ساخت روابط با ادبیات

اسماعیلی در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: در هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر علاوه بر چهرههای پیشکسوت، از چهرههای جدید و شاعران جوان و صاحب تجربه در ترکیب هیئت علمی و داوران جشنواره استفاده شد و خوشبختانه با ترکیب مناسب و شایستهای آثار داوری شد. پیداست که به دنبال زبان ویژه ، تخیل بی مانند ، خلق ساختار نحوی تازه و آفرینش ترکیبات و واژگان بدیع در زبان و بستر شعر می گردد. آنگاه به هیفده ویژگی بارز اشعار او از جمله : وزن شعر، قافیه ، زبان ،طبیعت گرایی، تکنیک های زبانی، انسان گرایی ،باستان گرایی، هنجارگریزی، صور خیال و بدیع، خلق واژه ها و ترکیبات نو، نمادگرایی، کاربرد تلمیحات نو، موضوعات مورد علاقه ی شاملو، کارکرد زیباشناختی ضمیر در شعر او، کاربرد طنز، قاعده افزایی و قاعده کاهی و ساختار کلی شعر به اجمال و اختصار پرداختیم تا ازاین رهگذر بتوانیم طالبان ادب را در یک نشست کوتاه به محضر شاملو ببریم. بدبختی ما همین است که در پنج سال گذشته هم میگفتیم. ​This has been creat᠎ed by GSA​ C​on tent  Gen᠎er​at​or DEMO​!

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدرضا شرفیخبوشان برنامههای مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دو دسته تقسیم کرد که برخی از آنها در ایام دهه فجر برگزار میشوند و بخش دیگری از برنامهها در ایام دهه فجر آغاز میشوند و در طول سال ادامه پیدا میکنند. ۱۴ فروردین سال ۱۳۴۱، روز آشنایی شاملو و آیدا بود. همچنین در چند روز آینده هم نشستی برای شاعران فارسیزبان در جزیره ابوموسی خواهیم داشت؛ لذا سعی کردیم استانها را بیشتر از پیش در جشنواره شعر فجر درگیر کنیم که این اتفاق مبارکی است. رضا اسماعیلی، دبیر هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر در این نشست ضمن تبریک ایامالله دهه فجر عنوان کرد: در جشنواره امسال سعی کردیم با استفاده از تجربیات و تلاشهای مدیران، دبیران و داوران ادوار پیشین، تمام تلاش خود را معطوف به برگزاری جشنواره با یک روال مناسب و شایسته کنیم و بتوانیم هم در بخش رقابتی و هم در بخش ویژه از جمله محافل ادبی و بخش بینالمللی جشنواره -که به شاعران فارسیزبان اختصاص دارد- شاهد اتفاقات خوبی باشیم. البته اگر مقصود نویسنده شعرها یا داستان ها یا احیاناً قطعات منثور ادبی در وصف زمین لرزه می بود. چنانکه شاعران عارف با استفاده از کلمات نمادین منظور و مقصود خویش را بیان می کردند.

علاوه بر تمام اینها شعر چنان ظرفیتی دارد که میتوانید از آن به عنوان رسانهای برای انتقال پیام خود استفاده کنید. بنابراین کاربران محترم میکده در صورتی که تمایل به حمایت مادی از تیم آسمان و اپلیکیشن میکده دارید، در حال حاضر میتوانید از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید. در سده نوزدهم ضمن رمانتیسم انگلیسی ایدههای تازهای در زیبایی شناسی مطرح شد که به شکلگیری ماده نقد بی ربط نبود. از دیگر فیلم های اقتباسی این دوره باید از «عاشق مترسک» به کارگردانی مهدی نوربخش یاد کرد که با الهام از رمانی به همین نام نوشته«فیلیس هستینگر» نویسنده انگلیسی ساخته شده است. برای هر کاری باید هدفمان مشخص باشد. با توجه به این محدودیتها، بعضی از نویسندگان تصمیم گرفتند که به جای نشر کاغذی کتاب، راههای دیگری را برای رساندن مطالب خود به دست مخاطبان بیابند. فراموش نکنید که میکده تنها یکی از پروژههای تیم آسمان است بنابراین ممکن است بتوانیم در پروژههای دیگری نیز با هم همکاری کنیم.

حمایت معنوی: برای حمایت معنوی از ما، در قدم اول لازم است که دوست داشته باشید با ما همکاری کنید، در این صورت نصف راه را رفتهاید، بعد از آن ممکن است با توجه با تخصص شما و یا علایق شما و یا جایگاهی که ممکن است بین شاعران و هنرمندان داشته باشید، بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم. دبیر هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر اضافه کرد: در این دوره برای تمرکززدایی، افتتاحیه در استان فارس و در شهر شیراز برگزار شد. اسماعیلی ویژگی دیگر هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر را تلاش در حوزه اطلاعرسانی و پوشش خبری فعالتر و گستردهتر عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم امسال جشنواره چراغ خاموش برگزار نشود و علاوه بر اینکه بنده به عنوان دبیر جشنواره پاسخگوی همه رسانهها بودم، متجاوز از 80 یادداشت از دوستان شاعر در رسانهها و مطبوعات منتشر شد. بنابراین «بازگشت ادبی» یک دورهی تاریخی در شعر فارسی به حساب میآید. مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در بخش دیگر صحبتهای خود ضمن تشکر از مجموعه اعضای هیئت علمی، دبیر و داوران هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر که در طول دوره داوری کار فشرده و سختی را به انجام رساندند؛ اظهار کرد: حجم آثار رسیده به دبیرخانه این دوره، نویدبخش یک دامنه پرشمار از علاقهمندان به حوزه شعر است. Th is data h​as ​been do ne  wi​th G SA C᠎on᠎tent Generat᠎or D em oversi on!

دیدگاهتان را بنویسید