل یک انسان است که باید همه ی اجزای آن درست در سر جای خود قرار گیرند و نمی توان اجزای آن را جا به جا کرد. مخاطب امروز فرصت و حوصله ی شنیدن شعر طولانی را ندارد. برای انتقال احساس شعر به مخاطب باید زمینه سازی کرد. را از جمله این واژگانها ذکر کرد که به برکت انقلاب، مردمی شده است. اگر دنبال بهترین فیلم های عاشقانه جدید هستید برای شما لیستی از بهترین و جدیدترین فیلم های رمانتیک 2022 و همچنین عاشقانه ترین فیلم های خارجی قدیمی را آماده کردیم. به بیان این منتقد، نویسندگان دوره دوم داستان های کوتاه به دنبال ایجاد فاصله با واقعیت هستند و واقعیت را به جست و جو تبدیل می کنند؛ به بیان دیگر واقعیت گرفتار نویسنده نمی شود و نویسنده باید واقعیت قصه را خود بسازد. این روزها رمان های خارجی با سرعت بیشتری نسبت به قبل ترجمه میشوند و همین باعث میشود اکثر رمانهای جدید و معروف خارجی را بتوانیم زودتر بخوانیم. تا کنون کتاب های زیادی در مورد زندگی و حرفه جابز نگارش شده که از آن جمله می توان به بیوگرافی وی به قلم والتر ایزاکسون در سال 2011 و همچنین کتابی تحت همین عنوان به قلم کارت بلومنتال در سال 2012 اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید